[Testcase] Mengpaneel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het weer vandaag niet echt mee wil zitten, besloot ik om binnen maar een paar foto's te maken :).
De foto's zijn gemaakt met een Nikon Coolpix 3100, niet echt de beste dus, maar het werkt(ik hoop over een tijdje een betere camera te kunnen kopen).

De foto's zijn van mijn mengpaneel, ik heb een paar verschillende standpunten geprobeerd.
Ik zou graag commentaar willen op de foto's, zodat ik er wat van kan leren.

Ik heb alle foto's een klein beetje aangepast in Adobe Lightroom(de beta), sommigen wat warmer gemaakt, en verder een beetje gespeeld met de kleuren.

1
Afbeeldingslocatie: http://www.florianvanoirschot.org/overige/DSCN6347_blog.jpg
Wat ik wel grappig vind aan deze foto zijn de rijen draaiknopjes, verder vind ik hem niet zo heel bijzonder.

2
Afbeeldingslocatie: http://www.florianvanoirschot.org/overige/DSCN6349_blog.jpg
Deze vind ik denk ik wel de leukste, vanwege de kleuren, en de manier waarop de ledjes op de foto staan.

3
Afbeeldingslocatie: http://www.florianvanoirschot.org/overige/DSCN6350_blog.jpg
Op deze foto zie je wat meer, misschien was het mooier geweest als hij meer gefocust was op de ledjes.

4
Afbeeldingslocatie: http://www.florianvanoirschot.org/overige/DSCN6351_blog.jpg
Deze vind ik wel leuk omdat je die schuifknop er voor ziet, maar de kleuren hadden misschien iets warmer gemogen.
(ik heb hier wel bewust gekozen voor wat koudere kleuren, gewoon om te kijken hoe dat er uit zou komen)

5
Afbeeldingslocatie: http://www.florianvanoirschot.org/overige/DSCN6353_blog.jpg
Deze vind ik ook leuk, vanwege de scherpe schuifknop op de voorgrond. Ook vind ik dat de lampjes er wel leuk uitkomen, als ze zo onscherp zijn.

Dus, commentaar is welkom ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik verwacht had waren foto's waarbij de draaiknopjes als een soort "flatgebouwen" aan de "straat" staan. Ik weet niet of je snapt wat ik bedoel, maar dat lijkt me namelijk wel leuk om te zien.

Foto1: idd niet zo bijzonder, het is een soort overzichtsfoto, terwijl dat juist het onderwerp als geheel niet zo interessant is.
Foto2: Dit is wel de mooiste foto (zoals je zelf al zegt), maar ik had wel de schuifknop weg geschoven, dat is nu namelijk een storende vlek.
Foto3: Hij staat scheef, het was misschien mooier geweest om het recht te doen, en dan de beide rijen ledjes symmetrisch in het beeld te zetten.
Foto4: doet me niet zoveel
Foto5: de schuifknop lijkt eigenlijk niet scherp (bewegingsonscherpte?) die kras is wel scherp, dus volgens mij heb je op die afstand gefocusd.
Je kunt trouwens wel wat meer spelen met de diafragma (scherptediepte) dan heb je juist met macro (close-up?)-foto's meer creatieve mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Eerlijk gezegd... vind ik het helemaal niets.

Foto 1: Compleet geclipte kleuren. De witbalans is scheef bij alle foto's wat resulteert in een groengele waas. De cmposities zijn niet spannend... wat blijft er over?

Bij de laatste 2 foto's zit het blauwe ledje vlak bij de rand, en is echt de aandachtstrekker... erg storend.

Nee, ik vind het geen geslaagde testcase.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

eens met bovenstaanden, maar met toevoeging:

Als je een shoot maakt van een apparaat/ding/stilleven, zorg dan in ieder geval dat het apparaat schoon is! Er zit (vooral te zien op 1 en 3) nogal wat stof en vingerafdrukken op je mengtafel, dat kan imho echt niet tijdens een product-achtige shoot. Tenzij het zo bedoelt is natuurlijk he :)

Ik zou de serie gewoon nog eens over doen. Oefening baart kunst :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Eerlijk gezegd... vind ik het helemaal niets.

Foto 1: Compleet geclipte kleuren. De witbalans is scheef bij alle foto's wat resulteert in een groengele waas. De composities zijn niet spannend... wat blijft er over?

Bij de laatste 2 foto's zit het blauwe ledje vlak bij de rand, en is echt de aandachtstrekker... erg storend.

Nee, ik vind het geen geslaagde testcase.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:00:Wat ik verwacht had waren foto's waarbij de draaiknopjes als een soort "flatgebouwen" aan de "straat" staan. Ik weet niet of je snapt wat ik bedoel, maar dat lijkt me namelijk wel leuk om te zien.
Je kunt trouwens wel wat meer spelen met de diafragma (scherptediepte) dan heb je juist met macro (close-up?)-foto's meer creatieve mogelijkheden.
Ok, bedankt voor het commentaar, ik zal eens even kijken of ik nog zoeits kan doen.
Wokkels schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:11:
eens met bovenstaanden, maar met toevoeging:

Als je een shoot maakt van een apparaat/ding/stilleven, zorg dan in ieder geval dat het apparaat schoon is! Er zit (vooral te zien op 1 en 3) nogal wat stof en vingerafdrukken op je mengtafel, dat kan imho echt niet tijdens een product-achtige shoot. Tenzij het zo bedoelt is natuurlijk he :)

Ik zou de serie gewoon nog eens over doen. Oefening baart kunst :)
Ok, bedankt ;).

Mercarra ook bedankt voor je (dubbele ;)) commentaar
Pagina: 1