Toon posts:

Front USB op Antec Sonata II niet werkend

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier even een lastig probleem.
Na uren zoeken op het Asus forum en op tweakers.net moet ik er maar even een topic voor openen.

Ik heb een Asus A7V8X-X moederbord en afgelopen week is mijn Antec Sonata Lifestyle II binnengekomen.
Alles er netjes ingezet en aangesloten alleen de front-usb poorten krijg ik niet werkende.
In de bios is alles gewoon netjes geactiveerd.

Na veel zoeken kreeg ik inderdaad door dat ik de empty pin door moest knippen aangezien dit zeer vaak een probleem is en bij de meesten dit het probleem voor de front usb oplost.
Echter bij mij is dit niet het geval.
Ook na het doorknippen van de kabel (en ja het is zeker de juiste die is doorgeknipt), nog steeds geen resultaat.
Alles zit juist aangesloten en zowel de boekjes van de kast alswel van het moederbord heb ik er op nageslagen.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:35

DropjesLover

Dit dus ->

mijn ervaring is dat het hele frontje gammel in elkaar zit en vele losse contacten heeft... zowel bij de usb als de audio poorten. ik gebruik het niet en heb een usb verlengkabeltje op mn bureau liggen, maar mooi is anders..

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

K-Jay

Klaas Jan

Is het zo'n aansluiting met 1 pinnetje per draadje zeg maar, zodat je heel veel mogelijkheden hebt? Gewoon allemaal proberen, bij mij moest ik het dus juist niet aansluiten zoals het in het boekje stond. Het gevaar is echter wel dat je er je hardware mee kan slopen...

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een blokje, dus geen losse pinnetjes...
Iemand andere opties?

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 21:21
K-Jay schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:56:
Is het zo'n aansluiting met 1 pinnetje per draadje zeg maar, zodat je heel veel mogelijkheden hebt? Gewoon allemaal proberen, bij mij moest ik het dus juist niet aansluiten zoals het in het boekje stond. Het gevaar is echter wel dat je er je hardware mee kan slopen...
Als het 9 losse kabeltje betreft NIET ZOMAAR PROBEREN, verkeerd aansluiten is doorfikken van je usb chip (en ik spreek uit ervaring) ff mobo boekje erbij pakken dus.

edit:
8)7 ik moet lezen voor ik blaat

anders alles stuk voor stuk doormeten?

[ Voor 7% gewijzigd door RoBBS op 17-08-2006 18:34 ]

I said I'd be back...

Verwijderd

(assistent van TS :) )

Ik hang em wel ff aan de voltmeter, goed idee Afbeeldingslocatie: http://forum-d.msi.com.tw/Smileys/msi/biggthumbsup.gif.
Pinntejes in stekkertjes corresponderen, muv dat draadje teveel waardoor bij iig MSI borden het niet zal werken zonder dat draadje weg te knippen..

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

DropjesLover schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:55:
mijn ervaring is dat het hele frontje gammel in elkaar zit en vele losse contacten heeft... zowel bij de usb als de audio poorten. ik gebruik het niet en heb een usb verlengkabeltje op mn bureau liggen, maar mooi is anders..
Wat bedoel je met "... dat het hele frontje gammel in elkaar zit..."?

Ik heb 3 jaar een Antec Sonata I (Asus p4p800 deluxe mobo) gebruikt voor mijn oude systeem en net een nieuw systeem (Asus p5w dh deluxe) gebouwd in een Antec Sonata II. Zowel bij mijn oude als nieuwe systeem werken de front aansluitingen perfect. Bij de meeste nieuwe mobos zitten overigens van die blokjes die je over je 1pins aansluitingen heen kunt schuiven om deze vervolgens aan te sluiten op je mobo. Misschien dat deze ook los verkrijgbaar zijn?

offtopic:
Hoort dit topic overigens niet in OH thuis in plaats van in CM? Daar zul je waarschijnlijk ook meer reacties krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door XXlerator op 19-08-2006 16:37 ]

Verwijderd

Er sit idd een blokje op wat daadwerkelijk op het mobo past en waarvan de pin configuratie ook nog eens klopt.
Alleen dat vervelende extra gnd draadje op die loze pinzit er nog, dus heb ik afgeknipt, en neee, dat is NIET de oorzaak ;)

Zal de voltmeter er eens aan gaan hangen. Durf te wedden dat ie alleen spanning geeft, maar geen signaal...

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de Sonata I thuis staan. Had het zelfde probleem. Ik moest één van de 5 draadjes los halen om het te laten werken. Zit nu op mn werk, maar als ik er aan denk kijk ik het vanavond even na.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is meer een OH-iets imo, ik schop 'm die kant op.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kwam er bij mijn sonata 1 pas later achter dat ik dat tiende draadje had moeten loskoppelen, omdat een paar USB poorten op 1.1 speed bleken te lopen ipv. 2.0. Maar de poorten deden het wel gewoon. Vreemd dat ze het bij jou helemaal niet doen, met en zonder dat draadje.

Je weet toch wel heel zeker dat je het goede draadje hebt doorgeknipt? ;) Doorknippen was sowieso niet nodig, omdat je die draadjes zo uit de connector kunt wippen.

Verwijderd

Aangezien dat draaje toch nergens dient, dacht ik ik knip em af, kannie ook geen contact met wat anders maken.

Inmiddels nog steeds de boel niet doorgemeten, laat ik dat eerst eens doen.

• Mizitras
  • Niet online
Kijk kijk, mijn case staat nu ook weeral drie dagen open, omdat ik na mails naa rMSI en Antec in juni er maar niet wijs uit geraakte, en nu is er zelfs nog een actueel topic hierover :-)

Moederbord: MSI P4N
Case: Antec Sonata II

Ervaring:

Hoe je het draait of keert de connectors, dat zal niet werken, de front USB-blabla krijgt wel spanning, maar geen signaal. (Multimeter test)
Ik ga nu ook eens het kabeltje verwijderen zoals jullie aangeven, ben ERG benieuwd :-)

Update: Ja, één poort veroorzaakt een 'storing', en de andere werkt in 80% van de gevallen. De overige 20% geeft die ook een storing weer. Is het nou Antec of MSI die ik op hun kop moet geven, Antec toch zeker?

[ Voor 52% gewijzigd door Mizitras op 03-09-2006 14:18 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Zie hier:
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=57472.0
Dat ene kabeltje kan dus weg.

Succes ;)

• Mizitras
  • Niet online
één van de twee front poorten bijme Antec case blijft wel een 'storing' veroorzaken. Iets gaar in het frontje bij fabricatie, of poort kapot door een tijd wél met kabeltje te proberen? :-(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Don_Zakaria
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07-2021
XXlerator schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:35:
[...]

Wat bedoel je met "... dat het hele frontje gammel in elkaar zit..."?

Ik heb 3 jaar een Antec Sonata I (Asus p4p800 deluxe mobo) gebruikt voor mijn oude systeem en net een nieuw systeem (Asus p5w dh deluxe) gebouwd in een Antec Sonata II. Zowel bij mijn oude als nieuwe systeem werken de front aansluitingen perfect. Bij de meeste nieuwe mobos zitten overigens van die blokjes die je over je 1pins aansluitingen heen kunt schuiven om deze vervolgens aan te sluiten op je mobo. Misschien dat deze ook los verkrijgbaar zijn?

offtopic:
Hoort dit topic overigens niet in OH thuis in plaats van in CM? Daar zul je waarschijnlijk ook meer reacties krijgen
deze combi vandaag nog in elkaar gezet en kan de fron usb maar niet werken krijgen terwijl de rest prima werkt |:( enige tips? of moet ik gewoon verder lezen?

Verwijderd

Iig deze:
Werkt het dan nog niet, draadjes van kast doormeten met multimeter en kijken of je spanning hebt op je USB pennetjes op het moederbord.
Pagina: 1