Nieuw High-end systeem ± 2000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT-ers

Alleerst wil ik even zeggen dat mijn vorige post van een compleet systeem wel op slot kan want dit systeem heb ik niet besteld in verband met het nemen van een Intel Core 2 Duo systeem.

Zal beginnen waarvoor ik het systeem wil gaan gebruiken. Even een opsomming:

- Gamen
- Office Werk
- Photoshop
- Internet
- Videobewerking

Mijn budget is rond de 2000 euro, het is veel geld maar wil hiermee dan ook een paar jaar mee vooruit. Mijn eisen aan het systeem zijn dan ook:
- Zeer stil
- Goede performance
- Goede overklok mogelijkheden
- en niet te vergeten stabiel!!

Alle onderdelen worden besteld bij Salland Automatisering en Azerty. Vraag daarom jullie advies over de verschillende componenten.

Behuizing
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm € 107,- (Salland)
Goede voeding, zeer stil. Enige wat ik mij afvraag is de voeding sterk genoeg voor mijn systeem?

DVD Rewriter
NEC ND-4571 Zwart € 35,46 (Azerty)

DVD-Speler
NEC DV-5800 Zwart € 17,01 (Salland)

Geheugen
Team TXDD2048M800HC4DC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, € 261,78 (Azerty)
Zeer goed geheugen voor overklokken wat ik gelezen heb op Extreem Systems Forums. Heb zelf ook gedacht aan het volgende geheugen wat iets goedkoper is en wat meerder GoT-ers gebruiken. OCZ OCZ2P800R22GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz. Hoe denken jullie hier over?

HDD
2X Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 € 96,- (Salland)
Wil ik in RAID gaan draaien!

Moederbord
Asus P5W DH Deluxe € 206,- (Salland)
De ervaren die ik hier gelezen heb zijn goed, zie soms nog enige minpuntjes met ondersteuning van geheugen en installatie problemen. Dit hou ik nog even in de gaten maar denk dat dit wel wordt opgelost met bios updates.

Geluidskaart
Creative Audigy 4 OEM € 57,14 (Salland)
Vraag me af of dit nodig is omdat er onboard sound zit op het moederbord. Wat zijn jullie bevindingen van Asus P5W DH Deluxe onboard sound?

Processor
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 311,- (Salland)
Snelle processor voor een niet al te dure prijs.

Videokaart
EVGA VGA GeForce 7900 GT KO Knockout 256 MB € 311,74 (Salland)
Op dit moment neem ik deze videokaart de 7900gt serie kun je nu de nieuwste games mee spelen. In een later stadium neem ik een Directx 10 videokaart.

Diskdrive
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart € 11,- (Salland)

Muis
Logitech Mouse G7 Laser Cordless USB, Blauw / Zilver € 70,- (Salland)

Toetsenbord
Logitech Keyboard Media Elite PS/2 & USB, Zwart, Qwerty € 21,- (Salland)

prijs:
Azerty 297,24
Salland 1584,83

Totaal: 1882,07

Koeling ga ik nog nader bekijken!!

Sta open voor suggesties, alles is welkom.

Alvast bedankt!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Voor gaming zou ik persoonlijk gaan voor een muis met staart, G5 bijvoorbeeld.
Speelt toch wat fijner, minder gewicht in je hand etc. ;)

Wat ook onnodig is naar mijn mening is een dvd speler want je dvd brander kan ook gewoon dvd's afspelen, kan je die 17 euro beter besparen.

[ Voor 34% gewijzigd door appel22 op 14-08-2006 13:54 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik ook een nieuw systeem aan het samenstellen ben en een zelfde budget ervoor over heb zal ik dit eens in de gaten houden.

Persoonlijk zou ik gaan voor een 7600gt als je toch straks wil overstappen op een dx10 kaart. De performance is prima en scheelt toch weer wat geld.

Voor de rest ziet het er prima uit. Zou het zelf ook zo doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom een DVD speler als je al een brander hebt waar je alles mee kunt doen en waarom nog een floppydrive. Dat was iets voor in de jaren 80, dus gewoon weglaten :P

Verder zou ik gaan voor een dual DVI videokaart, dan kun je altijd nog een keertje upgraden naar een dual monitor setup. Dat is sowieso iets dat ik zou overwegen gezien het doel van deze machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Als je echt n superstil systeem wil moet je waterkoeling nemen ^^ of iets minder stil fans met lage RPM.. maar goed ik gooi maar alvast iets op voor de koeling hardware ben ik niet zo op ingelezen op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een link naar bit-techs heatsink test voor de conroe
http://www.bit-tech.net/h...eatsink_group_test/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Niets op aan te merken! _/-\o_

Maar wil je niet bij 1 shop gaan bestellen?

[ Voor 43% gewijzigd door hello_moto op 14-08-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. :)

Zoals je al kon zien kies ik wel voor een dvd speler en floppy disk. Vind het nog steeds wel handig om diskette's te gebruiken als je bv een moederbord moet flashen. On the fly branden (copy,copy) gebruik ik nog wel wel es, en voor die 17 euro maakt mij dat niet veel uit.

Als muis kies ik denk ik wel voor de G7 van Logitech, dit als reden dat ik niet alle dagen game of het moet al een hele wereld van verschil zijn met het gewicht van de G7.

Toch heb ik een vraag aan jullie over het onboard geluid van het moederbord. Is dit een goed geluid, en belast het de processor niet te veel? :O

@Timocloned

Thnx voor de review van conroe koelers. Kan ik zeker wat mee, alleen kon ik de Akasa AK-960 niet vinden bij Salland en Azerty. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Terw_Dan schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:53:
Waarom een DVD speler als je al een brander hebt waar je alles mee kunt doen en waarom nog een floppydrive. Dat was iets voor in de jaren 80, dus gewoon weglaten :P
Waarom dingen achterwege laten die je af en toe best goed kan gebruiken, wanneer het gaat om respectievelijk €15 en €5..? Dat is 1% van z'n budget.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Onboard geluid werkt perfect, ik gebruik het hier zelf ook en de kwaliteit is super, ikzelf vind het onzin om nog eens 50 euro of meer uit te geven voor een beetje geluidskaart.

Ik heb um dan zelf coaxiaal aangesloten dan valt er helemaal niks meer op aan te merken, maar met de 3,5 mm plugjes is het al goed genoeg vindt ik..

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Wat betreft koeling.

Paar posts hierboven staat er waterkoeling.

Ik denk dat dat niet veel uit gaat maken als jij een fancontroller aanschaaft en alles op 7 volt laat draaien dat je net zo stil bent.
Want ik heb zelf ook waterkoeling en een pc op luchtkoeling en die op lucht is stiller.
Want de fans tegen de rad moet ik op 12 volt hebben anders begint het toch aardig warm te worden terwijl ik in mijn ander systeem een zalman 9500led op 7 volt heb draaien en is stuk stiller.
En het is nog goedkoper ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua koelers zou ik toch ook die van Scythe eens bekijken, zijn prijs/performance betrekkelijk goede koelers.

review van een scythe, er zijn er verschillende die dergelijke prestaties leveren. Je moet zelf maar even kijken naar reviews.
http://www.guru3d.com/article/content/333/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
voor gamen zou ik een zwaardere kaart nemen
als je office werk wil gaan doen moet je raid 1 gaan draaien
neem er een raptor bij als boot schijf

19 inch en photoshop? zou ff kijken naar een 24 inch breedbeeld kan je makkelijk 2 dingen naast elkaar draaien

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:03:
voor gamen zou ik een zwaardere kaart nemen
als je office werk wil gaan doen moet je raid 1 gaan draaien
neem er een raptor bij als boot schijf

19 inch en photoshop? zou ff kijken naar een 24 inch breedbeeld kan je makkelijk 2 dingen naast elkaar draaien
Je kunt ook gaan overdrijven. 19 Inch TFT is vergelijkbaar met 20 Inch CRT. Dit is groot. Je moet natuurlijk ook nog gaan kijken wat is de afstand van het scherm tot zijn gezicht. Als je een simpel bureau hebt is een groot scherm zeer irritant. Het is wel mooi daar niet van.

Tevens een extra dvd speler is altijd handig. Zie nu af en toe wel dat het heel irritant is dat je 15 minuten moet wachten tot de dvd geladen is naar je pc.
Over de zwaardere kaart zou ik niet eens twijfelen. Hij is van plan in de nabije toekomst een dx10 kaart te halen. Zonde van je geld om dan nu xxx bedrag te besteden als het dalijk voor een 2e hands prijs weg zal gaan. Neem zoals eerder gezegt een 7600GT, kost niet veel presteerd ok tot goed.
Zodra hij niet meer lekker presteerd, ga je naar de dx10 toe.

De bootschijf zou inderdaad een raptop kunnen zijn als je houd van snelle bewerkingen. Voor office werk, sorry hoor maar daar heb je aan een 5400 RPM hdd nog wel genoeg aan. Neem bijvoorbeeld 2x 250GB kost je iets van 160 euro. Deze zijn op 7200 RPM en hebben 16MB Cache.

Het verschil tussen de nieuwe 7200 RPM en 10K RPM schijven is sumier en verwaarloosbaar. Je houd geld in je zak en kan dat later bij je videokaart leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een 19 inch CRT, dit is mij groot genoeg terwijl een 19 inch tft nog iets groter is. Zie het nut zelf niet van een 24 inch tft als ik met een 19 inch mijn werk prima kan doen.

Voor de harde schijven laat ik dit staan, heb wel gedacht aan een raptor maar denk dat de prijs opweegt tegen de prestaties als ik de 2 harde schijven in RAID ga draaien.

Onboard geluid ben ik nog niet helemaal uit, denk dat het geluids kwaliteit van een extra kaart wel beter en de processor niet belast.
@appel
Kan jij merken dat het de processor belast als je onboard sound gebruikt? Kan iemand mij dit bevestigen. _/-\o_

Water koeling is niet echt een optie voor mij, als ik dit zou nemen zou mijn kast denk ik ook te klein zijn, en komt er gauw 200 euro bij op wat mij iets te veel is.

Waar ik nog wel sterk tussen zit te twijfelen is de 7900gt en 7600gt. heb wat reviews gezien waar de 7900gt toch wel beter presteerd, maar een 7900gt is ook al gauw 100 euro duurder. Ben zeker niet van plan op direct een directx 10 kaart te halen, dus wil nog wel een tijdje met mijn videokaart doen. :O

Thnx voor de reply's!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
waarom nog een floppydrive. Dat was iets voor in de jaren 80, dus gewoon weglaten :P
Ik zie dit wel vaker maar doe maar eens een installatie waarbij je bepaalde drivers tijdens de install (bv raid) moet invoeren. Of een BIOS update (zeker bij nieuwe borden nog wel eens nodig), of memtest.

Ik weet wel dat je de drivers kunt slipstreamen en dat er voor memtest een cd-image is enz. maar een floppy (al zijn het krengen) blijft af en toe toch erg handig en voor de prijs zou ik het zeker niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
drivers doe je met nlite intergreren in windows xp, bios update doe je in windows of met ezflash (met usb stick) en memtest kan ook vanaf een cdtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
edgarf28 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:55:
drivers doe je met nlite intergreren in windows xp, bios update doe je in windows of met ezflash (met usb stick) en memtest kan ook vanaf een cdtje.
Ennuh, als tweaker zit je vaak bezig met een oud systeem, gaje ook opstartdiskettes voor een 486 van windows 98 op een cd'tje branden? Je weet nooit wanneer een floppy handig is.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
edgarf28 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:55:
Dat zei ik toch zelf ook al? 8)7.
En er zijn zat mensen die maar 1 systeem hebben, dus als dat systeem vanaf de grond opgebouwd is en je moet dan installeren dan zal eerst drivers slipstreamen moeilijk worden. En niet iedereen is zo handig met Nlite of meer van dat soort tooltjes.

[ Voor 29% gewijzigd door wizzzzzz op 16-08-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57

Verder zou ik gaan voor een dual DVI videokaart, dan kun je altijd nog een keertje upgraden naar een dual monitor setup. Dat is sowieso iets dat ik zou overwegen gezien het doel van deze machine.
Probeer maar eens een bios te flashen met een CD, lukt bij mij niet. Floppy is echt niet 80's! En als je voor een paar euro de extra feature kan toevoegen die zeer nuttig is, zeker doen.

DVD Drive vind ik ook een prima optie, zeker erbij houden. Ik heb zelf 2 drives, 1tje die ik gebruik voor game CD's/DVD's in te laten en de ander om te branden. Ik zou het niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Vergeet niet dat je voor 4GB ram wel windows XP64 moet nemen.
Dit omdat de gewone 32bits versie niet meer dan 3,nogwatGB aan kan spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:50:
[...]
Waarom dingen achterwege laten die je af en toe best goed kan gebruiken, wanneer het gaat om respectievelijk €15 en €5..? Dat is 1% van z'n budget.
Ooeh, taxateur shootout!

Geen stock oc 7900gt kopen, die gaan nogal vaak kapot.
Kijk ook eens naar Asus P5B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Goeie keuzen :). Moederbord en processor is een erg mooie combinatie voor overklokken.Heb zelf ook een boel uitgezocht voor een nieuwe systeem van ongeveer dit budget, en qua koeling kwam ik uit op een Scythe Ninja Plus (dus de versie MET meegeleverde fan) of een Scytha Katana (bij voorkeur CU versie).

Wat dat geheugen betreft zijn dat de twee interessantste volgens mij, welke het best zal gaan werden hangt waarschijnlijk van geluk af. Een ding dat je zou kunnen checken is het voltage, verschillende type ram chips hebben een verschillende voltages waarbij ze op goeie snelheden draaien, sommigen moet je nauwelijks overvolten, anderen moet je juist weer een erg hoge hoeveelheid stroom door jagen. Wat betreft moederbord opties is het natuurlijk wat handiger als ze aan lage voltages al hun top halen en meer voltage geen zin heeft.

De voeding zou wel genoeg moeten zijn. Voor een SLI of Crossfire setup later waarschijnlijk niet meer. Hoe stil hij nou zal zijn valt ook te betwijfelen. Zelf heb ik vele reviews over voedingen gelezen en daar kwam voormij de Enermax ELT500AWT Liberty 500W uit, vanwege een combatie van erg stabiele voltlijnen, modulaire kabeltjes, erg stil, en een goeie prijs voor zo'n wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:50:
[...]
Het belangrijkste is dat hij zonder diskdrive waarschijnlijk geen raid drivers kan installeren ;-)
Persoonlijke mening ;

Behuizing is duur, en over de behuizing praat je alleen over de goede voeding. Haal dan een tinktank voor 25 euro en pleur daar een voeding in van 50 - 60 euro en klaar.
Geheugen is duur 2 x € 261,78 . Ik hoop dat die prijs 2 keer dat geheugen is
Moederbord behoorlijk duur, voor 100 - 150 euro kun je vast wel hetzelfde krijgen
Geluidskaart, waarom geen on-board, zou je het verschil merken?
Muis duur, of ben je een ultieme gameverslaafde
Toetsenbord is dan tegenover de rest zo goedkoop 8)7
Monitor duur, waarom geen crt?

Bespaar ergens geld op en prop er dan een 7900GTX in ofzo, bijvoobeeld op de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@JJWA

Thnx voor je reply heb ik zeker iets aan. Voor het geheugen van Team Xtreem staat:

2GB Dual Channel
PC2-6400 800MHz 4-4-4-12
64x8 DDR2 FBGA Chips
240pin, Non-ECC, Un-buffered DDR2 SDRAM DIMM
Aluminum Heat-spreader
6 Layers Ultra Low Noises Shielded PCB
Retail Package
1.95V - 2.3V
Lifetime Warranty

Voor OCZ geld 2.1 Volts maar dit setje heeft veel minder strakke timmings (CL 4-5-4-15) wat Team Xtreem wel heeft. Tuurlijk is het dan mazzel hebben of je een goed setje hebt.

Voor de koeling ben ik nog niet helemaal uit, wat jij al zei de Scythe Ninja Plus preseert goed maar is wel een bakbeest van een koeler en ook nog 815g wat best veel is. Mag ik vragen wat je temps zijn zowel idle en stressed?

@Bluecold

Dus jij zegt dat standaard overklokte 7900gt gauw kapot gaan? :| waar basseer jij dat op? Denk dat de gebruikte chips dan wel tegen een stootje kunnen als ze al aardig overklokt zijn! dus volgens jou kun je beter een 7900gt die stock speeds heeft? Meer mensen ervaring met een stock OC 790GT kaart?

Greetz Christiano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Wat dat geheugen betreft, wil je nou 2x die set (die uit 2 banken van 1GB bestaan) dus in totaal 4GB voor €520,-? Of wil je 1 keer dat geheugen wat uit 2 banken van 1GB bestaat (totaal 2GB) en dus op €260,- uitkomt?

Als je 4GB wilt nemen moet je dus wel erop letten dat je windows XP64 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-DG- schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:43:
Wat dat geheugen betreft, wil je nou 2x die set (die uit 2 banken van 1GB bestaan) dus in totaal 4GB voor €520,-? Of wil je 1 keer dat geheugen wat uit 2 banken van 1GB bestaat (totaal 2GB) en dus op €260,- uitkomt?

Als je 4GB wilt nemen moet je dus wel erop letten dat je windows XP64 gebruikt.
Ik weet wat je bedoeld, ik wil gaan voor 2x 1gb. Dus maak geen gebruik van XP64. Maar je hebt gelijk in de OP staat 2x |:( . Heb het verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

1.95V - 2.3V
Voor OCZ geld 2.1 Volts maar dit setje heeft veel minder strakke timmings (CL 4-5-4-15) wat Team Xtreem wel heeft. Tuurlijk is het dan mazzel hebben of je een goed setje hebt.
Met het voltage bedoelde ik meer wat hun optimale voltage is om over te klokken. Zou je de xtremesystem.org lui kunnen vragen. Gezien hun enthousiasme over het setje denk ik dat je met de Team ram een wat betere kans hebt om hoger te komen.
Voor de koeling ben ik nog niet helemaal uit, wat jij al zei de Scythe Ninja Plus preseert goed maar is wel een bakbeest van een koeler en ook nog 815g wat best veel is. Mag ik vragen wat je temps zijn zowel idle en stressed?
Zelf heb ik nog puur de plannen gemaakt en niks gekocht en heb geen temps. Wel kan ik je zeggen dat de Scythe Ninja onder 'xtremesystems' achtig publiek toch de meest gebruikte is op het moment voor Core 2 Duo systemen, dat zegt al wel wat. Het is inderdaad een bakbeest. Voor een slagje lichtje kan je de Scythe Katana CU nemen. Scythe Katana 775 is al helemaal licht, 300nogwat gram volgens mij, maar koelt daardoor uiteraard minder goed.
Hier een Socket 775 cooler roundup waarin de Katana CU en de Ninja worden meegenomen:
De Tuniq Tower 120 zit ook in de test, koelt ook erg goed, ook erg populair onder die hardcore OCers, maar is ook al zo'n gigantisch lomp geval.
Deze test zitten zowel de Katana Cu, Katana 775 en Tuniq Tower 120 in, mooi om te vergelijken.
Dus jij zegt dat standaard overklokte 7900gt gauw kapot gaan? :| waar basseer jij dat op? Denk dat de gebruikte chips dan wel tegen een stootje kunnen als ze al aardig overklokt zijn! dus volgens jou kun je beter een 7900gt die stock speeds heeft? Meer mensen ervaring met een stock OC 790GT kaart?
Overklokken geeft altijd extra risico. Waar hij het waarschijnlijk vooral over heeft is dat er een tijdje terug een aantal negatieve berichten waren op hardware sites over overleden standaard-OC kaarten. Dat dat betekent dat je meer problemen kan verwachten dan wanneer je er zelf eentje koopt en de risico van het zelf OC'en neemt lijkt me niet.

Oh en nog iets over koeling: wil je wat extra koeling voor je grafische kaart tov de meeste stock koelers, en vooral meer stilte, komt de Arctic Cooling Accelero erg goed uit de testen. Beter dan de Zalman V700 en V900 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbraas
  • Laatst online: 30-08 23:17
het geheugen van OZC wat je noemt is revision 2, daar zijn de timings 4-4-4-15 van (overweeg ik zelf ook, hoeveel die 15 ipv. die 12 dan scheelt weet ik niet)
http://www.ocztechnology....m_revision_2_dual_channel

Voor de berekening van het vermogen wat je nodig hebt kan je altijd nog kijken op:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
Als voeding overweeg ik voor een soortgelijk systeem de Seasonic S12-430, 430 Watt, Retail
en hier is de review: http://www.silentpcreview.com/article28-page6.html

Verder meen ik mij te herinneren, te hebben gelezen dat, de seagate 7200.10 vrij luidruchtig was (en snel)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

djbraas schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:44:Als voeding overweeg ik voor een soortgelijk systeem de Seasonic S12-430, 430 Watt, Retail
#1 favoriet onder lui die hun PC erg stil proberen te krijgen. Daarnaast natuurlijk ook goeie kwaliteit. Zelf ben in niet voor een voeding uit de S12 serie gegaan omdat ik graag een modulaire voeding heb. (Dat is dat je kan kiezen om alleen de kabels (molex en sata enzo) aan je voeding te hebben die je wilt, en dus een stuk minder kabel troep)
Verder meen ik mij te herinneren, te hebben gelezen dat, de seagate 7200.10 vrij luidruchtig was (en snel)
Seagate 7200.10 vs WD 3200KS review.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
djbraas schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:44:

Hijs luidruchtig voor een seagate, maar een seagate maakt zowiezo al nauwelijks geluid, dus het zal waarschijnlijk niet eens storend zijn, de performance maakt het toch weer helemaal goed? :p
zowiezo fluit een WD niet zoals bijvoorbeeld een maxtor doet, het seeken schijnt alleen wat duidelijker te zijn op de 7200.10.
een WD Raptor is ook snel maar luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:58:
[...]

Hijs luidruchtig voor een seagate, maar een seagate maakt zowiezo al nauwelijks geluid, dus het zal waarschijnlijk niet eens storend zijn, de performance maakt het toch weer helemaal goed? :p
zowiezo fluit een WD niet zoals bijvoorbeeld een maxtor doet, het seeken schijnt alleen wat duidelijker te zijn op de 7200.10.
een WD Raptor is ook snel maar luidruchtig.
Heb net review even bekeken, scheelt 1 db met de WD. Dat valt ook nog wel mee te leven, terwijl de Seagate wel wat sneller is. Dus laat harde schijf zo staan.

@JJWA
Voeding die in de Antec Sonata II zit is goed genoeg voor me. Stap nu toch nog niet over op crossfire of SLI.

Greetz Christiano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
@ Christiano!!

Ik heb dus een A8N-E en heb hieraan een Z-5400 hangen. De geluidskwaliteit is echt super (digitaal aangesloten). Wanneer ik naar het processorgebruik kijk tijdens het luisteren van 192 KBPS luister (of hoe je dat ook schrijft, ik weet niet of het er mee te maken heeft), is processorgebruik zo'n 2 - 3 % (ik heb dan ook nog tig programma's draaien samen zo'n 40 processen en 620 MB geheugengebruik).

Ik gebruik een AMD 3500+. Dus echt processorgebruik zal het niet vreten onboard geluid, altijd wel iets maar niet dat je er echt wakker van kan liggen. ;)

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal!!

De gekozen componenten wijzig ik verder niet. Denk dat voor mij de beste setup is.

Wat betreft de cooling ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb een aantal reviews gelezen wat het beste is voor een Core 2 Duo. Hieruit blijkt dat de Arctic Freezer 7 Pro en Scythe CPU Koeler Mine goed presteren. Alleen weet ik niet welke ik moet kiezen. Hebben jullie ervaring met deze coolers? en wat zijn jullie bevindingen?

Greetz

Christiano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:54:
Goedemorgen allemaal!!

De gekozen componenten wijzig ik verder niet. Denk dat voor mij de beste setup is.

Wat betreft de cooling ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb een aantal reviews gelezen wat het beste is voor een Core 2 Duo. Hieruit blijkt dat de Arctic Freezer 7 Pro en Scythe CPU Koeler Mine goed presteren. Alleen weet ik niet welke ik moet kiezen. Hebben jullie ervaring met deze coolers? en wat zijn jullie bevindingen?

Greetz

Christiano
Persoonlijk ben ik gegaan voor de Zalman CNPS9500 AT Koper. Gelezen dat deze goed presteerd, en geen overnodig geluid presteerd. Daarnaast heb ik voor mijn Ati X1900XT, een Zalman VF700-Cu LED genomen. Dit omdat de kaart nogal een herrie maakt met stock koeler. Tevens word hij weer een stuk koeler.

Om de airflow te verbeteren in mijn case gegaan voor een stille papst case fan. Hoe het gaat presteren in real life moet nog worden gezien, aangezien ik van plan ben mijn hardware snel te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
Komt misschien 'n beetje fanboy achtig over, heb deze link ondertussen al aardig wat keren gegeven, maar toch ;)

Ik zou hier eens kijken, een vergelijking tussen de Scythe Ninja en nog 'n aantal koelers (voor o.a. Socket 775), hier komt de Scythe Ninja erg goed (het best) naar voren, de enige drempel is de prijs, maar dat zal in dit geval niet echt 'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sta op het punt mij systeem te bestellen. Zit alleen nog te twijfelen tussen 2 videokaarten namelijk de 7900GT 256 MB en ATI 1900XT 512MB. Ik weet dat de ATI 256mb meer heeft maar vraag me af of dat wel veel nut heeft. Heb al een aantal reviews gelezen en zie dat de ATI iets sneller is. Maar aan de andere kant wordt deze ook warmer dan de 7900GT.

Hoe denken jullie hierover en wat raden jullie aan?

Greetz Christiano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Als je een 7900GT neemt, neem dan niet een factory-clocked versie. Die geven namelijk problemen. EVGA heeft ook een niet geclockte versie. EVGA is een mooi merk en je hebt levenslang garantie en je garantie vervalt niet als je een andere koeler erop zet.

De X1900XT is natuurlijk ietwat sneller. Alleen staat dat buiten het feit dat hij 512mb is, dat heeft alleen echt effect op extra hoge resoluties. De X1900XT heeft gewoon een veel betere core dan de 7900GT, daarom is ie ook wat duurder. Het is ook waar dat de stock-koeler herrie maakt omdat het nogal een heethoofd is.

Als je van stilte houdt, dan zou ik een MSI 7900GT Passive (ja dat lees je goed, hij is passief!) of een HIS Radeon X1900XT IceQ3 (die heeft een koeler die samen met Artic Cooling is gemaakt) nemen of je neemt een andere videokaart (aanraders: EVGA 7900GT of Asus EAX1900XT) en je zet er een Zalman VF-900 of een Artic Accelero X1 erop.

Deze raadt ik je aan:

EVGA 7900GT (niet geclockt) bij Salland
MSI GeForce 7900GT Passive bij Salland
Asus Radeon EAX1900XT bij Salland
HIS Radeon X1900XT IceQ3 bij Salland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Voeding gaat wel werken :*)

Verwijderd

Topicstarter
Goed om te weten dat factory OC niet zo best zijn en beter een normale 7900GT te nemen op stock speed.

Wat me wel dwars zit als ik een 1900XT zou nemen is dat ze wel aardig warm worden. En zal daarom een andere cooler plaatsen zalman V900 b.v. Hoe zijn de temps dan? stukken lager of valt dat mee, en blijft het een heethoofd?

Als de directx10 kaarten er zijn stap ik daar toch redelijk snel op over. Dus wat is het beste? de 1900XT is toch gauw 75 a 100 euro duurder weegt dit op tegen de prestaties ten opzichte van de 7900GT?

Thnx voor de replys

Greetz Christiano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schopje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben er nu uit welke videokaart in neem. Het word de Sapphire VGA Radeon X1900 XT 512 MB met een Zalman V900-Cu erop. Is dit een goeie combo? of kan ik beter voor de Asus X1900XT gaan?

Tevens is mijn vraag gaat de voeding van de Antec Sonata II dit redden? Dit is een 450W Smartpower 2.0.

Hoor graag van jullie over dit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:17:
Hallo,

Ik ben er nu uit welke videokaart in neem. Het word de Sapphire VGA Radeon X1900 XT 512 MB met een Zalman V900-Cu erop. Is dit een goeie combo? of kan ik beter voor de Asus X1900XT gaan?

Tevens is mijn vraag gaat de voeding van de Antec Sonata II dit redden? Dit is een 450W Smartpower 2.0.

Hoor graag van jullie over dit! :)
Voeding is prima. Die Conroe slurpt bijzonder weinig en zolang je geen SLI/Crossfire of er 4 HD's in hangt redt die het zeker wel. Die VGA is ook precies mijn keus. Sapphire is prima merk, enige wat goed voor garantie zou zijn is dan een EVGA nemen omdat je dan, zoals eerder gezegd, je garantie (kennelijk) behoudt. Qua prijs/kwaliteit zit je met die x1900xt gelijk aan de 7900gt, echter die Ati kaart zal zich in de toekomst meer lonen, dus ook bij eventuele verkoop omdat je naar DX10 wil. En als je het altijd bij High-end GPU's houdt, wellicht overwegen een 20 inch TFT. Veel hogere resolutie dan de 19" maar toch ook goed mee te gamen. Ik heb een 8ms en 4ms gehad en zag geen verschil en ik ben een die-hard FPS'er (UT, CS:S). Ghosting zie je alleen als je eerder een hele dure CRT hebt gehad geloof ik. Aangezien de prijzen van zulke 20" schermen zou je dat als optie kunnen zien. Samsung 205BW of 203B zijn dan vooral aantrekkelijk (300 en 250 euro).

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dinkelover schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:38:
[...]
Voeding is prima. Die Conroe slurpt bijzonder weinig en zolang je geen SLI/Crossfire of er 4 HD's in hangt redt die het zeker wel. Die VGA is ook precies mijn keus. Sapphire is prima merk, enige wat goed voor garantie zou zijn is dan een EVGA nemen omdat je dan, zoals eerder gezegd, je garantie (kennelijk) behoudt. Qua prijs/kwaliteit zit je met die x1900xt gelijk aan de 7900gt, echter die Ati kaart zal zich in de toekomst meer lonen, dus ook bij eventuele verkoop omdat je naar DX10 wil. En als je het altijd bij High-end GPU's houdt, wellicht overwegen een 20 inch TFT. Veel hogere resolutie dan de 19" maar toch ook goed mee te gamen. Ik heb een 8ms en 4ms gehad en zag geen verschil en ik ben een die-hard FPS'er (UT, CS:S). Ghosting zie je alleen als je eerder een hele dure CRT hebt gehad geloof ik. Aangezien de prijzen van zulke 20" schermen zou je dat als optie kunnen zien. Samsung 205BW of 203B zijn dan vooral aantrekkelijk (300 en 250 euro).
Ja een x1900XT lijkt mij het beste, maar de garantie van EVGA is wel heel goed. Maar ja je weet nooit wanneer zn videokaart ermee kapt. Maak wel gebruik van een CRT namelijk 19 inch Iiyama vision master pro 454 dat is wel een high end CRT voor gamen en wil daarom ook op hoge resoluties spelen. maar de prijs van de 7900gt is 268 euro bij salland en de 1900xt is 314 euro. is wel wat duurder maar ga dr wel vanuit dat die beter presteert.

Ga eerst nog geen crossfire draaien dus denk dat ik aan die 450w wel voldoende heb!

Greetz Christiano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dinkelover schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:38:
[...]
Ja een x1900XT lijkt mij het beste, maar de garantie van EVGA is wel heel goed. Maar ja je weet nooit wanneer zn videokaart ermee kapt. Maak wel gebruik van een CRT namelijk 19 inch Iiyama vision master pro 454 dat is wel een high end CRT voor gamen en wil daarom ook op hoge resoluties spelen. maar de prijs van de 7900gt is 268 euro bij salland en de 1900xt is 314 euro. is wel wat duurder maar ga dr wel vanuit dat die beter presteert.

Ga eerst nog geen crossfire draaien dus denk dat ik aan die 450w wel voldoende heb!

Greetz Christiano
Pagina: 1