[meuktracker] Licentietype vBulletin

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
meuktracker: vBulletin 2.3.10 / 3.0.15 / 3.5.5 / 3.6.0
• Licentietype: Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
Dat klopt natuurlijk niet :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• mithras
  • Niet online
We currently offer two types of license: leased and owned. The leased license will allow you to run the software on your server for one year, and then you will need to purchase another license. The owned license will allow you to run the software on your server for an unlimited amount of time and allows access to all new versions for one year. After the year, you can purchase a renewal of this access. For more information, please click on the links in the "Product Information" section on the left hand side of the page.
Een owned is $160 en leased is $85
Ze accepteren ook euro's: resp. €139.00 en €74.00

De prijs maakt natuurlijk niets uit voor een GNU license....

[ Voor 9% gewijzigd door mithras op 14-08-2006 14:04 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Euh, ja en dat zijn dus de voorwaarden. 't Is niet freewaren, 't is geen adware ... Mogelijk moet aan "GNU en BSD" wel nog een derde voorbeeldje à la "Payware" toegevoegd worden, of zo?

• mithras
  • Niet online
Dat is dan misschien wel een optie, er wordt namelijk op de FAQ en de License Agreement niets over GNU/BSD gezegd.

/edit: toch even rechtzetten: dan bedoelde ik eigenlijk niet het toevoegen van Payware aan GNU/BSD, omdat beide licenties niet op eenzelfde "vlak" zitten (GNU is free, maar niet als free in geld, terwijl Payware juist alleen de betaling gaat)

[ Voor 36% gewijzigd door mithras op 14-08-2006 15:12 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind GNU en BSD wel vrij veel verschillen van Payware hoor :o Dus om die samen op 1 hoop te gooien lijkt me niet zo'n strak plan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
moto-moi schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:48:
Ik vind GNU en BSD wel vrij veel verschillen van Payware hoor :o Dus om die samen op 1 hoop te gooien lijkt me niet zo'n strak plan.
Ben ik het overigens mee eens, maar da's iets wat met de meukcrew besproken moet worden. Dus ofwel een titlechange ofwel een nieuw topic, want volgens de huidige werkwijze is het wel goed

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mithras86 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:07:
Dat is dan misschien wel een optie, er wordt namelijk op de FAQ en de License Agreement niets over GNU/BSD gezegd.
Je mist het woordje 'etc' die bij de vermelding van Voorwaarden staat vermeld. Het is dus niet zo dat als wij aangeven dat iets onder Voorwaarden valt dat het dus alleen GNU en/of BSD betreft, maar het is eerder een aanduiding om aan te geven dat er bepaalde voorwaarden worden gebruikt.

Het is veel handiger dat de licentietypes waaruit wij als crew kunnen kiezen, uitgebreid wordt. Nu is het zo dat we uit een dropdownmenu de licentie kiezen, maar eigelijk is het beter als die dropdown vervangen wordt door checkboxen zoals dat nu gedaan wordt bij het kiezen van het besturingssysteem in de backend. Dat biedt meteen ook de mogelijkheid om meerdere licenties te kiezen. Zet daarbij een tekstveld om een URL in te voeren en we kunnen ook meteen aangeven en doorlinken naar de eigen geschreven voorwaarden die buiten de standaardset valt.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Hmm, idd. Strikt genomen klopt het. Er zitten voorwaarden aan vast :) Maar GNU en BSD staan wel heel erg ver af van de voorwaarden die aan vB zitten. Iets als 'Commercieel' lijkt me een stuk logischer.

• mithras
  • Niet online
Robin schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:01:
[...]
Het is veel handiger dat de licentietypes waaruit wij als crew kunnen kiezen, uitgebreid wordt. Nu is het zo dat we uit een dropdownmenu de licentie kiezen, maar eigelijk is het beter als die dropdown vervangen wordt door checkboxen zoals dat nu gedaan wordt bij het kiezen van het besturingssysteem in de backend. Dat biedt meteen ook de mogelijkheid om meerdere licenties te kiezen. Zet daarbij een tekstveld om een URL in te voeren en we kunnen ook meteen aangeven en doorlinken naar de eigen geschreven voorwaarden die buiten de standaardset valt.
Ik had namelijk het idee dat er al met checkboxes / gewoon zelf getypte tekst werd gewerkt. Ik heb er (dus) ook nooit bij stil gestaan dat je soms dus moet kiezen tussen de mogelijkheden terwijl geen van alle eigenlijk voldoet aan de licentie.
Dan lijkt me het toevoegen van een (optionele) link naar de licentie van de ontwikkelaars zelf geen overbodige luxe. Samen met checkboxes zou dat zeker wel een mooie verbetering opleveren. Maar dan moet dit topic zeker ff gekickt worden naar het grote crew-feature-request-forum :p

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bartvb schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:06:
Hmm, idd. Strikt genomen klopt het. Er zitten voorwaarden aan vast :) Maar GNU en BSD staan wel heel erg ver af van de voorwaarden die aan vB zitten. Iets als 'Commercieel' lijkt me een stuk logischer.
Dat klopt. Toentertijd zijn de licentietypes in de Meuktracker gezet om het gros van de licenties te kunnen aangeven, maar gezien dat de Meuktracker zowat het enige is wat sinds de ingebruikname niet grondig onder handen is genomen, is dat achtergebleven qua ontwikkeling ten opzichte van de rest van de site. Daar wordt echter al een tijd gewerkt ;).
Mithras86 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:10:
[...]

Ik had namelijk het idee dat er al met checkboxes / gewoon zelf getypte tekst werd gewerkt. Ik heb er (dus) ook nooit bij stil gestaan dat je soms dus moet kiezen tussen de mogelijkheden terwijl geen van alle eigenlijk voldoet aan de licentie.
Dan lijkt me het toevoegen van een (optionele) link naar de licentie van de ontwikkelaars zelf geen overbodige luxe. Samen met checkboxes zou dat zeker wel een mooie verbetering opleveren. Maar dan moet dit topic zeker ff gekickt worden naar het grote crew-feature-request-forum :p
Gedeeltelijk checkboxen, dropdownmenu's en voor de rest tekstvelden. Ik heb ondertussen al een topic gemaakt in het crewforum waar ik dit bespreek, dus dat komt wel goed :).

Een idee hoe de backend eruit ziet met een tekstveld, dropdownmenu en checkboxen. De lijst met besturingssystemen is ook niet helemaal compleet, maar dat wordt pas bij de volgende overhaul veranderd:

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Robin schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:01:
Je mist het woordje 'etc' die bij de vermelding van Voorwaarden staat vermeld. Het is dus niet zo dat als wij aangeven dat iets onder Voorwaarden valt dat het dus alleen GNU en/of BSD betreft, maar het is eerder een aanduiding om aan te geven dat er bepaalde voorwaarden worden gebruikt.
Welk licentietypen valt dan niet daaronder? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1