19" rackmountable adsl modem / router

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59
Geachte medetweakers,

Voor iemand ben ik op zoek naar een 19" rackmountable dsl (wireless) modem. Nu heb ik al lopen zoeken bij de merken van Cisco, D-Link, Linksys, 3com. Echter ben ik hier niks tegengekomen.

Ik heb wel een draytek 3300v series gevonden, maar deze heeft gewoon veel te veel mogelijkheden die nooit gebruikt zullen gaan worden.

Het is de bedoeling dat dit apparaat bij iemand thuis in een 19" rack komt te hangen. Op dit moment heeft hij een plaat in het rack, waarop een speedtouch modem en een linksys wireless router liggen. Echter wil deze persoon graag alles in een 19" rackmount uitvoering hebben.

Op GoT heb ik 1 topic gevonden, maar dit is voor mijn klant een iets te dure oplossing.

Weet één van jullie toevallig producten die bovenstaande kenmerken hebben ?

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 15:55

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Is diezelfde plank gecombineerd met een 1U afdekplaat met daarin een rookglas-achtig plaatje zodat je wel de LEDjes maar niet de modem en router kunt zien geen idee?
Als het puur en alleen om het uiterlijk in een rack thuis gaat tenslotte...

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 10:28
Je zou n Cisco 2800 router met ADSL (H)WIC kunnen nemen, Dit is echter zeer duur en ingewikkeld voor beginners met Cisco :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik wil alle hardware in mij 19" rack in het cobalt blauw gespoten hebben. Maar dat gaat mij ook niet lukken denk ik ;)

Wat ik bedoel te zeggen is dat de meeste routers van het betaalbare budget zeg maar niet rackmountable zijn omdat ze niet zo groot hoeven te zijn. De wat duurdere apparaten, welke mogelijkheden hebben tot uitbreiding etc. zijn dat dan weer wel omdat deze ergens geplaatst moeten worden.

Dus er zal weinig keuze zijn. IMO is een net plankje met daarop een speedtouch net zo netjes als een cisco 2500.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59
De klant gaat een Cisco 1802 router aanschaffen. Hij vond de prijs voor dit product goed te doen.
Case closed.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Andere oplossing:

Tik een ouwe hub op de kop, liefst met weinig poorten, en bouw daar de hardware van de speedtouch en de Linksys in.
Switchpoortjes kun je poorten voor gebruiken die in de Hub zaten, anders bouw je er een switchje bij zodat alle poorten ook nog werken, beetje creativiteit enzo... :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

nextware schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:02:
De klant gaat een Cisco 1802 router aanschaffen. Hij vond de prijs voor dit product goed te doen.
Case closed.
Let alleen wel op dat een 1800 router GEEN 19" router is, maar hier zijn wel beugels voor
te koop die de 1800 in een 19" rack passend maken.

Veel plezier ermee, is een leuk ding!
Pagina: 1