Windows taakplanner taken uitvoeren zonder aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 11:34
Voor een bedrijf heb ik een bat bestand waarmee elke dag backups gemaakt kunnen worden van een bepaald programma. Hierbij wordt data van de harde schijf waar het programma op staat naar de harde schijf van een backup server gecopieerd.

Het bat bestand werkt goed, als ik het bat bestand in windows taakplanner zet en ik ben aangemeld dan werkt het ook. Als ik echter het bat bestand in windows taakplanner zet en ik ben niet aangemeld dan wordt het bat bestand niet uitgevoerd.

Als ik de log file bekijk (Schedlgu.txt) dan staat er niks in, als ik in windows taakplanner kijk dan staat dat de vorige taak gewoon netjes is uitgevoerd.

Ik heb op google gezocht en daarin staat dat hetgeen wat ik wil (zonder aanmelden windows taakplanner taken laten uitvoeren) alleen kan worden uitgevoerd door het bat bestand te laten uitvoeren door de beheerder (administrator). Ik vroeg mij af of iemand dat voor mij kan bevestigen en of dat daadwerkelijk de oplossing is. Reden dat ik dat vraag is omdat hetgeen wat ik gevonden had via een google een ander soort probleem is. Bron

[ Voor 9% gewijzigd door OCTheEagle op 14-08-2006 13:08 . Reden: Bron ]