Toon posts:

Autoradio - Past het?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Helaas is er vorige week in mijn auto ingebroken en is mijn frontje van de autoradio meegenomen (dashbord waar het in lag was opengebroken). Nu ben ik op zoek naar een nieuwe autoradio maar heb hier wat vragen over:

Mijn vorige radio was een Sony. Ik heb nu een Kenwood op het oog. Zal dit op het "basisstation" passen? Zo nee, hoe kan ik dan zien of dit erop past? Er staat geen merkje o.i.d. op het "basisstation" (of hoe dat ook heet), dus het lijkt erop dat het universeel is. Helaas heb ik totaal geen kennis op dit gebied.

Alvast bedankt!

Plokkum

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Wat bedoel je met basisstation? Een autoradio bestaat uit een "radio/tuner/versterker" en een "frontje".

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Hartelijk welkom Plokkum.
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:02:

Helaas is er vorige week in mijn auto ingebroken en is mijn frontje van de autoradio meegenomen (dashbord waar het in lag was opengebroken).
Stom!
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe autoradio maar heb hier wat vragen over:

Mijn vorige radio was een Sony. Ik heb nu een Kenwood op het oog. Zal dit op het "basisstation" passen? Zo nee, hoe kan ik dan zien of dit erop past? Er staat geen merkje o.i.d. op het "basisstation" (of hoe dat ook heet), dus het lijkt erop dat het universeel is. Helaas heb ik totaal geen kennis op dit gebied.
Dat gaat niet.
Alvast bedankt!

Plokkum
Groeten en bedanken hoeft hier niet, zie Faq.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Over het algemeen hebben auto's tegenwoordig een standaard aansluiting voor de autoradio in de kabelboom. Eventueel is er een verloopkabeltje nodig. Ook voldoen de montage sledes meestal aan standaard afmetingen. Maar omdat je verder geen gegevens over je auto en de radio opgeeft kan niemand je zekerheid bieden. Haal gewoon je oude radio eruit en ga daarmee naar de winkel, dan ben je altijd zeker dat het goed gaat.

edit: Typo

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Nee je kunt niet simpel een frontje halen en dit op de radio zelf klikken en hopen dat het werkt. Dat kan wel met een exact hetzelfde frontje als je oude alhoewel dat ook bemoeilijkt wordt tegenwoordig (moet matchen met elkaar).

M.a.w. als je geen geld wilt uitgeven aan een nieuw frontje (wat best duur is, navragen bij een dealer) dan gewoon een nieuwe radio kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 14-08-2006 13:14 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:41
Wel raar trouwens, dat ze je dashboardkastje openbreken voor het frontje, maar je radio zelf niet meenemen :S

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Gaat niet werken ook al heb je een identiek frontje. De code van het frontje moet namelijk overeen komen met die van de speler - was zo althans bij mijn pioneer autoradio.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het wordt dus gewoon de complete radio vervangen :) Nou, daar kijk ik nog wel naar dan. Ik weet nu in ieder geval wat ik wilde weten.

@PCDealer: uuuhm... als ik wil bedanken dan bedank ik gewoon :) . En ik was al wat jaartjes lid hier, maar was m'n password kwijt en het emailadres dat ik gebruikte was al opgeheven 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 13:25 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:23:
Bedankt voor de reacties. Het wordt dus gewoon de complete radio vervangen :) Nou, daar kijk ik nog wel naar dan. Ik weet nu in ieder geval wat ik wilde weten.

@PCDealer: uuuhm... als ik wil bedanken dan bedank ik gewoon :) . En ik was al wat jaartjes lid hier, maar was m'n password kwijt en het emailadres dat ik gebruikte was al opgeheven 8)7
Al wat jaartjes? Weet je dan niet dat je een nieuwe pass kan aanvragen? Frontpage Algemeen FAQ -- laatste update: 11 augustus 2006

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1