Ik moet een applicatie te maken die de status van persen weergeeft. Op dit moment is op elke pers een persmonitor aangesloten die zorgt voor een grafische weergave (lokaal bij elke pers) van de persslagen. Tevens kan deze monitor ingrijpen wanneer een persslag fout dreigt te gaan (perskracht loopt te hoog op). De bedoeling is dat de software van deze persmonitoren om de zoveel slagen de status van de pers doorstuurt naar een server. Deze software is echter gedateerd en draait onder een real-time uitbreiding onder DOS. Er is geen TCP/IP beschikbaar maar wel IPX/SPX. Men wil de communicatie naar de server dus met IPX/SPX doen.
De server wordt geschreven in C#. Ik kan echter nergens informatie vinden over het opzetten van een IPX/SPX verbinding onder C#. In de ProtocolFamily enumeration en de ProtocolType enumeration komen ipx en spx beiden wel voor.
Kan iemand mij meer informatie verschaffen omtrent het gebruik van IPX/SPX in C#?
Ik heb ook ergens gelezen dat het nodig is zelf een IPXEndPoint klasse te maken die erft van de EndPoint klasse om zodoende met de Connect methode van Socket een verbinding op te kunnen zetten. Hierover zou ik ook graag meer te weten komen. Zoektochten mbv google leveren weinig op. IPX/SPX lijkt niet gebruikt te worden in .NET.
De server wordt geschreven in C#. Ik kan echter nergens informatie vinden over het opzetten van een IPX/SPX verbinding onder C#. In de ProtocolFamily enumeration en de ProtocolType enumeration komen ipx en spx beiden wel voor.
Kan iemand mij meer informatie verschaffen omtrent het gebruik van IPX/SPX in C#?
Ik heb ook ergens gelezen dat het nodig is zelf een IPXEndPoint klasse te maken die erft van de EndPoint klasse om zodoende met de Connect methode van Socket een verbinding op te kunnen zetten. Hierover zou ik ook graag meer te weten komen. Zoektochten mbv google leveren weinig op. IPX/SPX lijkt niet gebruikt te worden in .NET.
De beste ideeën komen als je bezig bent.