[XP] 2e gebuiker automatisch opstarten*

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo beste tweakers,

Is er een mogelijkheid om bij 2 gebruikers accounts tegelijk in te loggen? Want ik heb 1 gebruiker die dient als server (daar starten verschillende server apps op) En ik heb er 1 die ik zelf gewoon gebruik voor vanalles en nog wat. Maar ik zou graag willen dat ze alle 2 tegelijk opstarten, dus niet dat ik eerst bijv. server op moet starten, en dan nog afmelden en dan mijn eigen account nog moet aanmelden.

ik gebruik trouwens een andere gebruiker voor server omdat anders heel mijn start balk vol staat, en dat is niet fijn.

alvast bedankt!

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
OS?

• ReX_NL
Windows XP met service pack 2

• ReX_NL
Iemand iedeeen hoe ik dit kan maken?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09

Reptile209

- gers -

Naar goed forum-gebruik heb ik geen oplossing voor wat je vraagt, maar wel iets om hetzelfde te bereiken. Zet al je zut onder één account en gebruik de XP-hide-inactive-icons functie om het een en ander overzichtelijk te houden. Heeft meteen het voordeel dat je minder resources kwijt bent aan het ingelogd zijn met 2 users.

Nu ik er over nadenk kan het wellicht toch:
Maak een shortcut met de volgende inhoud: (Bron)
Right click an empty area of your desktop, choose New/Shortcut and enter this line as the command line:

rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation
en zet die in de Startup-map in je startmenu bij je server account. Stel vervolgens je PC in om automatisch in te loggen met je serveraccount.
Je server logt nu in (automagisch) en de shortcut meldt 'm weer af richting het Fast-User-Switching scherm. Dan kan je daar met je eigen account inloggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Reptile209 op 14-08-2006 22:34 ]

Zo scherp als een voetbal!

• paella
  • Laatst online: 13-03 22:23
Kan je die apps niet via een service laten starten? Je kan veel apps als service laten start namelijk (dat doe ik zelf met een vmware machine)

No production networks were harmed during this posting

• ReX_NL
paella schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:42:
Kan je die apps niet via een service laten starten? Je kan veel apps als service laten start namelijk (dat doe ik zelf met een vmware machine)
Hoe kan ik dat doen, ik weet wel waar services staat, maar daar kan ik nix toevoegen. En staan ze dan niet meer in mijn startbalk?

• Reptile209
  • Laatst online: 11:09

Reptile209

- gers -

[google=start application as service]
En of ze dan nog in je taakbalk staan (wat me wel zo handig lijkt in verband met onderhoud) hangt van de manier van instellen en van het pragramma af. De meeste server-apps zullen overigens al als service draaien.

Zo scherp als een voetbal!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat je Windows versie (XP) in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03 18:41
je kunt ook firedaemon gebruiken, hierbij start je automatisch services ookal ben je nog nieteens aangemeld. Je kunt hiermee vanalles instellen als een service wat je wilt :)

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

ReX_NL schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:45:
ik gebruik trouwens een andere gebruiker voor server omdat anders heel mijn start balk vol staat, en dat is niet fijn.
Misschien moet je dan eens Virtual Desktop Manager proberen, daarmee kan je tot 4 verschillende bureaubladen onder één account aanmaken, en in elk bureaublad tegelijk andere programma's geopend laten. Hier staat hoe het werkt: http://www.microsoft.com/.../desktop_powertoys.aspx#5

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Je kan zelf een service aanmaken en deze laten draaien onder een bepaalde user. Ik heb dit jaren gedaan. Werkt fantastisch...

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=197

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1