HDMI geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 2.794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 16:42
Hallo,

Ik heb gisteren de Sony KDL46X2000 aangeschaft en wil hierop de Sony RDR-HX1010 harddisk recorder aansluiten. Ik heb een HDMI kabel bij de TV gekregen en krijg geen beeld.

Wie kan mij helpen?

Het enige wat ik in de handleiding van de Sony RDR-HX1010 heb gevonden is dat je een certified HDMI-kabel moet gebruiken.

Alvast bedankt,
Hans

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
ERG weinig info, hier kan bijna niemand wat mee...

Hoe heb je het nu aangesloten? WAT zie je als je tv op HDMI zet? Heb je in je HD recorder de output op HDMI gezet? (kan bij sommige apparaten nodig zijn in de setup) Welke HDMI versies ondersteunen beide apparaten? Er is bv 1.0 en 1.1, een wezenlijk verschil.

De kabel an sich zal niet zoveel uitmaken, een slechte kabel leidt mogelijk tot artifacts maar moet niet tot gevolg hebben dat er helemaal niks gebeurd (tenzij er uberhaubt geen contact wordt gemaakt).

Verder bestaan er RGB en YMCK (of zoiets) modes voor HDMI. Mogelijk ondersteund je TV/Player niet beiden.

kortom: meer info graag.

• hemdd
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. De dvd-recorder heeft HDMI-1.1. Van de tv kan ik het niet vinden. Ik heb wel gelezen dat het geen 1.3 is, dus ik denk dat de tv ook 1.1 is.

De HD-recorder is nu aangesloten via scart. Ik hoef volgens mij niks in te stellen op de HD-recorder.

Als ik de TV op HDMI zet krijg ik een zwart beeld (geen signaal).

Bedankt,
Hans

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Weet je dat wel zeker?

Zo moest ik bijvoorbeeld bij mijn dvd recorder (geen HDMI maar wel component) instellen dat hij geen RGB gebruikte anders werkte component niet bijv.

Zou toch het boekje nog maar eens goed nakijken of je het nergens in het menu in moet stellen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• hemdd
Het enige wat ik kan instellen is de HDMI-resolutie. Keuzes zijn Auto, 1920*1080i, 1280*720p en 720*480/576p. Ik heb ze allemaal geprobeerd.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
hemdd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:26:
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. De dvd-recorder heeft HDMI-1.1. Van de tv kan ik het niet vinden. Ik heb wel gelezen dat het geen 1.3 is, dus ik denk dat de tv ook 1.1 is.

De HD-recorder is nu aangesloten via scart. Ik hoef volgens mij niks in te stellen op de HD-recorder.

Bedankt,
Hans
gek he? Heb je de HDMI kabel uberhaubt wel aangesloten? HDMI is geen Scart voor het geval dat niet duidelijk is...
Resolutie die je kiest zal niet zoveel uitmaken voor het krijgen van beeld; je TV zal een upscaler hebben die het beeld up (ofwel down)scaled als het aangeboden formaat niet het juiste is. Check je TV en je player voor settings. Mijn Denon DVD-1920 doet bv component en HDMI maar geen SCART tegelijkertijd, daarvoor moet je een keuze maken in het menu. Geld ook voor geluid, niet zomaar alle uitgangen kunnen tegelijkertijd gebruikt worden. Vast ivm de beschikbare bandbreedte op 'de backbone' van het apparaat.

Doet 'ie het op scart wel?

• hemdd
Hoi,

De HDMI kabel is gewoon aangesloten. Het is me compleet duidelijk dat het geen SCART .
Via SCART werkt het wel. Ik zal eens kijken of ik SCART kan uitzetten in het menu van de recorder.

• hemdd
Ik heb de handleiding nog eens gelezen, maar ik kan hier niks over vinden. Ik heb ook maar mail gestuurd naar Sony.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 21:23

Jag

Sony al gebeld of gemaild?

• hemdd
Ik heb ze gemaild, ik ga ze vanmiddag maar eens bellen als ik thuis ben. Dat gaat misschien sneller.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik weet niet zeker of HDMI progressive uitzend, maar ik heb mijn Sony DVD-recorder via component aangesloten en om beeld te krijgen op de TV moest ik op de afstandsbediening van de recorder het knopje "progressive" indrukken. Misschien kan je dat eens proberen. Ook moest ik via het menu van de DVD-recorder aangeven dat de recorder dmv component aangesloten zit, zal ook wel zo werken voor HDMI.

• hemdd
Ik heb gezien dat je component moet aanzetten in het menu. Maar zoiets bestaat niet voor HDMI in het menu. Ik heb ook al knopje progressive gerpobeerd. Dit helpt echter niet.

• hemdd
Net naar winkel geweest en die hebben Sony gebeld. Je hoeft helemaal niks in te stellen voor HDMI-out. Ga nu van de week met eigen HD recorder en geleverde kabel naar de winkel om het uit te proberen. Hopen dat het aan de HDMI-kabel ligt.

• hemdd
Allen, ik heb het nog eens zelf geprobeerd. HD recorder uit AV-meubel gehaald. Alles opnieuw aangesloten. Kreeg geen beeld. Daarna beetje gerotzooid met de HDMI-kabel en warempel beeld (1080i). Vervolgens HD-recorder teruggeplaatst en geen beeld meer via HDMI. Ik probeer vanaond nog een keer. Ik denk toch dat er iets is met de kabel.

Het is dus inderdaad zo dat je niks hoeft in te stellen voor het HDMI-signaal. Je krijg zelfs ook beeld via SCART als HDMI-kabel is aangesloten.

• hemdd
Hallo, het probleem is opgelost. IK heb een HDMI-Kabel Monster 300 gekocht en werkte direct. Bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

hemdd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:26:
Hoi,

Bedankt,
Hans
HDMI 1.3 (degene die 1920X1080P 60Hz 36-bits per pixel aankan) is nog helemaal niet te koop. De HDMI 1.3 chip is toevallig gisteren geintroduceerd, en zal in oktober beschikbaar zijn.

meer info: bron
Pagina: 1