Mijn geheugen werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• OERM
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-12-2020
Hallo.
ik zit al een tijd je met een nieuw geheugen maar ik kan er alleen niks mee.
ik dacht eerst dat ik een nieuwe mobo moest kopen maar daar ligt het denk ik neit aan.
ik kwam er sinds kort achter dat het geheugen wat nu in mijn pc zit ook dual channel is.

Hier de specs van mijn geheugen wat er nu in zit:
?????
2x256 Dual DDR400 pc3200 3-3-3-8

Hier de specs van mij nieuwe geheugen:

GEIL Ultra X
2x512 Dual DDR400 PC3200 2-5-2-2

Mijn Mobo:
MSI MS-7048

ok dit is het probleem:

als ik mijn nieuwe geheugen erin douw en de pc helemaal is opgestart valt mijn pc gelijk weer uit.
(soms start i niet eens op)
zou het hem niet aan mijn voeding kunnen liggen?

als jullie nog iets meer info willen weten dan hoor ik dat wel.
en ik hoop natuurlijk dat iemand mij hiermee kan helpen.

Vriendelijk bedankt.
Remko

Edit: ooh sorry als me titel niet duidelijk is.

Verwijderd

Titel van de post doet anders denken :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Om gelijk met deur in huis te vallen, een topictitel als deze voldoet niet echt - ik heb al van drie kanten ICQ berichtjes gekregen dat ik je een psychiater moet aanraden :+

Probeer het in de toekomst informatief te houden en niet voor meererlei uitleg vatbaar te laten...

Maar los daarvan, ook inhoudelijk ben ik bang dat we niet veel kunnen met dit topic. Je post namelijk niet de volledige specs van het originele geheugen en (belangrijker!) wat de BIOS-timings zijn waar het geheugen mee werkt. Allicht staat iets op 'auto' dat beter handmatig ingesteld zou kunnen zijn, of is de voltage waarmee je DIMMs aangestuurd worden te laag (GEIL heeft er een handje van weg om repen te verkopen die 2.7V ipv de standaard 2.5V eisen). Hoe dan ook, zonder exacte gegevens blijft dit speculatie.

Advies:
Neem eens alle stappen hier door - Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - en dan met name alles mbt geheugen (voeding is in dit geval minder relevant aangezien het verschil in verbruik van grotere DIMMs verwaarloosbaar is tov kleinere)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.