Toon posts:

HDMI kabel en SCART kabel ??

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben al enige tijd in het bezit van volgende apparatuur

TOSSHIBA WL3266 LCD tv (2 x scart, 2 x HDMI, component)
DENON 1906 receiver
DENON DVD 1920
CANTON MOVIE 10 MX II

alles is met elkaar verkabeld middels kabels van Oehlbach

LCD naar DVD middels SCART-SCART (SCA 2003)
LCD naar Reciever middels SCART- AUDIO L R (SCA 2000)

DVD NAAR RECIEVER
Oehlbach NF 13 digitale coax voor DVD weergave
Oehlbach Hyper profi opto voor CD weergave
Oehlbach Bleu Magic 5.1 set voor SACD weergave
Oehlbach NF 1 master

RECIEVER NAAR WUBWOOFER
Oehlbach NF 1 Y-adapter

Nu heb ik een HDMI kabel gekregen. Deze netjes aangesloten tussen DVD en LCD.

Heb ik nu mijn SCART kabel nog nodig of is deze door de komst van de HDMI kabel overbodig geworden???

uit de handleiding van LCD en DVD wordt ik niet veel wijzer.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Trek hem eruit, kom je er vanzelf achter :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:17
HDMI is een (soort) digitale scart aansluiting. Dus ja, je scart kabel is nu overbodig.

Verwijderd

Topicstarter
zo, dat zijn snelle reacties...

Bedankt.
SCART kabel kan dus eruit.

Nu ben ik er nog niet.
Bij mijn DVD speler kan ik dmv de HDMI knop de uitvoermodus bepalen
- OFF (geen uitvoer via HDMI OUT
- 480/576P
- 720P
- 1080

wannneer kies ik welke in stellingen, of moet ik hem 'gewoon' op 1080 uitvoermodus zetten.

Ik speel normale DVD's geen HD materiaal.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:17
De Faroudja chip in je DVD-speler gaat je DVD materiaal upscalen naar HD resolutie. Gewoon eens proberen wat er het mooiste uitziet, maar waarschijnlijk zal dat 720p zijn...

De 1920 staat er wel om bekend dat er wat macroblocking te zien is bij sommige TV schermen, ik hoop voor je dat dit bij jou minimaall/niet aanwezig is!

Succes. :)

Verwijderd

Topicstarter
wederom bedankt.

• Frank336
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik heb zelf ook een Toshiba 32-66.
Ik zou niet hoger gaan dan 720P.
Dit is ook de hoogste oplossing die dit scherm aankan omdat hij niet Full HD is.
Maar je kan natuurlijk wat experimenteren met de instellingen.
Ben zelf niet zo tevreden met het analoge beeld via de kabel, met de DVD is hij toppie.
Veel succes.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:25

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik merk bij mijn combo (Acer 26inch LCD-TV en Samsung HDTV decoder via component kabel) dat 1080i toch iets mooier uit ziet dan 720p. Maar misschien dat dit met een HDMI kabel weer anders is.

M.a.w. zoals al eerder is opgemerkt, gewoon proberen.

Trouwens 1 HDMI verbinding is leuk, maar bedenk je even dat je op een later tijdstip misschien ook een pc, decoder, gameconsole etc wilt gaan aansluiten. Dan krijg je dus te maken met meerdere bronnen en maar 1 monitor/tv. Mooiste oplossing zou zijn dat je reciever het HDMI signaal op pakt van al die bronnen en dan verstuurd naar de monitor/tv (zoals meestal al gebeurd met component, scart, s-vhs en tulp verbindingen). Maar het blijkt dat alleen de allerduurste recievers meer dan twee input HDMI aansluitingen hebben....

Vervolgens krijg je te maken met HDMI switches die tussen de 225euro (Octava) en de 799 euro (Oehlbach) liggen :s. Plus weer een extra afstandbediening en stroomverbruiker.

HDMI is een mooie techniek, maar momenteel ontzettend duur als je heel je systeem wilt omgooien ernaar.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Hoe zit het als je een tv met hdmi wilt aansluiten op een harman kardon cinema set zonder hdmi aansluiting. Mijn vraag is nu hoe kan ik deze het beste aansluiten met watvoor kabel.

thnx,

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:46
Hoe dan ook zou het handiger een eigen topic te starten i.p.v. een topic kick uit 2006 maar daarnaast wordt wel verwacht dat je zelf enige inspanning doet. Ook zonder model nummers e.d. is het al helemaal glazen bol kijken. Wat heb je zelf al aan mogelijkheden gevonden ?

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 06-09-2009 23:21 ]

Pagina: 1