[OE] Digitaal ondertekende email niet te beantwoorden

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik voeg sinds een paar jaar een digitale handtekening (Thawte Freemail) toe aan mijn emails. Nou hoor ik daar nooit zo veel problemen over maar soms krijg ik de opmerking dat een digitaal ondertekend mailtje niet door de ontvanger beantwoord kan worden. Ik heb gisteren op de pc van mijn oma een testje gedaan, maar ben er niet uit gekomen. We gebruiken beiden Outlook Express 6.
Het van mij afkomstige mailtje is inderdaad ondertekend maar bij het beantwoorden wordt mijn digitale handtekening meegenomen naar het 'Van:' adres van (in dit geval) mijn oma. Outlook Express probeert dus mijn digitale handtekening aan iemand anders' emailadres te koppelen. Bij het verzenden van het antwoordmailtje komt er dan een waarschuwing dat geen certificaat bij het mailadres gevonden kon worden (klopt, want die is alleen geldig voor mijn emailadres) en het mailtje kan niet verzonden worden. Door in het antwoord via het menu de digitale handtekening uit te zetten werkt alles wel weer zoals het hoort.

Is dit een bug in Outlook Express of hoort dit bij dit type handtekening? Is er een oplossing voor?

Als ik iemand een testmail moet sturen is dat natuurlijk geen probleem...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

schopje naar [off], waar mailclients thuis horen

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Al bij Thawte-support gezocht op "Outlook Express Unable to answer" ?
Misschien dat DIT kan helpen?

[ Voor 80% gewijzigd door dmace op 14-08-2006 10:41 ]

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
De Thawte-site gaf inderdaad het probleem weer:

Error: "You cannot send digitally signed messages because you do not have a digital ID for this account."
Solution ID: vs15710
Answer:
Message being replied to is digitally signed and by default in Microsoft Outlook Express, all replies to digitally signed messages will be digitally signed in return, even though the sender does not have a digital ID.

Click on 'Cancel' and when replying to the message, deselect the 'Sign' icon (with a red ribbon) and send the message as per normal.

Dit lijkt dus een OE-bug te zijn (You Receive an Error Message When You Try to Forward or to Reply to a Digitally Signed E-Mail Message) waar ik van mijn kant niets aan kan veranderen, anders dan geen digitaal ondertekende mails te sturen. :(