[XP] 3 Ghost CD-Rom spelers

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem.
Ik heb in mijn 'My Computer' 6 CDRoms staan! (6!!!)

3 Is logisch, 2 echte en een virtuele van Alcohol120%
Maar waar die andere 3 vandaan komen is me echt een enorm raadsel.

Ik heb al even gedacht dat alcohol120% moeilijk liep te doen dus die heb ik even gedeinstalleerd
Nou toen hield ik nog 5 cd-drives over dus dat was het ook niet.

Ik heb ook geen daemontools draaien of geinstalleerd staan (nooit gehad ook, waarom zou ik, ik heb alcohol120% al)
Dus alles even weggegooid vanuit device management (apparaatbeheer).. Zelfs de controllers weggegooid voor zover mogelijk gewoon om zeker te zijn dat het weg is, maar na een reboot wordt alles netjes weer gevonden, inclusief de 3 niet bestaande cd-drives.

Ik kan nergens terugvinden waar die krengen vandaan komen.
Er draaien ook al geen bijzondere processen die het zouden kunnen veroorzaken en er start niks bijzonders op bij het booten..

Ik snap er geen reet meer van!
Volgens mij is het gebeurd na een Sims2 installatie (vriendin he..) aangezien er toen in die niet bestaande drives sims2 cdtjes leken te zitten..
Het 'lijkt' dus wel op een daemontools achtig iets, maar waarom kan ik het dan nergens terugvinden als draaiend of startend proces?

Help?
Ik heb een poging gedaan het te zoeken via google, maar hoe zoek je op zoiets zonder overladen te worden met info waar je niks aan hebt? Ik kan geen keywords verzinnen namelijk die niet over iets anders zouden kunnen gaan :(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
De naam van de controlers geven vaak al aan welke emulatie software er wordt gebruikt (als deze standaard worden gehouden tenminste) Misschien kun je dat proberen.

Pvouput live

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien een hijackthis uitdraai om te zien of er niet stiekem toch iets zoals d-tools draait?

Het zou misschien een stuk spyware kunnen zijn of een of andere beveiliging van een spel :?
dit is in ieder geval nieuw voor mij, hier heb ik nog nooit van gehoord

"Stilte, een gat in het geluid...."

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Krypt schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:57:
De naam van de controlers geven vaak al aan welke emulatie software er wordt gebruikt (als deze standaard worden gehouden tenminste) Misschien kun je dat proberen.
Alles staat als 'generic'..
Daar kan ik dus ook niks mee :(
Helaas, alle spyware progs geven ook niks bijzonders aan..
Ik heb al geprobeerd om zo'n beetje alle processen te killen die ik niet thuis kon brengen maar dat werkte ook niet

[ Voor 20% gewijzigd door xzenor op 14-08-2006 21:32 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Het killen van processen zorgt niet dat devices weg gaan. Als ik daemon kill terwijl er een cdrom wordt geemuleerd, dan is ie ook niet weg.. hij werkt alleen niet meer..

Ik zal toch eens kijken naar brand software ed welke je geinstalleerd hebt staan.. Nero imagedrive, Pin. InstantCopy ed..

Pvouput live

• xzenor

xzenor

Topicstarter
er stond dus inderdaad iets half van daemontools geinstalleerd |:( |:( |:(
Nergens iets van terug te vinden maar het stond wel bij 'software'..
Deinstalleren deed niets.. geen deinstallatie die ging draaien ofzo, gewoon helemaal geen reactie.
Maar na een reboot waren ze toch weg..

Ik vind het maar een vaag verhaal allemaal, maargoed...
In iedergeval bedankt voor de hulp
Pagina: 1