Delayed Write errors

Pagina: 1
Acties:

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo,

ik heb een nieuw systeem voor m'n vriendin gekocht.

- Asus A8V-MX
- AMD-64 3200+
- 512 MB DDR400
- 200 GB Maxtor Serial ATA

Uit haar oude PC heb ik een 80GB maxtor en een 80GB WD overgezet. Het systeem draait op XP SP2 met alle fixes etc.

Het probleem is als volgt: als ik van de oude schijven grote hoeveelheden data ga kopieren dan wordt de PC na verloop van tijd erg traag en krijg ik uiteindelijk Delayed Write Errors.

Ik heb via het netwerk wel grote hoeveelheden data (CD images) overgezet naar die SATA schijf (toen zaten die 2 IDE schijven er nog niet in). Dit ging gewoon goed.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb de volgende zaken al zelf geprobeerd:

- VIA Hyperion drivers geupdate
- Er zat eerst een ATI Radeon 9250 kaart in. Deze heb ik er tijdelijk uitgehaald (zit ook video onboard)

Op internet had ik nog een aantal mogelijke problemen gevonden:
- IDE kabel niet goed (40 pins kabel ipv 80 pins). Geen idee hoe ik dit zie. Ik heb de kabel uit de oude PC gebruikt. Het is een grijze kabel met een rode streep. Ik wil vanmiddag wel even een andere kabel gaan halen.
- Verkeerde UDMA mode voor de schijven ingesteld (zou eigenlijk toch automatisch goed moeten gaan).

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 20:45

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

en hoe warm komen de hdd's ? dit kan je bekijken met speedfan ofzo

• njitter
  • Niet online
nog niet echt getest. Maar de schijven deden het in de oude PC prima. Er zit ook bijna niks in die kast wat warm kan worden (behalve de processor. Maar daar zit een tunnel direct boven naar buiten toe).

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 20:34

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

het xou best de kabel wel eens kunnen zijn ..
omdat je een 40 pins gebruikt. ik heb het een keer gehad met een dvd brander.
ook dit soort problemen .. toen een 80 pins kabel erop gezet en probleem was over.
je kan een 80 pins kabel hekennen aan het fijnere structuur..

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• njitter
  • Niet online
Gaan we dat vanavond maar eerst proberen. Gelukkig zit de computerboer op loopafstand :)
Ik houd jullie op de hoogte..

Verwijderd

Wij hebben hier precies hetzelfde probleem. We proberen backups (van onze servers) via het netwerk op een andere pc te maken. Hierbij gaat er dus erg veel data over het netwerk naar de "backupserver". Deze backupserver komt dan ook met deze delayed write errors. Ons onderzoek heeft het volgende opgeleverd:

1) het lijkt erop alsof er een buffer volloopt NIC->PC-HDD welke hij niet op tijd kan legen.
2) de NIC gaat "negotiaten" over zijn snelheid na verloop van tijd (en dus houdt de verbinding voor korte tijd op) hierna komen de delayed write errors. Windows lijkt te wachten op data en de nic word volgeblazen met data en kan het niet kwijt omdat hij aan het onderhandelen is over zijn snelheid.

Als laatste actie hier hebben we de NIC op 1GB Full duplex vastgezet zodat hij niet gaat negotiaten. Dit lijkt (vrijdag gedaan) tot nu toe goed te gaan. Misschien zou jij dit ook eens willen proberen (de snelheid van je NIC vastzetten) en kijken of dit goed gaat. Ik ben wel benieuwd of dit ook daadwerkelijk de oplossing is...

Voor de volledigheid;
Backupserver (dus waarop de Delayed write errors komen)
OS: Windows 2003 standard edition (server én backupserver)
NIC: 3Com 3C2000 Gigabit fixed @ 1GB FD
PC: P4 Dell 2,4 Ghz 1GB RAM
HDD: 5X Western Digital 7200 RPM schijven (geen SATA)

Eventuele hotfix voor windows 2k3:
A program may stop responding, and event 50 and event 26 are logged, when the program tries to write data to a volume mount point on a Windows Server 2003-based computer
(Deze hotfix staat er nog niet op)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 10:29 . Reden: toevoegen specs ]

• njitter
  • Niet online
jtnapel,

mijn probleem doet zich voor bij het kopieren van HDD (IDE) naar HDD (SATA).

Met het netwerk heb ik geen problemen. Het thuisnetwerk draait op 100 mbit.

Verwijderd

Njit schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:25:
jtnapel,

mijn probleem doet zich voor bij het kopieren van HDD (IDE) naar HDD (SATA).

Met het netwerk heb ik geen problemen. Het thuisnetwerk draait op 100 mbit.
Wij zijn er ook nog niet uit wat het probleem veroorzaakt. Het leek de NIC te zijn, echter dit hoeft natuurlijk niet. De foutmelding is namelijk identiek, alleen de manier waarop de data op de schijf terecht komt niet. Misschien dat mijn verhaaltje iets toevoegd aan de discussie :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Dit probleem heb ik gehad met kopieeren over het netwerk, lag aan sygate firewall, dus verwijder de firewall eens die je gebruikt, en kijk of het probleem is.(bij liep ook de pc vast).

Je kan ook eens proberen om met cacheman verschillende instellingen(cache etc) te wijzigen, misschien staan ze te groot.

• njitter
  • Niet online
Hier een wat uitgebreidere beschrijving:

- Ik had het systeem eerst compleet geinstalleerd:

1.0. XP SP2 NL
2.0. Autopatcher augustus
3.0. Moederbord drivers
3.1 Moederbord drivers
3.2 Onboard Geluidskaart-drivers
3.3 Onboard Video drivers

Het systeem draaide op zich stabiel totdat ik een grote hoeveelheid bestanden wilde gaan kopieren van de IDE schijven naar de SATA schijf. Er kwamen dan na verloop van tijd
Delayed Write Errors ('Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt'). Dit deed zich niet voor als ik via het netwerk bestanden kopieerde.

Na wat GeGoogle bleken er een aantal mogelijkheden te zijn:

- Foutieve kabel voor de IDE schijven (geen UDMA kabel. Ik heb de kabel voor de zekerheid vervangen maar het was wel een kabel van het juiste type)
- Driver probleem

Ik ben me daarna maar op de drivers gaan concentreren. Ik heb de herinstallatie van XP stap-voor-stap uitgevoerd en steeds gekeken of het systeem nog stabiel was.

1.0. XP SP2 NL
2.0. Moederbord drivers
2.1 Moederbord drivers
2.2 Onboard Geluidskaart-drivers
2.3 Onboard Video drivers

De resultaten:
- Het systeem was stabiel met kopieren van bestanden direct na installatie van XP SP2.
- Het installeren van de moederbord drivers leverde ook geen enkel probleem op.
- Het probleem begon zich voor te doen na het installeren van de Realtek AC'97 drivers. De op de CD meegeleverde versie was 3.75. Ik heb de laatste beschikbare versie ook nog geprobeerd (3.91) maar dit gaf geen verbetering.

Ik heb het maar opgegeven. Als een systeem niet stabiel is te krijgen door de basis-drivers te installeren dan weet ik het ook niet meer..

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Het kan inderdaad een probleem zijn met de cache. Ik ben er verder niet technisch in dus kan je geen gedetailleerde uitleg geven.

Wat ik wel weet is dat toen ik Cacheman (niet CachemanXP) downloade en installeerde het probleem opgelost was.

Misschien kan je dit dus proberen.

• njitter
  • Niet online
--

[ Voor 100% gewijzigd door njitter op 15-08-2006 13:25 . Reden: .. ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Je kan ook eens in de bios latency verkleinen, latency wil zeggen hoe lang houd een aparaaat op de pci bus de bus voor zich zelf vast, dus de anderen moeten wachten. misschien heb je hierdoor problemen.

Check meteen de hele bios, op internet heb je sites waar veel uitleg staat.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

Klinkt als een defecte harddisk. Ik zou ze checken met tool van de fabrikant.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• njitter
  • Niet online
Moederbord laten vervangen door een ASROCK 939A8X-M. De problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Alles draait nu op volle snelheid zonder Delayed Write Errors..
Pagina: 1