Net ben ik 18 geworden, ik wil wat opheldering over mijn actuele situatie.
Nu moet ik nog een aantal fienanciele zaken regelen, maar ik kom er niet uit wat ik nou verdien in de maand.
Mijn situatie is al volgt:
Mijn ouders zijn gescheiden, en na de scheiding moest mijn vader alimentatie betalen voor mijn broertje, mijn moeder en ikzelf.
Ik kreeg altijd een bedraag aan geld vast per maand, maar ik vraag mij nu af waar ik recht op heb.
- Ik doe een MBO opleiding, maar omdat mijn vader veel verdient heb ik maar recht op 70 euro per maand.
- Heb ik nog wel recht op alimentatie, aangezien ik 18 ben inmiddels.
- Ik werk 4 avonden per week in een supermarkt, dat is 12 uur per week.
Op papier woon ik nog gewoon bij mijn moeder, dus ben ik thuiswonend.
Kan iemand mijn misschien wat meer opheldering geven over mijn situatie, ik kom er gewoon niet uit, alles al afgebeld, maar het blijft een vaag verhaal.
Ik vraag mij dus af of ik
A niet te veel werk, en dus minder alimentatie krijg
B Of mijn recht op alimentatie vervalt omdat ik 18 ben, en zelf fienancieel verantwoordelijk ben.
C Recht op aanvulling van studiefienanciering heb.
D Of mijn vader mijn studiefienanciering moet aanvullen, aangezien hij ervoor zorgt dat ik minder krijg.
Edit: Wat aangepast om "gezeur" te voorkomen
Nu moet ik nog een aantal fienanciele zaken regelen, maar ik kom er niet uit wat ik nou verdien in de maand.
Mijn situatie is al volgt:
Mijn ouders zijn gescheiden, en na de scheiding moest mijn vader alimentatie betalen voor mijn broertje, mijn moeder en ikzelf.
Ik kreeg altijd een bedraag aan geld vast per maand, maar ik vraag mij nu af waar ik recht op heb.
- Ik doe een MBO opleiding, maar omdat mijn vader veel verdient heb ik maar recht op 70 euro per maand.
- Heb ik nog wel recht op alimentatie, aangezien ik 18 ben inmiddels.
- Ik werk 4 avonden per week in een supermarkt, dat is 12 uur per week.
Op papier woon ik nog gewoon bij mijn moeder, dus ben ik thuiswonend.
Kan iemand mijn misschien wat meer opheldering geven over mijn situatie, ik kom er gewoon niet uit, alles al afgebeld, maar het blijft een vaag verhaal.
Ik vraag mij dus af of ik
A niet te veel werk, en dus minder alimentatie krijg
B Of mijn recht op alimentatie vervalt omdat ik 18 ben, en zelf fienancieel verantwoordelijk ben.
C Recht op aanvulling van studiefienanciering heb.
D Of mijn vader mijn studiefienanciering moet aanvullen, aangezien hij ervoor zorgt dat ik minder krijg.
Edit: Wat aangepast om "gezeur" te voorkomen
[ Voor 23% gewijzigd door Addict op 14-08-2006 01:17 ]
Addict