Promise Ultra133TX2 + Seagate 7200.8 probleem?

Pagina: 1
Acties:

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
Zoals de titel al zegt, heb ik dus een Promise Ultra133TX2 kaartje (dus geen raid) en een Seagate 7200.8 van 300GB
het probleem is dat deze combinatie precies incompatibel is

In combinatie met m'n WD en Maxtor schijven werkt alles perfect. De Seagate werkt goed als ik hem op de ide van m'n mobo zet, dus de schijf is zeker goed.
Als ik de Seagate aan de promise hang wordt hij ook tijdens het booten correct herkent door de promise kaart, maar tijdens het inloggen van windows of 10s na ingelogged te zijn, hangt de computer

de helpdesk van Seagate en Promise hadden geen verklaring en staken het op elkaar (typisch).
Mijn vraag is dus of iemand een dergelijke combinatie heeft (die werkt), kwestie van te weten waar het aan ligt.

Aangezien m'n 2e grootste HD maar 200GB is, dacht ik misschien dat de grootte van de HD (300GB) het probleem is, maar dat lijkt mij sterk.

Verwijderd

Ik heb wel dezelfde schijf op een RAID kaartje (ook Promise hangen) en dat geeft geen problemen. Maar kun je niet gewoon die 300 GB op onboard gooien en de andere op de IDE controller?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
dat kan uiteraard, maar is niet echt de bedoeling met een extra ide controller :)

het is gewoon leuk om weten dat het dus moet kunnen, het probleem zit hem dus waarschijnlijk bij het laden van een andere driver of zo