[iMac G4] Probleem met werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 10:40
Sinds kort heb ik hier een iMac G4 staan die niet meer wilt booten.
Wanneer ik de mac opstart geeft hij 3 piepjes. Dit houdt in dat hij niet door de self-test heen komt van zijn werkgeheugen ("3 beeps = No RAM banks passed memory testing").

De mac deed het in eerste instantie gewoon goed, er is was niets aan veranderd (qua hardware) en hij is ook niet verplaatst geweest.
Toen ik deze problemen kreeg heb ik de mac open gemaakt en gekeken of er iets aan de hand was met het geheugen (doorgebrand oid), maar dat bleek niet het geval te zijn. Daarna heb ik de std 256mb pc133 werkgeheugen (die er sinds de fabriek in zat) vervangen door een 512mb ram pc133 van het merk Twinmos. Maar ook dit mocht niet baten.

Zijn er misschien andere oplossingen die ik vergeten ben, of zijn er mensen die het zelfde probleem hebben gehad? Ik kom er namelijk niet uit.

Dit zijn de overige specs:
iMac G4 17inch
800Mhz PowerPC G4 processor
256mb SDRam PC133
80Gb Ultra ATA schijf
GeForce 4MX 32mb
Superdrive

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 10:40
Ik heb ondertussen ook al het systeem geheugen (So-dimm bankje, wat direct benaderbaar is aan de onderkant) vervangen door een nieuwe module. Maar ook dat mocht niet baten...

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.