WL300G "dood" na firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:30
Vandaag mijn 2 jaar oude WL300G AP geupgrade naar versie 1.8.x.y en vanaf dat moment kan geen van mijn laptops (DELL & IBM) hem meer vinden.

Wat heb ik gedaan? SW geupgrade via webinterface (firmware versie gedownload vanaf de site van ASUS). Na de upgrade een reset uitgevoerd. AP start gewoon op (lampjes branden) en via bedraad netwerk heb ik de instellingen mbv de webinterface weer opnieuw ingesteld (WAP, etc). Echter, beide laptops kunnen nu het AP niet meer meer vinden ?!?!
Heb daarna het AP op factory defaults gezet en nog kunnen beide machines de AP niet meer vinden (laptops werken wel op ander wireless router dus daar ligt het niet aan).

Daarna AP een hele nacht uitgezet en de volgende morgen weer getest. Resultaat: noppes. Geen netwerk gedetecteerd. Mijn conclusie: wireless gedeelte is overleden (al hoewel ik dat wat vreemd vind na enkel een firmware upgrade). Iemand nog suggesties?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Een heel simpele, maar o zo flauwe: staat ssid broadcast wel aan?

En je hebt geprobeerd verbinding te leggen, met alle beveiligingen uit aan beide kanten?

[ Voor 41% gewijzigd door Motrax op 13-08-2006 23:04 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 12:37
Heb je hem wel volledig gereset. Met het knopje aan de acherkant geloof 5 sec ingedrukt te hebben.

Dit is soms noodzakelijk als je een upgrade doet naar een nieuwe versie.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat als je de wifi laptops volledig opnieuw connect naar je AP, in plaats van de NIC ervanuit te laten gaan dat alles nog bij het oude is (en dus met zijn huidige settings en WEP key probeerte te connecten)?
Soms vergeten de MAC adressen toe te staan ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:30
Een heel simpele, maar o zo flauwe: staat ssid broadcast wel aan?
Yep (en ook nog een adere naam gegeven).
En je hebt geprobeerd verbinding te leggen, met alle beveiligingen uit aan beide kanten?
Yep. Ik heb de AP een master-reset gegeven en dan staat alles default uit. Op delaptops laat ik ze zoeken naar een WIFI-netwerk in de omgeving. Beide laptops beweren dat er niets is (terwijl ze er zowat bovenop staan :?)
Heb je hem wel volledig gereset.
Yep.
En wat als je de wifi laptops volledig opnieuw connect naar je AP, in plaats van de NIC ervanuit te laten gaan dat alles nog bij het oude is (en dus met zijn huidige settings en WEP key probeerte te connecten)?
Zoals hierboven al gemeld, ik laat de laptops zoeken naar een netwerk in de buurt. Wat de NIC als instelling heeft doet er dan in mijn ogen niet zoveel toe.
Soms vergeten de MAC adressen toe te staan ?
Default staat deze optie uit.