Toon posts:

Vaag dvd+r probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond, ik heb een vaag probleem met mp3's, foto's en ander files die ik op dvd's brand.

Een tijdje geleden heb ik verscheidene mp3 mappen en fotos op dvd+r gebrand, nu dat ik deze wil openen krijg ik steeds vastlopers of kan hij de dvd gewoon niet meer lezen (ik krijg eerst wel steeds de inhoud te zien in de explorer map). Mediaplayer en andere prog's lopen gewoon vast bij het aanklikken van de media, maar ik kan in de map wel de hele inhoud van files zien (dus de dvd is leesbaar).

Operation sys: win XP
DVD: Writemaster (samsung) extern (op andere pc met interne dvd lezer juist zelfde probleem).
2.6 ghz
512 ram.
DVD's: Philips / TDK DVD+R, zonder krassen of dergelijke.

Ik heb via de search al wat gezocht, en ook al datarecovery programmas geprobeerd maar deze duren iets te lang om alle files te recoveren terwijl er volgens mij toch wel een andere oplossing moet zijn.

Ik denk persoonlijk dat het m'n fout geweest is om deze dvd's multisession te branden (onwetend, want de dvd is steeds mooi vol).
Is het ook mogelijk om de dvd nu nog te finalizen, en zou mijn probleem daarmee van de baan zijn?

Alvast bedankt !!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Ik denk dat je beter kunt kontroleren of de dvd nog leesbaar is.
Dus je moet hem testen, zie www.cdfreaks.com, voor hoe je een dvd kunt testen.
In een andere pc, wat is dan?
Zijn je andere dvd's dan leesbaar?
Testen moet je doen zodat je weet dat wat je gebrand hebt, of dit hoge kwaliteit is, want het kan zijn dat na bepaalde tijd de dvd niet meer leesbaar is.
Indien de dvd slecht leesbaar is kijk of iemand die je kent een liteon heeft deze lezen zeer goed.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Als je een CD/DVD multisession brandt is het eigenlijk de bedoeling dat hij alleen leesbaar is in de drive waarin hij gebrand is. Dat hij bij jouw ook leesbaar is in andere drive's kan dus problemen opleveren. Finalisen zal dat probleem iig oplossen. Je vermeld niet hoe oud het betreffende schijfje is en of het altijd goed is opgeborgen?

edit:
* Djoekie heeft geen goede ervaring met branden van DVD's voor de lange termijn...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het schijfje is in uitstekende staat (uitwendig toch ...).

Hoe kan ik dit finalizen, want als ik continue Multisession disk selecteer bij nero krijg ik de melding ' this disc is not writable, please try another one'.

Is het mogelijk met een programma de DVD te finalizen, ik heb HT fireman ook al geprobeerd maar die geeft dan weer de melding dat de dvd vol is , zelfs als ik een txt bestandje van 124kb probeer bij te branden om dan te kunnen finalizen.

Het probleem is dus dat ik de files wel zie in explorer, maar openen lukt niet of toch niet bij allemaal (mediaplayer loopt vast, errors 'cd is vuil of beschadigd'....

*zucht.