Toon posts:

[XP] NTFS Security op een Folder*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds NTFS in voege is, is er een extra tabblad met Security Permissions bijgekomen.
Wat ik me afvraag is waar Windows al die machtigingen bijhoudt.
Dus je voegt verschillende gebruikers met specifieke rechten toe aan de Security maar waar houdt Windows bij welke user op welke map rechten heeft en welke die rechten dan zijn.
Is dit gekend?
Ik heb al wat rond zitten snuffelen op Google maar daar krijg ik steeds websites die me tooltjes willen aansmeren om Security in te stellen.
Iemand enig idee?
Zou het soms kunnen dat dit wordt bijgehouden in het bestand security, wat te vinden is in %systemroot%/system32/config.
Dit is louter een informatieve vraag en ik heb er ook geen bijbedoelingen mee (wou dit toch ff vermelden :P)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
dat staat dus in de bestanden en dirs zelf (dit is mogelijk dmv NTFS) ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat niet bij bijvoorbeeld wikipedia kan vinden

edit:
hier dus:
http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS

[ Voor 14% gewijzigd door BasieP op 13-08-2006 21:21 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BasieP schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:20:
dat staat dus in de bestanden en dirs zelf (dit is mogelijk dmv NTSF) ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat niet bij bijvoorbeeld wikipedia kan vinden
Gedeeltelijk. In het NTFS staat alleen de SID. Deze word in het OS gekoppeld aan een user.

Als je je OS opnieuw installeert, en je gaat naar rechten kijken op partities die niet geformateerd zijn, zul je rare cijfers zien ipv usernames, omdat de koppeling dan kwijt is.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad, bij Windows zijn permissies onderdeel van het object zelf, in dit geval dus files en folders (vandaar ook dat je opeens permissies krijgt als je NTFS formatteert ipv FAT :P )

De SECURITY file die je in die folder zag staat ook wel bekend als de SAM - dat is een registry hive die je eventueel zelfs gewoon kan inladen (niet doen - dan gaan er dingen kapot :P ) en waar je users in staan e.d. :)