Toon posts:

Camcorder's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wellicht een camcorder (video-opname) aanschaffen.

Heb zelf al een leuke digitale camera maar een famlielid kwam vorig jaar thuis met mooie beelden van zijn vakantie en ik ben toch wel erg jaloers geraakt. Dus nu de vakantie voor de deur staat misschien een mooie aankoop.

Bij een MiniDV systeem zit je echter met een probleem dat als je de cassete terug kijkt om bijvoorbeeld een stukje te kijken je altijd weer naar het punt moet spoelen waarom de cassete leeg is om nieuwe opname's te maken.
Is dit probleem nog steeds bij modernere DVD camcorders? En hoe zit dat bij harddisk camcorders?

Ik heb met er een beetje ingelezen en heb gelezen dat bij Harddisk camcorder het 'probleem' verholpen zou zijn, maar omdat deze nogal gebonden zitten aan een vaste grootte van opname (20Gb/30Gb/etc) en dit met DVD (kunt net zoveel DVD's mee sjouwen als je wilt) niet het geval is, twijfel ik nog.

Enige reacties?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

DVD gaat verder waar je gebleven was, zelfs op een DVD recordable. Je moet hem namelijk eerst afsluiten voor je hem ergens anders mee kan bespelen. Toch zou ik DVD-RW pakken, is makkelijker.

Met een HDD zit je (momenteel) nog gebonden aan de niet verwisselbare HDD, maar er komt een tijd dat dat ook kan. Echter heb je daar nu niets aan. Wat wel interessant is, voor bijvoorbeeld de Everio camera's van JCV (met HDD dus), is een portable brander te koop. Kun je direct je opnames op DVD zetten en veilig stellen (soort van backup dus!).

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 14:31

qless

...vraag maar...

Ik zou toch nog richting miniDV gaan. De compressie op DV tapes is veel minder, dus betere beeldkwaliteit.

miniDVD is nogal kostbaar en harddisk gaf je zelf al aan dat ie vol kon raken.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:52

YellowCube

Wait...what?

m'n vrouw heeft een JVC Everio GZ-MC1000.
Afbeeldingslocatie: http://www.medialider.pl/sklep/produkt/568/l_ml_produkt_1_gz-mc100-everio.jpg
Een vrij kleine camcorder met hele behoorlijke prestaties.
De meest aardige feature is dat er als opslag een MicroDrive in zit. En het voordeel daarvan is weer dat die kaarten gewoon geleegd kunnen worden op een ImageTank.

En over een 20 of 30GB HD. Vergeet niet dat je daar zo'n 5 tot 7 uur video op kwijt kunt en dat dat ontzettend veel is. Ik ben zojuist 2 weken op vakantie geweest en we zijn met 1:20 uur aan video terug gekomen. Da's (vind ik) over het algemeen meer dan genoeg als je ellenlange videoavonden voor vrienden en kennissen wilt voorkomen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb sinds vorig jaar een Sony DVD202E. Prima apparaat en goed beeld en geluid (met een mogelijkheid tot 5.1)

Ik gebruik de CD-RW's en dat gaat perfect ware het niet dat ik meestal wil editten en dat lukt mij niet echt. Heb na 3 weken filmen zo'n 10 schijfjes waar maximaal 1 uur uit moet komen. Overigens kun je op de camera al editten maar ik doe dat liever op de PC.

Terugkijken en later verdergaan? Geen enkel probleem.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu de overal stemming dan voor huis-tuin-en-keuken gebruik?

MiniDV, DVD, HDD ?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:18:
Wat is nu de overal stemming dan voor huis-tuin-en-keuken gebruik?

MiniDV, DVD, HDD ?
Het ligt er m.i. aan of je nog iets met de beelden wilt doen. Als je "uitgebreid" aan het monteren wil voor een flitsend vakantie filmpje, kun je beter aan de miniDV gaan. Als je alleen maar de opnames zo snel mogelijk wil bekijken is DVD het handigst.
Pagina: 1