Momenteel ben ik bezig met een projectje, en daar wordt een bepaald bericht verstuurd naar een ontvanger via SMS.
Nu wil ik dat de gebruiker zelf kan bepalen waar bepaalde 'variabelen' in het bericht komen te staan.
Ik had dus het volgende in gedachte:
Heeft iemand voor mij een voorbeeld, of kan je mij de goede richting op duwen?
De aangegeven 'variabelen' zijn vooraf in de programma code vastgelegd, en wil er eigelijk dmv een switch blok of if-statement door heen wandelen. Het is me alleen niet geheel duidelijk hoe ik door een string kan lopen met meerdere variabele, en hoe ik werkelijk de waarde vervang.
Het gaat hier om de taal C# (.NET 2.0), maar voorbeelden of referenties in VB.NET zijn ook prima.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en suggesties!
Nu wil ik dat de gebruiker zelf kan bepalen waar bepaalde 'variabelen' in het bericht komen te staan.
Ik had dus het volgende in gedachte:
Uw zoon Sjakie is op 28/08/06 uit klas 1A niet op tijd op school gearriveerd.
Ik heb op het internet al opgezocht, maar kan niet goed vinden wat ik zoek.Uw zoon |VOORNAAM| is op |DATUM| uit klas |KLAS| niet op tijd op school gearriveerd.
Heeft iemand voor mij een voorbeeld, of kan je mij de goede richting op duwen?
De aangegeven 'variabelen' zijn vooraf in de programma code vastgelegd, en wil er eigelijk dmv een switch blok of if-statement door heen wandelen. Het is me alleen niet geheel duidelijk hoe ik door een string kan lopen met meerdere variabele, en hoe ik werkelijk de waarde vervang.
Het gaat hier om de taal C# (.NET 2.0), maar voorbeelden of referenties in VB.NET zijn ook prima.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en suggesties!