XviD hakkelt op 2e scherm (tv), maar DVD niet

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 09:25
Ik heb een 6600GT en draai Windows XP SP2 met de 91.31's, en heb een gewone monitor aan de VGA-uitgang, en een TV aan de S-VHS uitgang.
Als ik films afspeel op mijn monitor, gaat het allemaal probleemloos, niets hakkelt en het loopt gewoon vloeiend. Als ik echter op mijn TV een film wil kijken, begint het beeld vreselijk te hakkelen. Dit gebeurt echter alleen met Xvid en DivX films, en niet met DVD's.
Aan m'n processor zal het ook niet liggen: X2 4200+.

Heeft iemand toevallig ervaring hiermee? Via de search vond ik niets van hakkelend beeld op het 2e scherm.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Wat bedoel je met hakkelen: bv. iedere seconde verspringt ie ongeveer of is het hakkelen zeg maar random ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Ruuddie
Met hakkelen bedoel ik dat hij afspeelt op een framerate van 5 FPS ipv zo'n 25 FPS.

Verwijderd

Hoe heb je de tv ingesteld? Als secondary, in clone mode etc?

• Ruuddie
Echt als 2e monitor, dus secondary screen. Clone vind ik niet zo'n optie, omdat dan mijn desktop resolutie maar 1024 x 768 kan zijn (nu 1280 x 1024 op de monitor en 1024 x 768 op de tv).

Verwijderd

Hmm vreemd, hier kan ik in clone mode wel 1280x1024 draaien en de tv op 800x600, wat ie dan doet is met je pijltje meescalen. Dan met fullscreen video op secondary werkt perfect

Wat je ook kan proberen is tijdelijk je tv als primary instellen

• Ruuddie
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:36:
Hmm vreemd, hier kan ik in clone mode wel 1280x1024 draaien en de tv op 800x600, wat ie dan doet is met je pijltje meescalen. Dan met fullscreen video op secondary werkt perfect

Wat je ook kan proberen is tijdelijk je tv als primary instellen
Krijg nou wat, dat van die clone funtie wist ik nog niet. Was vroeger niet zo volgens mij he?

Anyway, nu speelt hij de film alleen nog maar af op m'n monitor, en blijft het beeld zwart op m'n tv. Zal dus vast iets met overlay te maken hebben. Voorheen (Forceware 60's/70's ofzo) kon je dat met een mooie dropbox selecteren, maar nu met de 90's ben ik die kwijt.

TV als primary vind ik niet zo geslaagd, ivm het omzetten van StatBar dan (is ingesteld op 1280 reso), en ik heb geen zin om steeds als ik een film op zet StatBar af te sluiten ;) Is hooguit een laatste noodgreep.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruuddie op 14-08-2006 12:17 ]

Verwijderd

Ruuddie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:16:
[...]

Krijg nou wat, dat van die clone funtie wist ik nog niet. Was vroeger niet zo volgens mij he?

Anyway, nu speelt hij de film alleen nog maar af op m'n monitor, en blijft het beeld zwart op m'n tv. Zal dus vast iets met overlay te maken hebben. Voorheen (Forceware 60's/70's ofzo) kon je dat met een mooie dropbox selecteren, maar nu met de 90's ben ik die kwijt.

TV als primary vind ik niet zo geslaagd, ivm het omzetten van StatBar dan (is ingesteld op 1280 reso), en ik heb geen zin om steeds als ik een film op zet StatBar af te sluiten ;) Is hooguit een laatste noodgreep.
Toch gebruik ik het al jaren :P

Zwarte beeld op tv heeft idd met overlay te maken. Als je de nieuwe control panel van nVidia opent, selecteer je de category Video & Television > Modify full-screen options, en dan kies je also show it full-screen on my: tv
Nu speelt ie automatisch je films full-screen af op je tv

• Ruuddie
Ah ok, dat werkt idd, dank je :)
Wel jammer dat ik nu niet meer tegelijkertijd op de monitor kan gamen en m'n vriendin op de tv een film laten kijken (aangezien de film gemaximaliseerd moet zijn, en wow + film in zelfde scherm zorgt dat m'n pc crasht), maar so be it.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Heel vroeger, toen ik m'n matrox G400 had, had ik dit probleem ook.

Bleek te liggen aan de resolutie. De horizontale resolutie moest een meervoud van 8 zijn. DVD was dat dus, en sommige DivXjes niet. Daardoor kon ie 'm niet op een secundair scherm via overlay afspelen en kreeg je dus kutbeeld/schokkend.

De oplossing was toen divxg400 ( http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxg400.html ), daarmee werden er, indien nodig, een paar zwarte pixels toegevoegd zodat de horizontale resolutie een mooi meervoud van 8 was en de Matrox vrolijk alles secundair eruit poepte, ook al deed ik op t primaire scherm iets anders.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 14-08-2006 20:42 ]

Pagina: 1