Toon posts:

Pc kan niet met server connecten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

IK heb thuis 4 systemen allen met Xp prof.
Nu heb ik 1 pc ingericht als download/ file server. ik heb simpel een map met lees en scrijf rechten gegeven. Dit werkt met Pc 1 prima. Echter met Met pc 2 en 3 kan ik niet conneceten en geeft ie de melding niet genoeg rechten neem contact op met uw systeem beheerder. ik heb echter geen rechten ingesteld. Een her install van windows maakt ook niet uit. nu had ik hier 1 jaar geldeden ook las van en toen kon ik het oplossen door Netbios als service te installeren. echter dit helpt nu niet.
mijn router is een Linksys WRT54G.
Op pc 1 staat inderdaad Netbios geinstalleerd maar op Pc 2 en 3 ook .
als ik met de verkenner naar mijn netwerk lokaties ga dan zien ze elkaar wel allemaal.

heeft iemand van jullie een oplossing

alvast bedankt

#edit#.
Ik zie nu dat het wel met kabel lukt op mn laptop wireless gaat niet en andere pc (bekabeld )
doet het nog niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 19:56 ]

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

als ik met de verkenner naar mijn netwerk lokaties ga dan zien ze elkaar wel allemaal.
Wat functioneert er dan niet? Wil je bestanden van de ene op de andere pc zetten (ik neem aan uit je verhaal dat je dat tussen pc 2 en 3 nog niet gelukt is...)?
Ben je niet vergeten een fileshare aan te maken op pc 2 en pc 3?

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Verwijderd

Topicstarter
koppie peest schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:57:
[...]

Wat functioneert er dan niet? Wil je bestanden van de ene op de andere pc zetten (ik neem aan uit je verhaal dat je dat tussen pc 2 en 3 nog niet gelukt is...)?
Ben je niet vergeten een fileshare aan te maken op pc 2 en pc 3?
Ik heb dus pc 4 ingericht als file/download pc.
Pc 1 kan hem benaderen (dus bestanden lezen en scrijven)
Pc 2 (laptop) kan het wel wirded maar niet wireless
Pc 3 kan het niet (is alleen bedraad) en geeft dus de melding (via de verkenner) server is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machteging voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangs machteging hebt.

Windows kan het netwerkpad niet vinden. controleer of het netwerkpad juist is en of de doelcomputer niet bezet is of uitgeschakeld. neem contact met de netwerkbeheerder op als windows dan nog niet het netwerkpad kan vinden

Verwijderd

- Zorg ervoor dat ze in dezelfde werkgroep zitten, want ik neem aan dat je geen domein hebt?
- Allen in dezelfde ip reeks
- Adminrechten op de client PC's
- File en printersharing aan
- Het liefst Simple File Sharing uit, althans, het is maar wat je makkelijker vindt.

Enige tips die je wellicht kunnen helpen.

GrtZ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:31:
- Zorg ervoor dat ze in dezelfde werkgroep zitten, want ik neem aan dat je geen domein hebt?
- Allen in dezelfde ip reeks
- Adminrechten op de client PC's
- File en printersharing aan
- Het liefst Simple File Sharing uit, althans, het is maar wat je makkelijker vindt.

Enige tips die je wellicht kunnen helpen.

GrtZ
Ze zitten allen in MSHOME
Allen 192.168.1 reeks
Adminrechten hebben ze ook allemaal
file en printer sharing staat aan anders kan ik met pc 1 er niet bij

Verwijderd

En pingen kun je onderling ook van en naar alle PC's?

En als je op die PC waar je de bestanden deelt even Simple File Sharing uitzet (Verkenner -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> Eenvoudig delen van bestanden -> vinkje weghalen) en dan even de map opnieuw deelt met rechten enzo... Dan connecten vanaf de client PC naar \\192.168.1.x en dan het de user en ww opgeven die je hebt ingesteld?

GrtZ

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:51:
En pingen kun je onderling ook van en naar alle PC's?

En als je op die PC waar je de bestanden deelt even Simple File Sharing uitzet (Verkenner -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> Eenvoudig delen van bestanden -> vinkje weghalen) en dan even de map opnieuw deelt met rechten enzo... Dan connecten vanaf de client PC naar \\192.168.1.x en dan het de user en ww opgeven die je hebt ingesteld?

GrtZ
Ik kan niet pingen.
denk dat dat het probleem is

Simple File Sharing uitzetten maakt helaas geen verschil

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 21:46 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 12:50
Als je niet kan pingen word het ergens tegengehouden, waarschijnlijk door een firewall of ander pakket (meestal norton die in dit soort problemen roet in het eten gooit :P)

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

Topicstarter
Ikke_Niels schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:50:
Als je niet kan pingen word het ergens tegengehouden, waarschijnlijk door een firewall of ander pakket (meestal norton die in dit soort problemen roet in het eten gooit :P)
Ik heb helaas geen van bijde

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
geen van beide :? je hebt dus de windows firewall al uitgezet :?

trinity_t: XP is geen serverOS :P

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 13-08-2006 22:01 ]

A wise man's life is based around fuck you

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:52
Ook niet op je server aan staan? de windows filewall ofzo? deze kan nl ook ping requests blocken... (kun je vanaf pc1 wel goed pingen dan?)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Topicstarter
ja vanaf pc1 kan ik wel goed pingen
Pagina: 1