Toon posts:

wooooohoooooooo Oveclocken gelukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na veel hier te hebben gelezen etc.
had ik eindelijk het lef om dat fuzzy logics prggie maar eens te testen.

ik doe installeren
en dan auto aangeclickt hij ging zo van 101 naar 102 naar 103 naar 105 naar 107 FSB toen liep ie vast en had ik gereboot.
ikddacht dat hij het automatisch we zou opslaan.... niet dus :)
ik op manual geprobeerd en hij staat nu op 107 FSb :)
durf niet echt 108 in te vullen....

maar hij is nu van 900 MHZ naar 972,5 MHZ
is toch wel leuk vind ik >:)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat voor progsel isda dan¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

van MSI om automagisch je max FSB te kunnen bepalen

Verwijderd

wat voor ding heb je ? (cpu_)
moet veel hoger kunne
ik heb een celly 400@600

Verwijderd

wow das bijna net zo veel mhz als die van mij.

alleen liep die van mij standaard 700 >:)

Verwijderd

Topicstarter
proggie heet Fuzzy logics 2 maar dat werkt denk ik alleen als je een MSI mobo hebt :)

en ja het kan wel hoger maar niet met FSB heb ik gehoord

TB zijn toch gelockt?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
erm, ik zou beter geheugen kopen ofzo.
want mijn FSB gaat tot 111 zonder te crashen (9 x 111 = 1000!) dus 107 vinnik toch iets te laag.....

Verwijderd

Topicstarter
een vraagje

bij welke temp moet ik beginnen te schijten dat ie gaat exploderen :)

hoorde net van iemand dat van 900 naar 963 een vrij groote stap is en dat mijn PC dat niet aankan

heb een coolermaster als FAN

hij is nu nog 45 graden..... PC staat nu zo'n 50 mins aan

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58
luister, je fsb wil niet verder omdat de VIA chipset dat niet trekt, heeft dus niets met geheugen te maken.
Als je hem nou eerst s unlocked, dan kun je de multiplier aanpassen, zodat je waarschijnlijk nog veel hoger kunt klokken...

want dit is een beetje te sneu voor "woooohoooo" ;)

Verwijderd

Topicstarter
ehhe ja ok maar, heb hem weer terug moeten zetten op 900 MHZ

alles werkte prima. toen wou ik CS gaan spelen dan loopt ie vast zodra ik het spel inkom
ik fsb naar 105 gehaald loopt ie nog vast

dus nu staat ie weer op 900 MHZ :(

stom ding zeg

Verwijderd

Waar haal ik dat Fuzzy Logic vandaan :? ?

Verwijderd

Topicstarter
bij je mobo zat een CD

ff in de doos van je MSI mobo zoeken :)

Verwijderd

http://www.msi-computer.nl wil ook wel helpen :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
niet durven op 108 te zetten is onzin
gewoon kijken of ie ut doet, zo ja, da's fijn, zo nee, zet dan trug
ik zou er toch een betere koeler opzetten als ie niet eens op 105 stabiel is

Verwijderd

Topicstarter
ja maar kijk
het heeft geen nut om hem dus op 105 te zetten als ik niet eens kan spelen dan

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Toch maar 's FF die MSI CD tevoren toveraen dan!!!
[UPDATE]
Staat er niet op :(
[/UPDATE]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

die fuzzy logic link naar die nl site van msi is dood,heeft iemand een andere????

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 28 januari 2001 21:05 schreef Greentumb het volgende:
die fuzzy logic link naar die nl site van msi is dood,heeft iemand een andere????
Ik ben hem NU aan het downloaden van die site. [Fuzzy logic 2, kep maar ene BXje]

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Fuzzy Logic supports windows 95/98 only!
:( :'(

\o/

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
200 wil dus niet en werkt ook niet op de 6167 dus kut progje (voor mij dan (ik ben een egoist ik weet het)) :( ;)

Audi A8 W12 6.0

• d33n
Op zondag 28 januari 2001 20:02 schreef GKLQuake het volgende:
luister, je fsb wil niet verder omdat de VIA chipset dat niet trekt, heeft dus niets met geheugen te maken.
Als je hem nou eerst s unlocked, dan kun je de multiplier aanpassen, zodat je waarschijnlijk nog veel hoger kunt klokken...

want dit is een beetje te sneu voor "woooohoooo" ;)
beetje bull-shit he, ik heb een chaintech 7aja/100 met via kt133 chipset, en mijn FSB loopt tot 112 mhz gewoon stabiel...
net getest >:)

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 19:27 schreef 9marnix9 het volgende:
...
maar hij is nu van 900 MHZ naar 972,5 MHZ
is toch wel leuk vind ik >:)
...
Nou nou een hele 72,5 MHz overclocked. Wow wat veel. :r
Kheb mijn Tbird 900 nu op 1083 lopen (10,5*103) maar daar ben ik nog niet tevreden mee. En dat is al helemaal niet genoeg om hier op GoT Woohoooooo te gaan posten.

Tjah... je bent Tweaker(t) of je bent het niet. >:)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:01
Op zondag 28 januari 2001 21:45 schreef Tweakert het volgende:

[..]
Kheb mijn Tbird 900 nu op 1083 lopen (10,5*103) maar daar ben ik nog niet tevreden mee. En dat is al helemaal niet genoeg om hier op GoT Woohoooooo te gaan posten.

Laat hem ook trots zijn!!! Jullie zijn allebij even trots - dus waarom zou hij niet mogen posten?? En so what? Je hebt hier toch geen last van?

Het wordt pas vervelend als hij bij elke FSB een topix had geopend >:)

Verwijderd

[..]

Fijn toch, van die inspirerende mensen |:(

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025

[..]

-1 Flamebait voor jou :(

Laat iedereen hier in zijn waarde, okay? Hij is net begonnen met overklokken, kleine stapjes zijn juist prima in dat proces.
Kijk een keer op www.overclockers.com, dan weet je ook weer waar jij staat.

9marnix9,
Paar vragen:
Welk type coolermaster heb je precies? Enig idee?
En de temperatuur? Is dat idle of stressed?
Heb je de processor multiplier unlocked? Als je niet weet hoe dat werkt, kijk maar ff bij spooky2 op zijn homepage. Daar staat een prima plaatje van de L1 bruggen op je processor, die je even moet bewerken om de processor te multiplier-unlocken. Dan kan je nog een stuk verder komen.
Gebruik je koelpasta? Wat voor een soort?
Wat voor geheugen heb je? 100mhz? 133mhz? Weet je het merk?
Heb je je voltage verhoogd? Zo ja, hoe hoog?
Wat voor moederbord? MSI ja, maar welk type?

ALs je deze info ff geeft kan ik (of iemand anders die zo vriendelijk is je even te helpen) proberen je wat meer uitleg geven over hoe verder te komen en hoe de boel stabiel te krijgen.

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 19:37 schreef marble het volgende:
erm, ik zou beter geheugen kopen ofzo.
want mijn FSB gaat tot 111 zonder te crashen (9 x 111 = 1000!) dus 107 vinnik toch iets te laag.....
dat deed ik ook met m'n duron 650......wat denk je start windows op.....en dan hangt ie stil........bij mij kan dat dus niet...109 werkt wel prefect.
ik draai win me

ray

Verwijderd

Topicstarter
geheugen is 133MHZ
koelpasta nee
coolermaster weet niet welke maar hij zat er niet standaard al op.
MSI 6330
temp is 49 stressed
mulitplier nog niet ge-unlocked
votage niet verhoogd
geheugen weeet neit welk merk ( zou ik eigenijk wel willen weten ) :)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ms-6330, maar de K7T-Pro, K7T-Pro2 of K7T-Pro2A ?
Multiplier unlocken is voor een Thunderbird wel handig voor overklokken. Voordat je dat gedaan hebt heeft het niet zo heel veel zin om verder bezig te gaan. De KT133 chipset heeft een erg slechte reputatie als het om overklokken met de fsb gaat. Komt niet zo ver. Ik kom zelf tot 117 met een Abit KT7-RAID, maar dat is eigenlijk al extreem hoog.
Er zijn ook borden die de 107 nog niet eens aankunnen. Dat ligt dus niet noodzakelijk aan je processor.(Met de KT133A chipset is dit probleem overigens opgelost, maar daar heb je niks aan op dit moment, want je hebt geen KT133A chipset.)

Met het verhogen van je voltage kun je proberen de boel stabiel te krijgen op de hoogste FSB die je nu aankan. Er zijn twee voltage-modificaties mogelijk: voltage van processor en voltage van I/O. Processor is wel duidelijk, en bij I/O verhog je het voltage op geheugen en de PCI-bussen en AGP-poort. Door die onderdelen van iets meer stroom te voorzien maak je ze hopelijk ook wat stabieler. Het I/O voltage is echter niet zo snel iets wat je nodig hebt. Pas als je PCI-bus richting de 37mhz gaat verwacht ik dat je er baat bij hebt.
Als je de FSB over gaat kokken, zorg er dan voor dat de optie waarmee je je geheugen op hostklock+PCIclock kan laten draaien uitgeschakeld is. Het kan zijn dat je geheugen niet boven die snelheid wil werken. Eerst kijken of je processor wil werken met alle geheugenopties in hun langzaamste stand (of default). Als de processor werkt op de snelheid ga je pas weer proberen met je geheugensettings te spelen.

Ik raad je aan om wat koelpasta te kopen ergens en dat tussen de CPU en de koeler te doen. Dat kan soms flink wat schelen, afhankelijk van de kwaliteit van de koelpasta. Tegelijkertijd kan je dan de L1 bruggen unlocken en dan gaan kijken wat er lans die weg allemaal mogelijk is.

Qua temperatuur, 49°C stressed is in mijn ogen een prima waarde voor een Thunderbird. Tuurlijk kan het lager, maar dit is echt heel ruim binnen de marges. Ik vind dat de grens ligt bij 60°C. Dan is er nog steeds niks aan de hand, maar het is voor mij wel een signaal dat mijn koeling te wensen overlaat (pas bij 75°C maak ik me zorgen).

Verwijderd

Topicstarter
k thnx
zal eens kijken of ik die L-1 bruggen kan invullen

Verwijderd

Gilera Runner SP: Hebo 70R, Jolly Moto 70cc exhaust, Giannelli RS demper, 21mm dell 'orto, Yamashi krukas, Polini evo vario, Polini speeddrive, Topperformances schokdemper, malossi rechtspruitstuk, RVS remleiding, Braking oversized remschijf
Wat is dit nu voor gel*l ?

• Universal Creations
  • Laatst online: 24-08 01:50
Gilera Runner SP: Hebo 70R, Jolly Moto 70cc exhaust, Giannelli RS demper, 21mm dell 'orto, Yamashi krukas, Polini evo vario, Polini speeddrive, Topperformances schokdemper, malossi rechtspruitstuk, RVS
remleiding, Braking oversized remschijf
Nou nou, wat een scooter-tuning zeg. Als je echt een scooter-tweaker bent had je van een luchtgekoelde scooter gekocht en daar een watergekoelde van gemaakt met een COMPLETE Polini Evolution Set of een Malossi MHR Set. Dan heb je tenminste een performance winst van 200% (van 50km/h max => 150 km/h max)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• d33n
je kan ook overdrijven he, 150 km/h :)

• Universal Creations
  • Laatst online: 24-08 01:50
Op maandag 29 januari 2001 10:41 schreef marble het volgende:
je kan ook overdrijven he, 150 km/h :)
Met 25pk op de krukas, nee hoor. Lees maar eens scooter tijdschriften of laat je informeren bij Matton in Schalkwijk, zij weten namelijk alles van scooter-tuning.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die flaim bait reaktie slaat nergens op.

Gelukkig zijn er nog mensen die voorzichtig beginnen, in plaats van schreeuwen: mijn duron 600 doet het niet op 1000.
Petje af hoor!

Nu zal ik een aantal tips verzinnen die je helpen kunnen:

zet je geheugen op cas 3 en op 100mhz in de bios. Ga nu nog een keer met fuzzylogic spelen. tot welke fsb gaat hij dan. en blijft dat ook stabiel. Als je nu bijvoorbeeld wel stabiel op 107 kan draaien is je geheugen de limiet. anders is het de sjipset (dikke peg dus)
Haal zoveel mogelijk insteek kaarten eruit, mischien trekt een van die kaarten de verhoogde PCI niet.

Mischien heb je zoiets van: wat heb ik daar nou aan, maar het helpt je te vinden waarom je niet stabiel bent op bepaalde settings.
Inzicht daarin kan je verder helpen. Verder gezond verstand (dat heb je wel zo te zien) en niet te hard omhoog.

Niet vergeten: 100mhz geheugen is wel trager, dus niet op die setting blijven draaien ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

de mijne loopt stabiel op 117fsb...
met geheugen dan op 117+39=156mhz

bij 120fsb loopt ie bij spellen vast
bij 125fsb geeft ie geen beeld meer...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Mijn Honda loopt stabiel op 60km/h :P:P:P
Pagina: 1