Toon posts:

TFT-scherm valt ineens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: Ik zat gewoon te computeren en ineens knippert mijn scherm een keer (minder dan een seconde) en gaat op zwart. Het aan en uit knopje blijft blauw wat betekend dat hij signaal krijgt (bij no-signal word hij oranje) maar het scherm blijft op zwart. Een reboot van het systeem maakt niets uit.

Wat heb ik al gedaan? Ik heb het scherm daarna op een andere pc gebruikt maar geeft hij weer een blauw licht maar geen beeld! Als je hem aan en uit doet zie je wel eerst een donkere zwart en daarna een iets lichtere zwart.

Ook op de oorspronkelijke pc heb ik een ander scherm aangesloten en die geeft wel beeld.

Specificaties:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 7.0.5450.4
Computernaam PRIVE-8VR9VUF3J (AthlonX2)
Naam gebruiker Marcel-r
Logon Domein PRIVE-8VR9VUF3J

Moederbord:
CPU Type AMD 4200XP 64 AM2, 2200 MHz (5 x 440)
Moederbordnaam Nforce 570
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 2048 MB
BIOS Type AMI (05/18/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)

Scherm: BENQ FP767-12
Video kaart NVIDIA GeForce 7900 GTX (512 MB)
Monitor LG StudioWorks 56i

Multimedia:
Geluidskaart Realtek HD Audio output

Opslag:
Harde schijf Maxtor 6 Y160P0 SCSI Disk Device (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf WDC WD12 00JB-00EVA0 SCSI Disk Device
Optische Station TSSTcorp CD/DVDW TS-H552B
Optische Station VOBID InstantDrive CD SCSI CdRom Device

De oplossing?

Weet iemand een oplossing of het probleem? Of wordt het gewoon een ritje naar de pc winkel? :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 18:49 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 10:59

alm

Het lijkt er dan idd op dat je scherm kapot is... Heb je nog garantie? Misschien zelfs on-site garantie?

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
je geeft al zelf aan,monitor doet niks op andere pc......
je kan misschien recall functie gebruiken om monitor te resetten.
als dit niet werkt is hij defect
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Heel waarshijnlijk zal het inderdaad een ritje pc winkel worden, maar toen je die monitor aansloot op die andere pc, is die toen volledig van het net afgekoppelt geweest? (dus stekker uit stopcontact?) anders zou ik dat eens proberen en die na een tijdje (een paar minuten) weer eens insteken... gewoon om te testen of die dan weer wel iets geeft (dan zou het misschien de voeding van de monitor kunnen zijn als die dan wel iets doet)

En dat zwart... is het echt zwart of is het gewoon het normale beeld maar dan zonder backlight (dus heeeeeeeeeeeeeel donker beeld)?

In ieder geval, eens kijken in de handleiding of er daar iets van in staat, en eens gaan horen bij de pc winkel lijkt mij het beste

just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
Oke alvast bedankt voor jullie reacties. Maar hij doet het gewoon echt niet meer en ik heb nog garantie. De monitor is uit februari 2004 volgens de productiedatum en ik heb 3 jaar garantie ook als ik het factuur niet meer heb (is het geval) dus ik laat hem omruilen.