Toon posts:

Verschillende temperaturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe zalman fatality koeler in mijn graka gestoken, het enige probleem is nu dat mijn drivers een temperatuur van 51°C aanduidt met een ambient van 38°C, en mijn speedfan geeft een "Remote temp" van 42C en mijn "Local temp" een 38°C. De ambient temperaturen komen dus overeen maar mijn Graka temperaturen niet.

Specs: XFX 6800 Ultra, Abit AV8, A64 3500+

Ik heb al een uurtje zitten googlen en forums afsnuffelen zonder vruchten. Iemand enig idee?

Verwijderd

ik denk dat je eerder van de drivers uit kan gaan, speedfan heeft het vaker mis, want mijn CPU wordt koeler als ik de fan langzamer laat draaien volgens speedfan.

je zou nog in de BIOS kunnen kijken of geeft die geen graka temps weer?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou ook uitgaan van die 51 graden. Speedfan heeft het bij mij ook vaak fout.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je je software eens moet standaardiseren en/of je computer eens goed doorlichten. Op basis van je vorige topics met wisselende/vreemde temperaturen, weet ik niet of je wederom een duidelijk antwoord kan krijgen op de vraag die je hier stelt.

In beide gevallen, 40+ of 50+ aan temperatuur is dus echt niet boeiend voor een grafische kaart; er zijn er zat die veel hoger komen en voor een Ultra denk ik dat het een mooie temperatuur is, na 5 minuten of na 5 uur gamen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn moederbord sensor van mijn cpu is 19° verkeerd. In mijn bios kan ik geen graka temp zien en dit zijn temps in idle.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Probeer ook eens andere proggies zoals Rivatuner of Everest om je temps uit te lezen.

Instagram / YouTube

Pagina: 1