Probleem Lacie Big Disk 500G

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn Lacie Big Disk werkte perfect maar toen er de volgende handeling werd gepleegd ging het mis:

Ik zette mijn laptop (Windows XP Home SP2) aan, maar de harde schijf die achter een usb hub zat nog niet. De hub en de hdd kregen geen stroom. Toen ik deze wel aanzette herkende hij mijn hub weer maar werd de schijf herkent als onbekende hardware en als naam kreeg het: "TUSB2650 Boot Device".

Ik heb het idee dat ik hem moet formateren, maar hoe doe ik dat als hij hem zelfs niet eens als schijf ziet? En hoe kan ik mijn oude files nog terug vinden?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heb je alle hardware al een keer weer in de goede hardware aangezet?

Alle proemn in n drek

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27
probeer eens je disk op een andere computer te gebruiken, grote kans dat windows een beetje van slag is.

• FerdiV
Ik zal proberen hem op een andere pc te laten werken.

@bierkameel: Ik snap niet precies wat je bedoeld, maar ik heb alles weer aangezet zoals het aanstond, me 2e schijf die op de usb hub zit doet het wel gewoon.

• FerdiV
Ik heb hem gemaakt :)

Ik had wel een paar keer de USB kabel losgehaald en de USB-Hub enzo, maar nu bleek dat ik ook de stroom kabel los moest halen en opnieuw erin doen, ook al stond ie uit :S

Gelukkig doet hij het weer en ik heb gewoon al me data ook weer :)

Deze topic kan dan denk ik gesloten worden...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem en was al op de hoogte van de reguliere oplossing (via FAQ op site van Lacie). Echter na het loskopelen van alle kabels en het opnieuw aansluite in de juiste volgorde wordt de schjif nog niet herkent. Ik heb dit reeds op mijn vaste pc en laptop geprobeerd zonder succes.

Heeft iemand nog een idee wat te doen? Formatteren is niet echt een optie omdat bijna heel mijn hebben en houwen er op staat. Daarnaast is de schjif door het euvel niet benaderbaar dus lijkt formateren mij ook niet mogelijk.

Alvast dank.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

In het aller laatste geval de schijf eruit halen en direct aan een IDE kabel hangen, alleen hoop ik dan het niet een constructie is waar ze twee schijven in een behuizing hebben gedaan en naar de buitenwereld weergeven als 1 schijf (door middel van een array bijv).

EDIT: Hmm volgens mij zijn mijn vermoedens correct

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10187

Heb iig nog nooit een 600gig HD gezien.... 2x 300gig dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Dukey op 25-08-2006 13:35 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Hmm, das minder. Zit nou niet echt te wachten op het open maken van de behuizing omdat dan mijn garantie vervalt. In mijn geval betreft het trouwens de 500gb versie.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:58:
Hmm, das minder. Zit nou niet echt te wachten op het open maken van de behuizing omdat dan mijn garantie vervalt. In mijn geval betreft het trouwens de 500gb versie.
Ja ik bedoelde dat als ze die constructie gebruiken voor de 600gig dan is het ook voor 500gig (alleen dan 2x 250gig).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Djoekie schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:22:
[...]

Ja ik bedoelde dat als ze die constructie gebruiken voor de 600gig dan is het ook voor 500gig (alleen dan 2x 250gig).
Het gaat inderdaad om 2 HD's van 250GB. Heb het apparaat nu open en 1 HD mbv IDE aangesloten maar dat werkt niet, zoals verwacht. Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Niemand een idee wat te doen?
Pagina: 1