Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 14:48
Goeiedag,

Na zo'n 4 jaar ben ik toch op zoek gegaan naar een nieuw pc'tje, omdat deze nu echt te traag begint te worden. Ook begint die af en toe te piepen en begint nog wel eens vast te lopen ook.

Dus ik heb hier en daar wat rondgekeken en ben er zoiezo al uit dat het een Conroe gaat worden. Dit omdat ik vol overtuigd ben nadat ik wat benchmarks heb gezien.

Waar ga ik het voor gebruiken?

- Gamen
- Photoshop
- Beginnen met overclocken. Niet extreem.
- Videobewerking
- en beetje surfen msn enz.

Budget?

1200 tot 1400 euro.

Wat ik zelf bij elkaar gestoken heb.

Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 104,90

Deze kast heb ik gekozen, omdat ik hem in verschillende BBG's heb gezien en omdat deze standaard een goede voeding bezit.

Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a) € 203,45

Tja, hier heb ik dan zeker mijn twijfels over. Heel veel mensen nemen deze, maar ik vraag me af op dit niet wat overkill is voor mij. Ik wil zeker wel overclocken, maar hoger dan 3,2 wil ik voorlopig nog niet gaan. Ik zal al schrikken van de snelheid met een standaard 6600, omdat ik p4 2.4 gewend ben.

Ik wil gewoon een moederbord met goed onboard geluid en netwerkmogelijk heden ( aan kunnen sluiten op router)

Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 303,29

Hier valt weinig over te discusieren, goede proc voor een goede prijs.

Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT € 245,-

Een goede graka voor een goede prijs. Ik wil nog geen superkaart halen, omdat deze kaart voldoende is voor de game die ik meestal speel (cod2) en steek het geld liever in me zak om later een dx10 kaart te halen.

Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) € 61,93

Nog niet irl gezien, maar op verschillende reviews werd die goed beoordeeld en ik merk nu dat verschillende programma's en games deze tobo gaan supporten

Logitech G5 Laser Mouse (USB) € 47,61

Heb nu een razer diamonback, vind het een lekker muisje maar eenmaal de g5 vastgehouden te hebben was ik verkocht.

Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 93,46

320 gb is genoeg, aangezien ik nu een 120 gb heb waar ik maar 50 van gebruikt heb. Heb nu een grotere genomen, omdat ik me nou aan het verdiepen ben in het maken van fragmovies.

DVD-speler € 25,-

Zit denk niet echt super veel verschil in de verschillende merken, dus echt voorkeur heb ik ook weer niet.

En ik hoor jullie al zeggen "Jou systeempje loopt echt niet lekker hoor zonder geheugen" dat klopt ook, maar ik wacht met smart op het Team Memory geheugen. Op verschillende sites heb ik erg goede overclock resultaten gezien en dus leek mij dat wel de moeite waard. ca. € 200,-

en een beetje grog uitgerekend ben ik nu zo'n 1350 euro kwijt incl verzendkosten, wat goed in mijn budget past.

Hebben jullie verder nog aanmerkingen dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Corniels

dat was het dan weer voor deze post

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je toch van plan bent een DX10 kaart te nemen zodra die er zijn, neem dan een 7600GT. Goedkoper, en CoD2 is er prima mee te spelen. Verder net systeem.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
De voeding in die antec kast heeft een productiefout! Op het moment komen ze hier aan de lopende band terug. (Ook de losse 450 watt smartpower) Dus ik weet niet of dat echt zo'n verstandige keuze is.
Ik neem aan dat je met dvd-speler een brander bedoeld?

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Je hebt duidelijke en logische keuzes gemaakt. Een mooie setup vind ik. Nog even wat (kleine) opmerking op je setup:

Wat geheugen betreft, kies of voor PC6400 of voor PC4200 want die lopen synchroon zoals dat heet. Team Xtreme zijn prima, al vind ik het persoonlijk OCZ of Corsairs wat fijner omdat dat wat bekendere merken zijn.

Een DVD-brander kun je ook nemen voor net wat meer geld. Een BenQ DW-1655 (met Lightscribe) of een Samsung SH-W163A (Snelle SATA-Brander) zijn meestal maar 15 euro duurder en dan heb je toch nog de mogelijkheid om (wat dan ook) te branden.

Als je direct als DX10-videokaarten uitkomen er een wil kopen, dan zou ik nu ook een 7600GT aanraden.

Als je op zoek bent naar een andere case en voeding, dan zou ik een NZXT Apollo met een Enermax Liberty 500W nemen. Dat is dan een mooie kast met een mooie voeding voor een iets hogere prijs dan de Sonata II. Overigens zou je ook een Thermaltake Armor met 25cm fan (ZWAAR en GROOT!) met een Thermaltake Toughpower Modular 700W kunnen nemen als je HEEL LANG wilt doen met je kast en voeding.

Als je een ander moederbord wilt omdat de P5W DH iets te duur is, dan zou ik (als je niet wilt wachten op andere High-End mobo's als de DFI's) nu voor een Asus P5NSLI gaan. Hij is bij SallandAutomatisering al verkrijgbaar voor een hele mooie prijs, namelijk maar 108 euro. Terwijl de P5W DH Deluxe grofweg 100 euro duurder is bij diezelfde winkel.

OC'en op een Boxed-koeler kan, maar het zal ten eerste niet ver komen en ten tweede zal je koeler een stofzuiger worden. Als je wat gemakkelijker wilt OC'en, neem dan een andere Processorkoeler dan de Boxed-Koeler. Denk aan een Zalman CNPS-9500, een Scythe Ninja met 120mm of een Sunbeam Tuniq Tower 120. Als je je videokaart ook wilt overclocken, dan zou ik een Zalman VF-900 of een Artic Accelero X1 nemen. Waterkoeling is alleen voor de iets extremere OC'ers.

[ Voor 77% gewijzigd door Limit-NL op 13-08-2006 18:15 ]

Verwijderd

als je wilt gaan overclocken ben je nog extra koeling nodig.
weet je zeker dat je de g5 muis over de g7 kiest?

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:14:
weet je zeker dat je de g5 muis over de g7 kiest?
De G7 is draadloos en de G5 niet, dat is het enige verschil.
Een draadmuis zal denk ik altijd beter blijven (in games) dan draadloze. Ik haat het als je batterijen opraken midden in een game!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
RoD schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:37:
Als je toch van plan bent een DX10 kaart te nemen zodra die er zijn, neem dan een 7600GT. Goedkoper, en CoD2 is er prima mee te spelen. Verder net systeem.
inderdaad, wat hij zegt, ik zou beter een iets goedkopere kaart nemen zodat je daarna een dx10 kaart kunt halen zonder al te veel geld weg te gooien. En als je dan toch vooral CoD2 speelt zou ik zelfs voor een ATI AMD kaart gaan (ATI AMD Radeon x1600?) aangezien deze beter lopen bij games als CoD2.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
sorry dubbel post

[ Voor 95% gewijzigd door Avalaxy op 13-08-2006 18:20 ]

• corniels
Bedankt voor jullie reacties.

En dat van die productiefout is erg vervelend. Ik hoop dat de webshops begin september al ontdaan zijn foute sonata's omdat ik ik hem begin september ga bestellen.

Maar ik ga toch echt voor de 7900GT, dit omdat ik niet van plan ben om direct na release van de dx10 kaarten een dikke te gaan halen. Ik wil er de komende 6 a 7 maanden toch wel goed gebruik van maken. En dat vind ik die 70 euro extra wel waard.

edit:
Kan 1 van jullie mij vertellen of ik met een x1600 of 7600gt een stabiele 125 fps in dx7 mode kan krijgen? Met mijn unlockte 6800 lukt dit om med settings af en toe. Maar wil er zeker van zijn dat ik met 1280x1024 dat wel kan halen.

Over dat moederbord, ik wil best wel wachtten. Maar dan moet het wel het wachten waard zijn, dus ik ga nog ff opzoek welke borden ik binnekort kan verachtten.

[ Voor 17% gewijzigd door corniels op 13-08-2006 18:28 ]

• Limit-NL
leonpwner1 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:18:
[...]

inderdaad, wat hij zegt, ik zou beter een iets goedkopere kaart nemen zodat je daarna een dx10 kaart kunt halen zonder al te veel geld weg te gooien. En als je dan toch vooral CoD2 speelt zou ik zelfs voor een ATI AMD kaart gaan (ATI AMD Radeon x1600?) aangezien deze beter lopen bij games als CoD2.
Mmm... een 7600GT is te vergelijken met een X1800GTO. Het is dan de vraag of je het prijsverschil wil betalen om HDR+AA te draaien terwijl je dan meestal toch lage FPS krijgt als je dat aanzet op die kaart. De 7600GT is daarom denk ik de beste keuze (tenzij je niet meteen naar DX10 wilt upgraden, dan is de 7900GT die in de SP staat beter!).

Reactie op edit:
Mijn broer heeft een laptop met een GeForce Go 6800 Ultra en een Intel Pentium M 2,13GHz. Die VGA zal denk ik ongeveer even goed of net wat minder presteren dan een 7600GT, de processor zal cker veel minder presteren dan een Intel Core 2 Duo E6600.
Mijn broer houdt erg veel van hoge FPS en toen hij CoD2 helemaal omlaag had gezet (dus DX7, 640x480 en alles op Low) en hij haalde toen maximaal 200fps.
Ik heb net even op jouw settings gezet (veel Low, DX7 en 1280x800) en ik had ongeveer 90fps. Ik denk dus dat het rond de 125fps zou uitkomen omdat jij een veel betere processor hebt (en meer geheugen. 2GB neem ik aan? Ik heb nog 1GB). :)

[ Voor 29% gewijzigd door Limit-NL op 13-08-2006 18:53 ]

• Limit-NL
corniels schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:25:
Bedankt voor jullie reacties.

En dat van die productiefout is erg vervelend. Ik hoop dat de webshops begin september al ontdaan zijn foute sonata's omdat ik ik hem begin september ga bestellen.

Maar ik ga toch echt voor de 7900GT, dit omdat ik niet van plan ben om direct na release van de dx10 kaarten een dikke te gaan halen. Ik wil er de komende 6 a 7 maanden toch wel goed gebruik van maken. En dat vind ik die 70 euro extra wel waard.

Over dat moederbord, ik wil best wel wachtten. Maar dan moet het wel het wachten waard zijn, dus ik ga nog ff opzoek welke borden ik binnekort kan verachtten.
- OK

- Goede keuze dan!

- Deze kan je onder andere verwachten: DFI 590 SLI IE, DFI RD600, Asus P5N32-SLI SE met 590 SLI (de versie die nu in de winkels ligt is nog nForce4) en een Asus bord met 590 SLI IE (met Republic of Gamers-versie?). IMHO heb jij die niet nodig als je een beginnende OC'er bent. Dan zal de P5NSLI of de P5W DH geschikter zijn. ;)

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 19:25

Mach

[END]Avengers

_AuToMaTiC_ schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:39:
De voeding in die antec kast heeft een productiefout! Op het moment komen ze hier aan de lopende band terug. (Ook de losse 450 watt smartpower) Dus ik weet niet of dat echt zo'n verstandige keuze is.
Heb je hier meer info over ?? Is namelijk voor het eerst dat ik dat zo hoor !!

DUGG

• corniels
hm, zie nu op azerty.nl dat het team geheugen 260,- euro kost. Dat is me toch iets te veel voor geheugen.

KLIK*

Dan toch maar corsair of ocz

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 19:25

Mach

[END]Avengers

Mach schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:22:
[...]

Heb je hier meer info over ?? Is namelijk voor het eerst dat ik dat zo hoor !!
Dan maar even mijn eigen vraag beantwoorden. Ik heb gezien dat het de Antec Neo HE430 voeding betreft. Deze voeding zit niet in de sonataII dus Automatic zat hier fout.

DUGG

Pagina: 1