Toon posts:

HD via tv-out (s-video) op hdtv ?!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier al een tijdje op zoek naar het antwoord op de volgende vraag.

Stel ik heb een hd tv en ik koop de  GeForce 7600GS die hd ondersteund. Kan ik dan hd krijgen via een s-video kabeltje op mijn tv??? Als ik eerlijk ben lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk, kijkend naar de resoluties van hd en de resoluties die het kabeltje aankan.
Waarom kom ik op deze vraag? Ik wil graag de Sparkle  GeForce 7600GS kopen. Die onderstunt dus hd via de TV-out!? niet via de DVI poort of de D-Sub. Op die tv-out kun je alleen maar zo'n s-video kabeltje aansluiten. Hoe krijg je dan in vredesnaam hd op je beeldscherm van je tv?? Die resoluties kan die kabel gewoon weg niet aan.

Ik ben maar een paar topics tegen gekomen waar tussen neus en lippen door antwoord werd gegeven op deze vraag. Het mooiste van allemaal is dat iedereen een ander antwoord heeft. Wie heeft er echt ervaring mee of wie kan mij hier uitsluitsel over geven.

De link naar de video kaart www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=55&sub_id=93, kijk ook even naar het plaatje.Er staat duidelijk dat hd suport alleen via die tv-out gaat.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat zal dan waarschijnlijk gedaan worden door een (meegeleverde?) Component splitter aan te sluiten op de tv-out, waardoor je een drie-tulpige aansluiting krijgt (rood, groen, blauw) die ook op de meeste HD-tv's terug te vinden is onder de naam Component (let op! niet composite, dat is iets anders :P).
Integrated HDTV encoder
Provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i resolution.
Voor die "up-to 1080i" zul je dan inderdaad component moeten gebruiken, want composite en s-video doen afaik inderdaad alleen maar pal/ntsc enzo.

[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 13-08-2006 17:41 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:34:
Dat zal dan waarschijnlijk gedaan worden door een (meegeleverde?) Component splitter aan te sluiten op de tv-out, waardoor je een drie-tulpige aansluiting krijgt (rood, groen, blauw) die ook op de meeste HD-tv's terug te vinden is onder de naam Component (let op! niet composite, dat is iets anders :P).

[...]

Voor die "up-to 1080i" zul je dan inderdaad component moeten gebruiken, want composite en s-video doen afaik inderdaad alleen maar pal/ntsc enzo.
Oke thanks, Idd via component moet het wel gaan. Stond in die tekening er niet bij, maar idd in de tekst er onder wel..