Ok ik had al eerder het idee om een fancontroller te maken maar dat lukte toen niet. Nu wil ik het toch wel een gaan afmaken maar daarvoor heb ik een probleem. Mijn idee is om fans te kunnen schakelen tussen 12 en 5 volt. Voor allebei de voltages wil ik een ledje hebben om aan te geven welk voltage de fan krijgt. Nu heb ik geen idee hoe ik dit kan schakelen. Ik heb schakelaars met 3 pinnetjes aan de achterkant. Ik heb op de middelste degene die naar de fan gaat en boven en onder zit 12 of 5 volt. Hier een verduidelijking:

Nu moeten hier dus nog 2 ledjes ergens worden aangesloten die dus aangeven of er 12 of 5 volt naar de fan gaat.
Ik heb al veel gezocht op Google voor controllers die dit kunnen om zelf te bouwen, daar staat een schakelaar bij met 2x3 aansluit punten en ik wil deze schakelaars graag gebruiken. Dit kreeg ik ook uit de search functie van GoT.

Nu moeten hier dus nog 2 ledjes ergens worden aangesloten die dus aangeven of er 12 of 5 volt naar de fan gaat.
Ik heb al veel gezocht op Google voor controllers die dit kunnen om zelf te bouwen, daar staat een schakelaar bij met 2x3 aansluit punten en ik wil deze schakelaars graag gebruiken. Dit kreeg ik ook uit de search functie van GoT.