[tv-out] Nieuwe drivers: ziet tv niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 18:13

Rax

Webdevver

Topicstarter
Ik heb een dell latitude d505, hierin zit een extreme graphics (82855) met tv-out. Deze heeft altijd prima om mijn tv gefunctioneerd. Gisteren heb ik de laptop geformateerd en van van die nieuwste drivers voorzien (video geluid etc) Ook heb ik de bios geflashed met de laatste versie,

Na de installatie de laptop via een s-video kabel op de tv aangesloten maar de laptop ziet de tv nu niet meer. Aan de kabel en de tv ligt het niet want die heb ik ook al verwisseld wat niet mocht helpen...

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Verwijderd

misschien moet je bij de opties van je driver instellen dat hij TV detectie forceert. Misschien dat dat met die nieuwste drivers niet standaard aanstaat, maar ik had daar eerst ook problemen mee. Dan gaat hij die S-video kabel gewoon gebruiken, ookal zit er volgens de PC geen televisie aan het uiteinde ( die er dus wel zit :P ). Dan komt het signaal als het goed is gewoon door ( bij mij werkte het ). Ik weet alleen niet waar die functie zit bij die grafische kaart, dus dat zou je eventueel in boekje ofzo op moeten zoeken als je die hebt

Hier heb ik trouwens nog een link die je verder zou kunnen helpen.

Linkje

Maar volgens mij is dit om ervoor te zorgen dat je TV de 1e monitor wordt, en niet de 2e ( dan is je PC monitor dus de 1e ). Dit zou ik proberen als het écht niet anders kan en als je precies weet wat je doet, want deze grafische kaart is bij mij niet bekend, dus ik weet ook niet hoe hij werkt. Misschien beter om een tip af te wachten van iemand die dezelfde kaart heeft en een TV erop heeft aangesloten.

Ik hoop dat ik je hiermee genoeg heb geholpen, en anders hoor ik het wel :9

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 18:13

Rax

Webdevver

Topicstarter
Ik heb nu de bios ge-downgrade naar de vorige versie en wat blijkt: plotseling ziet de laptop de tv weer:S
Dan maar een oudere bios versie erop laten staan