Welke router moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Dag beste mensen.

Ik heb een vraag. Ik heb nu ADSL via de modem, maar aangezien ik een laptop heb gekocht, wil ik draadloos internet. Mijn vraag is welke router ik het beste kan kopen. Ik zal hieronder eerst even zeggen welke producten ik bezit en welke eisen ik heb.

Ik heb ADSL via de telefoonlijn. De telefoonlijn wordt eerst gesplit bij een splitter. Deze is van het merk Alcatel. Het is een POTS splitter. Hieronder een afbeelding hiervan.

Afbeeldingslocatie: http://www.multicast.nl/webshop/images/dsl4226002.gif

Een draadje van de POTS splitter gaat naar de Speedtouch modem. Het betreft de Speedtouch 330 van het merk Thomson. Een afbeelding hiervan hieronder. De usb kabel van de speedtouch modem zit in de computer geplugged en zo heb ik momenteel internet.

Afbeeldingslocatie: http://www.touslesdrivers.com/images/news/1417.jpg

Verder heb ik internet via Xs4all. Ik weet niet of dit uitmaakt. ;)

De laptop die ik heb gekocht is de Acer Aspire 5003WLMi. Klik hier voor een uitgebreide beschrijving van deze laptop.

Nu ik dit heb behandeld mijn eisen wat betreft draadloos internet.

- Maximaal 120 euro.
- Ik moet een goed bereik hebben. Het signaal moet binnen 30 meter kunnen bereiken (ik moet bij de buren kunnen internetten) en moet buiten 50 meter kunnen bereiken.

Nu mijn vragen:

- Weet iemand een goede router die aan mijn eisen voldoet en past bij mijn specificaties?
- Heb ik nog wat nodig om internet te verkrijgen op de laptop? Moet ik een kaartje installeren of kan ik zo al verbinding maken.
- Waar kan ik de bewuste router het beste kopen?

Alvast bedankt!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Linksys AG241 is een Wired ADSL Modem, die kun je dus lekker dicht bij je splitter leggen, UTP kabel naar je huidige pc.

Linksys WAP54G, draadloos accesspoint die je dan op een strategische plek op kunt hangen voor het maximale bereik.
Draadloos moet je namelijk niet wegstoppen zodat het niet opvalt, is slecht voor je bereik.

Je laptop heeft een wireless adapter ingebouwd, dus je hoeft geen kaartjes te installeren.

Vergeet niet je draadloze verbinding te beveiligen, anders kunnen je buren er gebruik van maken.

Ik zou niet beginnen klooien met wireless routers en adsl modem/routers achter elkaar, maakt het alleen maar lastiger.

Als je de spullen vanuit de Pricewatch (waar de links naartoe gaan) bij dezelfde shop koopt, heb je maar 1 keer portokosten.
Voor beoordelingen van winkels kun je naar de Shopsurveys kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Romke op 13-08-2006 17:07 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• X-GeaR
Dus met alleen de Linksys AG241 ben ik al klaar?

Na de splitter moet ik de modem eruit halen en deze vervangen door de Linksys AG241?

• Romke

Romke

Dieselhead

X-GeaR schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:08:
Dus met alleen de Linksys AG241 ben ik al klaar?

Na de splitter moet ik de modem eruit halen en deze vervangen door de Linksys AG241?
De modem idd vervangen door de AG241.
Maaaaaar....
De AG241 is niet wireless.
Daar heb je dan nog weer een Wireless AccessPoint voor nodig.
De WAP54G dus.

Die zet het wired signaal om naar wireless.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• X-GeaR
Hmm... Ik ben eigenlijk op zoek naar één apparaat (router) en niet twee losse delen die beide al redelijk prijzig zijn.

Iemand anders een suggestie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan koop je een dsl router van linksys met wlan aan boord :z

* Zwelgje ziet het probleem niet zo in dit simpele geval

wat heb je bv zelf al gevonden :? heb je uberhaubt al zelf initiatief genomen om eens op de site van linksys te kijken of in de tweakers pricewatch :?

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

pricewatch: Linksys WAG200G, ADSL2+ Modem router (54Mbps, 4x 100Mbps, Analoog)

niet duur dus, past met gemak binnen je budget :)

[ Voor 36% gewijzigd door Zwelgje op 13-08-2006 20:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

• X-GeaR
Ik zat zelf aan de volgende te denken:

http://www.kieskeurig.nl/...CB82BC1256E86007D3D9E.htm

Maar ik weet dus niet of die compatibal is met mijn computer, maar ik ga uit van wel. Doen of niet doen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
router hebben gewoon ethernet, dat werkt op ALLE pc's.

annex A is voor analoog btw, ik neem aan dat je dat hebt :? (dsl over analoog)

A wise man's life is based around fuck you

• Romke

Romke

Dieselhead

Kijk anders ook eens naar LevelOne WBR-3407 A dingetjes, ik ken wel aardig wat mensen die daar tevreden over zijn.

Nu moet je nog steeds in acht houden dat je je wireless spul niet moet verstoppen, en dat je dus een goede plaats voor het spul moet hebben.

Verwijderd

Linksys zal ik echt niet doen (gebruik eens de search en zoek op linksys, got staat er vol mee), je kan veel beter voor een aus wl500g gaan of een nieuwere model. Dat dinggen werkt perfect, nooit meer gezeur van te veel conecties, vast lopers, enz.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:29:
Linksys zal ik echt niet doen (gebruik eens de search en zoek op linksys, got staat er vol mee), je kan veel beter voor een aus wl500g gaan of een nieuwere model. Dat dinggen werkt perfect, nooit meer gezeur van te veel conecties, vast lopers, enz.
Volgens mij is het allebei goed. Er zullen vast meer mensen zijn met klachten over een Linksys, maar die dingen worden ook meer verkocht. Ik heb hier zo'n Fonero ding (wrt54gl) staan en die loopt nooit vast. Aantal connecties en dergelijke moet je gewoon goed instellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Bij de asus wl500 serie is dat al voor je gedaan :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:22:
Bij de asus wl500 serie is dat al voor je gedaan :)
Allemaal leuk en aardig maar de WL500 serie heeft geen ingebouwd ADSL modem :z
Pagina: 1