[XP] Network cable unplugged - pc <-> pc

Pagina: 1
Acties:

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 15:15
Hetzelfde probleem versie 5001. Heb al tientallen topics doorgespit zonder success.

Probleembeschrijving

2 pcs, genaamd XP en Ubuntu naar het OS.
XP heeft een NIC (NFORCE3 250Gb chip) welke verbonden is met de kabelmodem. De NIC krijgt de naam A. Moederbord is asus K8N-E deluxe
2 losse netwerkkaarten:
*Een 3COM 3C9008-combo, genaamd B. 10Mbit kaartje
*En een Dlink kaart waarop staat DFE-530TX REV-C1 en die ik de naam C geef.

Smijt ik B in XP en C in Ubuntu dan rapporteert windows "network cable unplugged" bij de status van de LAN verbinding in "network connections". Indien ik B en C van PC verwissel dan blijft het probleem hetzelfde.

Verbind ik echter A (XP) met C (Ubuntu) dan is er geen vuiltje an de lucht. Handmatig IP adres en een ping komt terug. Verbind ik A met B dan is er ook geen vuiltje aan de lucht.

Als dat werkt kan ik de modem met B of C verbinden als deze in XP steekt. In dat geval toont de verbinding met de modem een "network cable unplugged". Maw alle verbindingen met netwerkkaarten B en C die zich in XP bevinden mislukken! Met wat ze ook verbonden worden. Alle verbindingen (vanaf A) naar B of C die zich in Ununtu bevinden slagen!

Mislukte oplossingen
*snelheid terugschakelen van auto detect naar 10Mbit half duplex. niks
*andere kabel? de kabel werkt bij een verbinding van A naar B of C, dus hij is ok.
*andere kaart? de kaarten werken fijn, maar niet in XP

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Gebruik je wel een crosscable voor tussen de pc's?

• Punkie
crap, dat was ik vergeten te posten.

Geen idee wat dat kabeltje is. ALS het geen crosscable is DAN zou het niet mogen werken als ik A verbind met B of C. Vermits dat WEL werkt veronderstel ik dat het een crosscable is.

Edoch als ik de kleurtjes van de dradeen in de stekkers bekijk zijn de beide uiteinden gelijk en is er dus niets omgewisseld. Wat ons dan weer terugbrengt op het probleem: hoe kan dit dan WEL werken voor de verbinding A(XP) met B od C (Ubuntu)?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het heeft niet met IP adressen te maken, maar met kabels.

Waarschijnlijk is geen van de netwerkkaarten B of C auto MDI/MID-X.
Hij kan dus niet zelf zien of hij op crossed modus moet of op straight modus.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Punkie
Waarschijnlijk correct. Ik heb dan maar ingebroken bij mijn buren vannacht en hun switch en kabels gepikt. Na veel 5en en 6en zijn die 2 pcs dan toch met elkaar verbonden via de switch. Echter ALLEEN met de setting manueel op 10Mbit, autodetect werkt niet.

Voor hen die last hebben van een PC die om de 5 sec een seconde vasthangt: netwerk kaart zit niet goed in de socket.

NIC A heeft waarschijnlijk dan auto cross detection alhoewel dit zo goed verborgen is dat ik het nergens kan terugvinden in documentatie :S

Dank aan iedereen die zijn tijd hieraan heeft besteed.