AM2NF4G-SATA2 + X850PRO incompatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021
De X850PRO in mijn ASRock AM2NF4F-SATA2 geeft geen beeld. De onboard video geeft wel beeld. Op het moment dat ik de X850PRO erin stop schakelt de onboard video zichzelf niet uit en lijkt het er dus op dat de hij niet ziet dat er een kaart in het PCIe slot zit. Ik heb al veel dingen geprobeerd en begin onderhand een beetje wanhopig (lees: gevaarlijk, geïrriteerd en moordlustig >:) ) te worden. :X

- Een 6200TC in het PCI-e slot werkt wel.
- De oorspronkelijke voeding was een 380W TruePower II, van Antec (met 2 x 12V, 16A) maar ook met een Nexus NX4090 400W, 14A + 15A werkt het niet.
- De PCIe-powerconnector ben ik niet vergeten. ;)
- Alle BIOS-opties m.b.t. Primary Graphics Adapter en Share Memory zijn uitgeprobeerd, waaronder de meest logische: Primary Graphics Adapter PCIe en Share Memory op Auto.
- Uiteraard werkt de videokaart zelf wel: hij is getest in een ander AM2-moederbord (ASUS M2N-SLi Deluxe) en gaf daar geen problemen.

Suggesties? ;(

• KruisVuur
Ik heb het gisteren geprobeerd met een 7800GT, deze gaf net als de 6200TC gewoon beeld. Ik heb hierbij de Antec TruePower II 380W gebruikt, dus mag ik er vanuit gaat dat het niet aan de voeding ligt. :)

Binnenkort ga ik de X850PRO proberen in een ander ASRock moederbord met dezelfde chipset.

Edit: Ik heb de de BIOS geüpdate naar versie 1.20, ook dit gaf geen resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door KruisVuur op 14-08-2006 15:29 ]

Verwijderd

Ut zou gewoon moeten werken.

Die kaart lijkt me stuk. Hoewel ik voor de zekerheid wel die onboard in de bios zou uitzetten !

Helpt dat niet: RMA.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
KruisVuur schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:41:
- Alle BIOS-opties m.b.t. Primary Graphics Adapter en Share Memory zijn uitgeprobeerd, waaronder de meest logische: Primary Graphics Adapter PCIe en Share Memory op Auto.
- Uiteraard werkt de videokaart zelf wel: hij is getest in een ander AM2-moederbord (ASUS M2N-SLi Deluxe) en gaf daar geen problemen.
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:53:
Ut zou gewoon moeten werken.

Die kaart lijkt me stuk. Hoewel ik voor de zekerheid wel die onboard in de bios zou uitzetten !

Helpt dat niet: RMA.
:?

[ Voor 39% gewijzigd door Z-Dragon op 14-08-2006 18:28 ]

^ Wat hij zegt.

• KruisVuur
KruisVuur schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:41:
De X850PRO in mijn ASRock AM2NF4F-SATA2 geeft geen beeld. De onboard video geeft wel beeld. Op het moment dat ik de X850PRO erin stop schakelt de onboard video zichzelf niet uit en lijkt het er dus op dat de hij niet ziet dat er een kaart in het PCIe slot zit. Ik heb al veel dingen geprobeerd en begin onderhand een beetje wanhopig (lees: gevaarlijk, geïrriteerd en moordlustig >:) ) te worden. :X

- Een 6200TC in het PCI-e slot werkt wel.
- De oorspronkelijke voeding was een 380W TruePower II, van Antec (met 2 x 12V, 16A) maar ook met een Nexus NX4090 400W, 14A + 15A werkt het niet.
- De PCIe-powerconnector ben ik niet vergeten. ;)

Suggesties? ;(
Zoals je ziet werkt de kaart zelf wel uitstekend. :)

Verwijderd

ik zit op een K8NF4G-SATA2 (Nvidia GeForce 6100) met een RX850pro

heb geen geproblemen
1e uitgang op crt monitor
2e op hdtv

edit:

heb je wel de goeie drivers :P?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 18:34 ]

• Z-Dragon
Wat heb je aan drivers als je ook geen beeld krijgt in de BIOS, oftewel, dat je monitor niet eens aanslaat? Van welk merk is die X850Pro van je, SuperSaffie?

[ Voor 18% gewijzigd door Z-Dragon op 14-08-2006 18:37 ]

^ Wat hij zegt.

• KruisVuur
Ok, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan de chipset ligt :)

Verkeerde drivers kan het niet aan liggen, aangezien de kaart ook zonder drivers gewoon beeld hoort te geven, maar dat doet hij dus helemaal niet. :(

Verwijderd

Z-Dragon schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:37:
Wat heb je aan drivers als je ook geen beeld krijgt in de BIOS, oftewel, dat je monitor niet eens aanslaat? Van welk merk is die X850Pro van je, SuperSaffie?
MSI

• Z-Dragon

^ Wat hij zegt.

• KruisVuur
Bedankt SuperSaffie, nu weet ik écht zeker dat het niet aan de chipset ligt. :)

• KruisVuur
Niemand? -O-

Verwijderd

Ik denk dat je de onboard video kaart eerst uit moet zetten (in de bios).

VIA borden met onboard vga hebben dat ook.

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Bij Asrock is het echter meestal, zo niet altijd zo dat de onboard automatisch wordt uitgschakeld zodra er een videokaart in het systeem wordt gestoken. Dat was bij mij wel het geval met mn 775twins-hdtv

• Z-Dragon
Ook dit ASRock-mobo hoort die automatisch uit te schakelen en deed dat ook met de 6200TC erin. Met de X850Pro dus niet. Ik (een vriend van de TS) heb er zonet een ander moederbord in gezet. Het lijkt erop dat dit een uitzonderlijke combinatie was die problemen geeft. Met zowel het moederbord als de kaart is niets mis maar samenwerken wilde het niet. Ik heb het moederbord voor hem met iemand anders kunnen ruilen (iemand die een andere kaart heeft dan deze ;)) voor een ASUS M2NPV-MX. Dezelfde chipset maar geen problemen. Niet opgelost maar wel verholpen dus. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Weet iemand of het ook mogelijk is om de onboard kaart enabled te laten, ook al is er een andere video kaart aanwezig? Ik kan die optie niet in de bios terugvinden...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Met dit moederbord kan dat, staat in de handleiding. Heeft te maken met het toewijzen van geheugen aan de onboard VGA, zet je die van Auto af bljift 'ie aanstaan voor zover ik weet.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

strandbal schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:02:
Met dit moederbord kan dat, staat in de handleiding. Heeft te maken met het toewijzen van geheugen aan de onboard VGA, zet je die van Auto af bljift 'ie aanstaan voor zover ik weet.
Ik heb een ander board, een P4i65G. Niet zo'n hele dure zeg maar.
Daar kon ik het niet terug vinden, maar ik kan me iets herinneren van een geheugen optie in de bios.

Verwijderd

K zie het al, doordat ik een AGP kaart gebruik vervalt de optie.
Jammer maar helaas. Extra kaartje voor televisie maar dus. K wilde daar mn TV kaart output op plaatsen...
Pagina: 1