[XP] Uli pci-agp driver icm nvidia driver laat windows crash

Pagina: 1
Acties:

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:12
hallo tweakers :) ,

ik zit met een heel vervelend probleem, ik heb dus net een Asrock Dual-SataII moederbord gekocht icm amd athlon64 3500+.
ik heb 2 dagen gedraaid met Nvidia drivers, maar ik kwam er net achter dat mijn Graka op PCI liep :'( .
ik heb opnieuw gekeken naar drivers maar elke keer als ik de ULI intergrated driver installeer, 2.1 of 2.20 maakt niet uit installeren doet hij wel goed, netjes restarten en als ik de Nvidia 91.31 WQHL driver wil installeren dan gaat hij eerst bezig en dan lijkt het of hij gaat debuggen en dan word het beeld gerefreshed, eerste 2 keer gaat hij goed en de 3e keer blijft mijn beeld zwart en blijft het zwart.

ik weet niet wat ik moet doen, ik heb al op google gezocht en in sommige topics over mijn moederbord. geen van beide bood uitkomst ik hoop dat jullie weten wat ik eraan kan doen

Sorry voor het storen, mocht de oplossing voor de hand liggen, bij mij in iedergeval niet :'( ]

specs :
Besturings Systeem :Windows XP Professional, SP2
CPU : Amd Athlon64 3500+ Venice e6 @ stock
Mobo : Asrock Dual-SataII
Geheugen: Single channel 512 mb @ ddr400
Graka : Asus GF 6800XT @ stock

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgorde is vaak van belang met chipset- en vga drivers. Ik raad aan om clean te beginnen, dus al deze drivers deïnstalleren, liefst zo kaal mogelijk tot je draait met microsoft standaard vga drivers. Dan uiteraard rebooten en de ULI drivers installeren en weer rebooten en de nVidia drivers installeren. Mocht dit niet helpen overweeg dan eens een format. De correcte volgorde is sowieso eerst chipsetdrivers en dan vga drivers.

• NomadTitan
smvs schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:49:
Volgorde is vaak van belang met chipset- en vga drivers. Ik raad aan om clean te beginnen, dus al deze drivers deïnstalleren, liefst zo kaal mogelijk tot je draait met microsoft standaard vga drivers. Dan uiteraard rebooten en de ULI drivers installeren en weer rebooten en de nVidia drivers installeren. Mocht dit niet helpen overweeg dan eens een format. De correcte volgorde is sowieso eerst chipsetdrivers en dan vga drivers.
klopt, ook dat hielp niet (windows installeren*systeemherstelpunt*--> chipset drivers*reboot*--->nvidia drivers lukt niet, bij de nvidia drivers blijft ie na 2 of 3 keer zwart beeld blijven geven, de nieuwe of oudere drivers doen hetzelfde.

ik weet niet wat het is maar het lijkt erop alsof hij apg gaat initialiseren dat hij dan geen beeld meer geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door NomadTitan op 13-08-2006 17:00 ]

• smvs
  • Niet online
Ik weet niks van deze borden hoor, maar kun je niet wat spelen met AGP instellingen in het bios?

Ben je hier trouwens al geweest? Hier weten er wel het één en ander van denk ik:
http://www.ocwforums.com/bbs/forumdisplay.php?f=31

[ Voor 41% gewijzigd door smvs op 13-08-2006 17:26 ]

• NomadTitan
smvs schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:24:
Ik weet niks van deze borden hoor, maar kun je niet wat spelen met AGP instellingen in het bios?
daar ben ik net mee bezig geweest ,fast writes aan/uit primaire videokaart pci/agp, apenture size 64/128mb dat soort dingen, het zit nog steeds niet mee,
ik heb al alle drivers gecleaned, AGP drivers geinstalleerd en daarna maar een oudere NVIDIA driver

hij doet nog steeds hetzelfde, hij geeft zwart beeld. ik heb het ook geprobeerd om het via Windows Hardware te installeren maar daar doet hij precies hetzelfde.. ik weet niet waar ik moet zoeken maar ik begin te vermoeden dat het aan incompatibiliteit van me videokaart ten opzichte van me drivers ligt.

ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen..

• smvs
  • Niet online
Dit is een stukje uit een FAQ van OCWorkbench:
What are the correct steps to setup AGP driver (aka ULi AGP v3.0 Controller Driver) on a clean windows installation?

- install ULi Integrated driver 2.20
- during installaion, make sure both AGP driver and LAN driver are checked.
- unchecked USB 2.0 driver if you are using Windows XP SP1 and above.
- REMEMBER to REBOOT when prompted.
- upon reboot, check if the AGP driver is installed correctly.

** Here is how you check, if the AGP driver installed correctly, you should see "ULi AGP v3.0 Controller" under "System Devices" in Device Manager, it's usually the last entry under "System Devices". If you dont see that in Device Manager, goto Add/Remove Programs to uninstall all ULi related drivers, and try to repeat the above steps to get a correct result. (Sometimes do another clean windows installation may help, I know it's painful :( ).

- ONLY install your graphics driver if prior AGP driver are setup correctly.
- REBOOT again when prompted.
- done!

This is likely to eliminate AGP card related problems if you follow the steps precisely. Feekbacks are welcome.

• NomadTitan
smvs schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:30:
Dit is een stukje uit een FAQ van OCWorkbench:

[...]
Klopt, ik heb het ook volgens deze volgorde gedaan, nog steeds geen uitkomst, er staat wel een intressant stukje daar wat mij zojuist eventueel kan helpen _/-\o_

[/quote]
I am getting black screens in games and/or I can't reinstall AGP driver due to the installer detecting the OS as XP 64.
If you have those problems, try uninstall your graphics driver and the AGP driver. Reboot, then reintall the AGP driver manually (use winzip to unpack the integrated driver then use device manager to update the AGP driver on "PCI to PCI bridge"). Reboot again, then install your graphics driver.

After you have done all that, use "regedit.exe" to delete the following registry key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\uliagpkx\Parameters]

** only delete the "Parameters" key (and anything under it).

After the key is deleted, reboot again.

More details and credits go to this thread. (I suggest you to take a look).
Please report in FAQ or in the thread above if this works, thank you.
[quote]

Dit probleem heb ik niet, maar ik ga het gewoon proberen. dit is verder het enige wat ik hierover kan vinden. ik ga nog wel verder zoeken op OCW, ik hoop dat ik wat vind !

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Heb je niet zo'n bridged nVidia kaart? Zo'n optie staat onderaan namelijk ook in het BIOS (bij grafische kaart instellingen als ik mij niet vergis), deze staat bij mij op auto maar moet bij een bridged kaart op Enabled staan (zie beschrijving van de optie), ik weet de naam zo niet maar het staat bij mij wel in het BIOS (ik gebruik Bios 2.10)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• NomadTitan
Sp!tF!re schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:07:
Heb je niet zo'n bridged nVidia kaart? Zo'n optie staat onderaan namelijk ook in het BIOS (bij grafische kaart instellingen als ik mij niet vergis), deze staat bij mij op auto maar moet bij een bridged kaart op Enabled staan (zie beschrijving van de optie), ik weet de naam zo niet maar het staat bij mij wel in het BIOS (ik gebruik Bios 2.10)
Ja !, hij doet het _/-\o_ bedankt voor je reactie, ik dacht dat die optie alleen was voor kaarten met zon HSI harstikke bedankt man. nu kan ik lekker rustig gaan gamen hehe... veel stress maar de oplossing lag toch best voor de hand 8)7

eerst even testen, als het nog fout kan gaan dan daarna horen jullie of dit topic dicht kan 8)

• NomadTitan
Hij doet het prima, probleem opgelost ---> slotje !

Bedankt nog iedereen voor zijn/haar reacties :-)
Pagina: 1