Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Degelijke software voor het syncen met een iAudio X5L

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of dit het meest geschikte subforum is voor deze vraag, maar hier hoort 'ie volgens mij toch wel het meeste thuis.

Wat ik dus zoek is een programma waarmee ik mijn muziekcollectie kan beheren en - nu komt het belangrijkste - waarmee ik een aantal albums kan selecteren en naar m'n X5L kan kopiëren, waarbij de bestanden niet zo in de MUSIC directory geflikkerd worden (zoals de meeste bagger die ik ben tegengekomen, doet), maar waarbij dus een Artiest\NaamAlbum\Nummer - TitelVanTrack.mp3 structuur behouden wordt. Kortom, eentje waarbij ik het kan customizen, met een nette interface en de mogelijkheid om zo bijvoorbeeld een stuk of 60 albums te selecteren, die vervolgens keurig netjes in de juiste directories terecht komen op m'n X5L.

Het is natuurlijk onzin om eerst zelf een directory aan te maken voor de artiest en vervolgens via explorer de albums te kopiëren; d'r moet software voor zijn. Voorlopig heb ik Helium en CATraxx geprobeerd, beiden zonder succes. Nou moet ik eerlijk toegeven dat het met Helium misschien wel mogelijk is, maar ik heb geen idee waar/hoe ik het in moet stellen.

Dus, als iemand een goede tip heeft - op basis van eigen ervaring graag, want links naar beheersoftware wat je via Google gevonden hebt en waarvan je geen idee hebt of wat ik vraag ermee mogelijk is, zijn niet welkom.

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 09:32
Als ik je goed begrijp, begrijp ik je probleem niet. Ik heb mijn mp3collectie op mijn pc geordend op de manier die jij beschreven hebt. Ik pak alles op wat ik wil hebben(CTRL ingedrukt houden ;) ) en ik sleep het naar mijn X5L toe. Hoeft niet in de MUSIC map, mag overal.
Dus eerlijk gezegd snap ik jouw probleem niet helemaal...

Verwijderd

Topicstarter
Kamikaza schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:16:
Als ik je goed begrijp, begrijp ik je probleem niet. Ik heb mijn mp3collectie op mijn pc geordend op de manier die jij beschreven hebt. Ik pak alles op wat ik wil hebben(CTRL ingedrukt houden ;) ) en ik sleep het naar mijn X5L toe. Hoeft niet in de MUSIC map, mag overal.
Dus eerlijk gezegd snap ik jouw probleem niet helemaal...
Ik heb 't volgens mij niet helemaal duidelijk beschreven, nee. :P

Maar, stel dus dat ik een map "Artiest X" heb, met daarin "Album 1", "Album 2" en "Album 3". Dan wil ik dus een programma waarmee ik netjes "Album 1" en "Album 2" kan selecteren, vervolgens de schijfletter kies waaraan m'n X5L gemount is en dat dat programma dan niet de mappen "Album 1" en "Album 2" aanmaakt, maar "Artiest X\Album 1" en "Artiest X\Album 2". :)

Het probleem is ook al opgelost; met Helium kon het inderdaad gewoon, maar door een lompheid in hun interface en mijn aanpak, heb ik net fijn een half uur zitten un-deleten, omdat ik een paar van m'n favoriete albums kwijt was; ik had ze geselecteerd, kwam er eentje tegen die er dubbel in stond, wou 'm verwijderen, maar vervolgens werd dus alles wat geselecteerd was verwijderd. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 19:42 ]

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 22:53
Nog een tipje, gebruik MediaMonkey. Dat programma is echt briljant, je moet ff door hebben hoe het precies werkt met je mp3 speler syncen, maar als je het eenmaal doorhebt werkt het als een terelier. Heb zelf een Iriver h140 en iaudio u2 waarbij ik mediamonkey gebruik om te synchronizeren, IDEAAL.

Hoi

Verwijderd

roelieboelie schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:47:
Nog een tipje, gebruik MediaMonkey. Dat programma is echt briljant, je moet ff door hebben hoe het precies werkt met je mp3 speler syncen, maar als je het eenmaal doorhebt werkt het als een terelier. Heb zelf een Iriver h140 en iaudio u2 waarbij ik mediamonkey gebruik om te synchronizeren, IDEAAL.
Dit kan ik in grote mate beamen!!! Ik gebruik mediamonkey zelfs gewoon als mediaplayer. Perfect om je uitgebreide muziekbibliotheek op orde te houden en heerlijk om te bedienen wanneer je muziek afspeelt.

Ik gebruik MM in combi met mn iAudio M3 (heerlijk ding :Y) )