MSI k8t neo - vreemd geheugen prob.

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
het moederbord heeft altijd prima gewerkt met 2x 512mb cas2.5 modules.
Er is eenmaal een 256mb cas2 module in gegaan om te testen, deze werkt. Daarna de 2x 512 terug geplaatst: geen boot. 2x 512 in andere pc getest: ok
K8t neo bios geupdate naar v7.10, cas op 3 gezet, en interleaving uit. Starten met 1x 512. Werkt, 2de 512 erbij. geen boot.

.. iemand hier een idee wat nog veranderd moet worden zodat het weer met de 2x512 gaat werken?

EDIT: topic titel moet k8t niet k7t zijn .. oeps.

[ Voor 6% gewijzigd door Grijns op 13-08-2006 16:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grijns schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:13:
EDIT: topic titel moet k8t niet k7t zijn .. oeps.
Maak daar in toekomst een topicreport voor aan, dan zien we het sneller ;)

Fixed :)

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 13-08-2006 17:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ehm...vaag idd.

Had je het al geprobeerd door de boel gewoon op SPD te zetten.
Waar blijft ie hangen (zie D-bracket) ?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zijn de 2 modules echt ook indentiek en kunnen ze beide op een CAS 2,5 werken ?

Verder heb je die reepjes nou ook beide los getest op verschillende positities? Probeer in de BIOS eens je SPD op automatisch te zetten probeer een te booten of clear je CMOS.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

In welke sloten heb je deze repen terug geplaatst? Ik heb vaak gemerkt dat het geheugen stabieler kan werken door ze van slot te verwisselen.

• Grijns
Hoi,

bedankt voor de reacties. Het mobo heeft helaas geen d-bracket dus kan ik dat niet bekijken en ik idd al het geheugen is in verschillende banken geprobeerd.
Geheugen is identiek en kan idd beide op cas 2.5, echter zelfs als ik de timing op 3 zet heeft hij er geen zin in.

Naar SPD setting zal ik eens gaan kijken. Ik vermoed dat dit wel eens de gouden greep kan zijn. Zeker ook omdat een enkele bank wel boot.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Geheugen moet in 1e en 3e bankje weet ik uit ervaring... (dus niet 1+2 of 3+4)
Dit moederbord is nogal kieskeurig in geheugen... Na een bios update werkte het bij mij wel...

I see red pixels.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grijns schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:49:
Hoi,

bedankt voor de reacties. Het mobo heeft helaas geen d-bracket dus kan ik dat niet bekijken en ik idd al het geheugen is in verschillende banken geprobeerd.
Geheugen is identiek en kan idd beide op cas 2.5, echter zelfs als ik de timing op 3 zet heeft hij er geen zin in.

Naar SPD setting zal ik eens gaan kijken. Ik vermoed dat dit wel eens de gouden greep kan zijn. Zeker ook omdat een enkele bank wel boot.
Geen d-bracket? :? Ik heb dat moederboard ook, maar ik heb em wel.

• Grijns
Euh ... er zit dus wel een d-bracket op.. argh. :X Wellicht is het handig uit te leggen dat de pc van mijn broertje is en ik dus niet geheel alle in's en out's uit mijn hoofd weet. Die bracket was handig geweest, hmpf dadelijk eens kijken.
Pagina: 1