Ik probeer een simpele maildroprc in elkaar te zetten die maar een simpel doel heeft: Mails van bepaalde afzenders in een bepaald mapje zetten. Moeilijker is het niet.
Een kant en klaar voorbeeld valt niet eens te Googlen. Ben ik de enige die zo iets wil of zo? Maar met behulp van manpages en documentatie heb ik toch wat in elkaar gezet:
Dit werkt niet. Mail vanaf de test-adressen komt gewoon in de mailbox.
De .maildroprc wordt wel meegenomen, wat ik kan zien als ik helemaal bovenin een "echo test" neerzet en fetchmail draai.
Er zal ergens een foutje zitten. Manpages van maildropfilter leggen niet uit hoe die if-statements in elkaar steken.
Waarom zit er een sterretje voor het mail-adres?
Waarom zit er een backslash voor de .nl?
Waarom is het bij sommige voorbeelden zo dat er een dollar-teken achter de domeinnaam staat?
Uitleg zou ik waarderen.
En de belangrijkste vraag: Wat zit er fout in mijn script? Graag zou ik een simpel voorbeeld willen van hoe je mail in de mail-adressen test1@test1.nl, test2@test2.nl, test3@test3.nl etc.. in de map "Test folder" krijgt.
Een kant en klaar voorbeeld valt niet eens te Googlen. Ben ik de enige die zo iets wil of zo? Maar met behulp van manpages en documentatie heb ik toch wat in elkaar gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| DEFAULT="$HOME/Maildir"
TEST1="$DEFAULT/Test folder"
if ( /^From: *test1@test1\.nl/ \
|| /^From: *test2@test2\.nl/ \
|| /^From: *test3@test3\.nl/ )
{
echo test
to $TEST
} |
Dit werkt niet. Mail vanaf de test-adressen komt gewoon in de mailbox.
De .maildroprc wordt wel meegenomen, wat ik kan zien als ik helemaal bovenin een "echo test" neerzet en fetchmail draai.
Er zal ergens een foutje zitten. Manpages van maildropfilter leggen niet uit hoe die if-statements in elkaar steken.
Waarom zit er een sterretje voor het mail-adres?
Waarom zit er een backslash voor de .nl?
Waarom is het bij sommige voorbeelden zo dat er een dollar-teken achter de domeinnaam staat?
Uitleg zou ik waarderen.
En de belangrijkste vraag: Wat zit er fout in mijn script? Graag zou ik een simpel voorbeeld willen van hoe je mail in de mail-adressen test1@test1.nl, test2@test2.nl, test3@test3.nl etc.. in de map "Test folder" krijgt.