Toon posts:

[MySQL] mysql_field_len, lengte van veld of velden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, geeft mysql_field_len de lengte terug van een gelezen veld of geeft die de lengte van het langste veld terug of de lengte van alle velden samen? En is de "lengte" dan daarvan het aantal karakters of zijn dit bytes?

mysql_field_len
(PHP 3, PHP 4, PHP 5)

mysql_field_len -- Geeft de lengte van het gegeven veld terug
Beschrijving
int mysql_field_len ( resource result, int field_offset )

mysql_field_len() geeft de lengte van het gegeven veld terug.

Voor compatibiliteit kan mysql_fieldlen() ook worden gebruikt. Dit wordt echter afgekeurd.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:53
Misschien schept deze pagina meer duidelijkheid: http://nl2.php.net/manual/en/function.mysql-field-len.php

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik dus SELECT veld FROM tabel WHERE id=1 bijvoorbeeld doe krijg ik dus de lengte van 'veld' terug, en als ik bijvoorbeeld SELECT veld FROM tabel dan krijg ik dus lengte van alle velden te samen?

Mijn doel is namelijk om de langste waarde te achter halen, dus een veld, en daarvan de lengte van de langste waarde in dat veld. En is lengte dan hetzelfde als bytes? Als ik dit zou omrekenen naar bijvoorbeeld KB etc? Of is dat gewoon het aantal karakters?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:29:
[...]
Ja maar als ik dus SELECT veld FROM tabel WHERE id=1 bijvoorbeeld doe krijg ik dus de lengte van 'veld' terug, en als ik bijvoorbeeld SELECT veld FROM tabel dan krijg ik dus lengte van alle velden te samen?
Nee, dan krijg je de inhoud van het veld zelf.
Mijn doel is namelijk om de langste waarde te achter halen, dus een veld, en daarvan de lengte van de langste waarde in dat veld. En is lengte dan hetzelfde als bytes? Als ik dit zou omrekenen naar bijvoorbeeld KB etc? Of is dat gewoon het aantal karakters?
Had je al geprobeerd om dit met een enkele query op te lossen? Door bijv. op length(field) ipv field te SELECTen, krijg je de lengte terug. Met een beetje SQL-kennis krijg je dan ook de grootste waarde hier wel uit.
Hoeveel data het inneemt kun je zo eenvoudig niet zeggen. Dat hangt van je columntype af.