2 webservers binnen 1 studenthuis netwerk linken

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• Morrey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-04 14:22
Beste mede tweakers,

De situatie is alsvolgt: Binnen mijn studenthuis hebben we op het netwerk 2 servers staan waarop beide apache draait. Op de server van mijn huisgenoot draait een "hobby" versie van OpenBSD, op de server van mij windows xp pro. Op de router staat zo ingesteld dat poort 80 doorlinkt naar de openbsd server. Ik heb nu nog poort 8080 doorgelinkt naar de xp server.

Wat ik graag zou zien is dat als een van mijn domeinen aanklopt op ons ip-adres, die dan direct wordt doorgelinkt naar mijn server. Ik heb geprobeerd om iets met de DNS te doen van een van de domeinen zodat ie direct op poort 8080 aanklopt, zonder veel succes.
Nu heb ik al het een en ander gelezen over virtualhosts in apache, maar niet specifiek om door te linken naar een andere server.

Is het mogelijk wat ik wil?

Al vast bedankt,
Maurice

PS. Ik denk dat dit het goede forum is, maar het zou ook bij het Internet-hosting forum kunnen passen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:34

DataGhost

iPL dev

Probeer eens met mod_rewrite de requests door te sturen naar de andere server :)

Verwijderd

Met de proxy module van Apache is dit prima te regelen.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
je kan het volgende doen (de simpleste oplossing zonder in configs te moeten grazen):

1) Je hecht veel belang aan je domeinnaam, en deze moet blijven staan
Je maakt een framepagina aan op, met de bovenste frame 1pc groot, en de onderste frame geef je de locatie van je home-webserver

2) Je hecht niet veel belang aan je domeinnaam:
Je laat gewoon de parking pagina door linken (met JS ofzo) naar de home-webserver

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Met mod_proxy op de apache die op den openbsd draait.

http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mod_proxy.html

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:40

Jimbolino

troep.com

bartgabriels schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:43:
je kan het volgende doen (de simpleste oplossing zonder in configs te moeten grazen):

1) Je hecht veel belang aan je domeinnaam, en deze moet blijven staan
Je maakt een framepagina aan op, met de bovenste frame 1pc groot, en de onderste frame geef je de locatie van je home-webserver

2) Je hecht niet veel belang aan je domeinnaam:
Je laat gewoon de parking pagina door linken (met JS ofzo) naar de home-webserver
Frames is een slechte oplossing als je gebruik maakt van cookies (icm IE6 e.d.)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Morrey
Alvast bedankt voor jullie reacties, met mod_rewrite en mod_proxy moet het wel gaan lukken. Squid is ook een goeie tip, ik heb net na een beetje googlen gezien dat je ook met apache een dergelijke truuk kunt uithalen wat lijkt op squid.

Ik moet die handleiding van apache eens goed gaan bestuderen, ik begrijp nog niet alles qua instellingen maar dat komt wel goed denk ik.

Als ik de oplossing heb zal ik hem hieronder posten.

Groeten,
Maurice

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16
Kan je niet gewoon een extra extern IP aanvragen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

djluc schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:44:
Kan je niet gewoon een extra extern IP aanvragen?
Dat kun je vergeten bij de meeste consumenten ISP's.
Bij de professionele verbindingen (Business DSL, Fiber voor bedrijven) kun je vaak tegen betaling meerdere ip's krijgen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16
Bij XS4ALL bijvoorbeeld kreeg je er toch 4 ofzo. Verder hebben ze in studentenhuizen vaak best goede internetverbindingen ;)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
als k bij mijn provider (tweakdsl) me modem in bridge mode zet, en d'r 8ter een switch hang, krijgt iedere pc een PUBLIC ip van tweakdsl....

(zonder hier extra voor te betalen...)

• Morrey
We zitten bij Onsnet Eindhoven en hebben daar een verbinding van 10mbit up/down dus daar hebben we niet over te klagen, maar meerdere ip's kunnen we inderdaad niet krijgen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:34

DataGhost

iPL dev

djluc schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:56:
Bij XS4ALL bijvoorbeeld kreeg je er toch 4 ofzo. Verder hebben ze in studentenhuizen vaak best goede internetverbindingen ;)
Nou, dat lijkt me heel erg stug, vooral met het tekort aan ipv4-adressen 8)7 Extra ip-adressen zijn best duur... wat je bedoelt is dat je bij xs4all ongeveer 65000 ip's krijgt als je ipv6 hebt. Zelf heb ik dit ook en ik heb er ongeveer 1,2 triljard. De bedoeling daarvan is dus precies om het probleem wat de TS heeft op te lossen: dat elke machine met een eigen ip aan het net kan hangen, zonder dat er NAT nodig is. Helaas hebben nog niet zoveel mensen ipv6, maar dat komt nog :)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
DataGhost schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

Nou, dat lijkt me heel erg stug, vooral met het tekort aan ipv4-adressen 8)7 Extra ip-adressen zijn best duur... wat je bedoelt is dat je bij xs4all ongeveer 65000 ip's krijgt als je ipv6 hebt. Zelf heb ik dit ook en ik heb er ongeveer 1,2 triljard. De bedoeling daarvan is dus precies om het probleem wat de TS heeft op te lossen: dat elke machine met een eigen ip aan het net kan hangen, zonder dat er NAT nodig is. Helaas hebben nog niet zoveel mensen ipv6, maar dat komt nog :)
Nochtans, bij onze gelimieteerde telenetverbinding krijg ik ook 4 externe IP adressen ...

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 15:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

DataGhost schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

In de begin periode van XS4all kreeg je er inderdaad 4. Toen ze het grote succes door kregen en er heel veel IP adressen werden weggegeven, hebben ze dit terug gedraait. Mensen met 4 adressen kregen zelfs een vergoeding/bonus/kado als ze 3 ips weer terug inleverden.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Morrey schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:57:
We zitten bij Onsnet Eindhoven en hebben daar een verbinding van 10mbit up/down dus daar hebben we niet over te klagen, maar meerdere ip's kunnen we inderdaad niet krijgen.
Dat is vreemd, want bij Onsnet Nuenen kan dat weer wel.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alles leuk en aardig, maar dit is dus gewoon op te lossen met mod_proxy, iets wat met de search ook te vinden is ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.