Toon posts:

Probleem met Linksys WRT54G v5.0 Router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn Draytek Vigor 2200E eergister is overleden. Werd het tijd voor een nieuwe. Het liefste wilde ik een 2900G kopen van Draytek maar die hadden ze helaas bij geen enkele pc shop in mijn woonplaats. Dus dacht ik de Linksys WRT54G is wel een goed alternatief, aangezien ik er wel redelijk goede verhalen over had gelezen. ( Niet wetende dat v5.0 zo brak is.)

Enfin, met goede moed begin ik met alles aansluiten.

Ik heb een casema kabel verbinding + een motorola modem. Alles uitgezet, uplink van het modem in mn router gedaan, de kabels naar de brug eringedaan en de kabels naar 2 pc's.
Voor de duidelijkheid, 2 pc's zitten op de router zelf, de andere 4 op een brug. Ik start de pc op waar ik hem wilde configuren. En ja, het internet werkte meteen. ( Alle 'pc's hebben W XP ). Maar ik zag telkens staan, netwerk kabel los, en dan weer netwerk verbinding gemaakt. Dus ik kijk naar de router en zie het power knopje heen en weer knipperen. Maargoed, ik dacht misschien gaat het weg als ik hem ga configuren. Ik wil dus gaan naar 192.168.1.1 , maar dat werkte niet. Dan maar optie 2. Met het installatie cd'tje, daar komt ie uiteindelijk bij Punt 7 ( als je dus de router gaat instellen ) vast te zitten.

Het rare was wel dat het internet op deze pc in het begin het wel deed, maar nu niet meer. Daarom werk ik nu even rechtstreeks vanaf het modem. Ik heb hetzelfde geprobeerd op een andere pc, maar het wil gewoon niet lukken. Nieuwe firmware erop kan dus ook niet aangezien ik niet in het router scherm kan komen. Het powerknopje is wel stabiel als ik de router gewoon neerzet zonder de netwerkverbindingen erin. Hij gaat dus knipperen zodra ik de kabels erin doe.

De search leverde voor mij ook vrij weinig op, alleen een hoop ellende met deze versie. Ik wil hem toch proberen werkend te krijgen, want ik kan op zijn vroegst vrijdagavond ( door werk ) deze router omwisselen of terugbrengen.

-Doe ik iets fout met configureren.
-Is de router gewoon niet goed doordat het powerlampje knippert.
-Enig idee?

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, en dat het oplosbaar is.

Verwijderd

Dit zelfde probleem hebben veel mensen ervaren bij de WAG54G v1.2. Het ethernet gedeelte dat naar de knoppen is. Probeer eens je LAN-instellingen op 10 MBit Half-Duplex te zetten? Ik denk dat het ethernet lampje dan wel gewoon blijft branden en je de router kan benaderen. Als dat zo is, meteen RMA met dat ding en een WRT54GL kopen.

GrtZ