Toon posts:

[Splinter Cell] Is het nou zo moeilijk, of wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om het eerste deel. Ik ben niet zo voor stealth shooters, maar aangezien dit toch wel de beste serie is, ben ik begonnen met het eerste deel op de PC.

De kunst om alles onopgemerkt te doen is aantrekkelijk, maar vermoeiend en tijdrovend. Toch is het me tot nu toe grotendeels gelukt. Ik ben intussen bij het Presidential Palace aangekomen en duidelijk is al meteen dat de moeilijkheidsgraad net zo steil als de wanden in het begin van het level omhoog geschoten is.

Mijn vraag dus, zijn er nog algemene tips (die niet eerder al in het spel naar voren komen) die kunnen helpen om dit spel (grotendeels) stealth te halen? Zo niet, ligt het dan aan mij, of is het vanaf deze missie echt een moeilijk spel?

En als laatste, zijn de 2 erop volgende delen (in de verloop van het spel) ook zo moeilijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 13:25 ]

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

Ik ben ook pas begonnen met deze serie, en ik vind het ook best lastig. Ik heb eigenlijk alleen tips die het spel zelf ook geeft: Lijken wegslepen en in een donker hoekje weer neerleggen, niet in het licht lopen maar in de schaduw, zo weinig mogelijk schieten, meer besluipen e.d. :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik kan niet zeggen dat ik alle drie de delen moeilijk vond, maar dat is een ander verhaal.
Je zou natuurlijk eens rond kunnen kijken op GameFAQs.com voor walkthroughs. Vaak bevatten deze allerhande tips :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik deze walkthrough:
http://archive.gamespy.co...mber03/scwalk/index.shtml

Daar staan ook een hoop tips tussen en uitgebreidde uitleg over hoe je missies moet doorlopen. Maar met als voorbeeld dat plein voor het presidentiele paleis. Daar lopen 2 bewakers met 2 honden en die beesten ruiken je gewoon in het donker. Die bewakers lopen een willekeurige route heen en weer en het timen om er tussendoor te sneaken, lijkt voor mijn gevoel zowat onmogelijk ;(

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 00:31 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Nee, man, dat is juist tof! (@ topictitel). je kan natuurlijk ook doom gaan spelen als het allemaal te moeilijk wordt, maar de voldoening die een splinter cell level geeft als je 0 doden hebt veroorzaakt en 0 keer gezien bent is vele malen groter.

Wat betreft die honden: kijk goed om je heen naar schaduwrijke plekjes, regenpijpen, containers, etc. Die honden doodschieten werkt trouwens best goed...

Verwijderd

Topicstarter
Technicality schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:46:
Nee, man, dat is juist tof! (@ topictitel). je kan natuurlijk ook doom gaan spelen als het allemaal te moeilijk wordt, maar de voldoening die een splinter cell level geeft als je 0 doden hebt veroorzaakt en 0 keer gezien bent is vele malen groter.

Wat betreft die honden: kijk goed om je heen naar schaduwrijke plekjes, regenpijpen, containers, etc. Die honden doodschieten werkt trouwens best goed...
Ik kan me goed voorstellen dat het tof is. Dat is ook niet echt de kwestie hier. Of het moeilijk is, was meer de vraag.

Ik geloof dat ik het idd te veel vergelijk met doom 3 of quake 4, maar t.o.v. Half-Life 2 is het ook wel veel moeilijker.

Toch zijn sommige "paden" die je moet "bewandelen" wel erg ver gezocht. Dat zie je nooit zonder alles geprobeerd te hebben en dat vind ik wel jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 09:19 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Tja, je geeft zelf al aan niet zo van de stealth games te zijn. Dat is dan ook de reden waarom je het jammer vindt alles te moeten proberen. Ikzelf vind dit genre geweldig en probeer dan ook alles uit omdat ik daar zin in heb, niet omdat het moet.

Een spel wat in beginsel niet echt in jouw straatje ligt is vanzelfsprekend moeilijker, dat vind ik niet zo raar :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:29:
Tja, je geeft zelf al aan niet zo van de stealth games te zijn. Dat is dan ook de reden waarom je het jammer vindt alles te moeten proberen. Ikzelf vind dit genre geweldig en probeer dan ook alles uit omdat ik daar zin in heb, niet omdat het moet.

Een spel wat in beginsel niet echt in jouw straatje ligt is vanzelfsprekend moeilijker, dat vind ik niet zo raar :)
Het feit dat ik tot die bewuste missie met plezier heb gespeeld en het me nu pas opvalt hoe moeilijk het spel is/wordt, geeft toch aan dat ik niet echt veel "problemen" met deze game heb. Er is over het algemeen wel te zeggen of een game moeilijk(er) is (dan andere games).

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:38:
Het feit dat ik tot die bewuste missie met plezier heb gespeeld en het me nu pas opvalt hoe moeilijk het spel is/wordt, geeft toch aan dat ik niet echt veel "problemen" met deze game heb. Er is over het algemeen wel te zeggen of een game moeilijk(er) is (dan andere games).
Natuurlijk, maar dat is een meer persoonsgebonden kwestie. De één vindt schaken moeilijk, terwijl de ander meer problemen ondervindt bij een potje dammen.
Iedereen zal kunnen beamen dat schaken over het algemeen moeilijker is dan dammen, maar de uiteindelijke moeilijkheidsgraad hangt af van de speler.

Verwijderd

ik hou van stealth spelletjes
ik gebruik stealth
of het online shooter spel is of niet
splintercell is leuk
thief is leuk
ik hou liever van iemand in de rug steke dan iemand in frags schieten :P

Verwijderd

ik gebruik zo vaak mogelijk een mes om iemand te doden in online spelletjes
dat kan je zien als een soort ~skill~
net als gunz en counterstrike

Verwijderd

Tip als je moelijkheden hebt:
denk gewoon zo:bijv
waarom hebben ze deze fucking gang hier gelegt die doodloopt
die makers doen echt geen moeite om zomaar een gang te make

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Xx-warning-xX: gebruik de edit-knop als je vlak achter elkaar nog iets toe te voegen hebt. Die is er namelijk niet voor niets :o En let verder goed op de datum van de laatste post voordat je reageerd in een topic. Je kicked nu een topic van een half jaar oud zonder echt iets toe te voegen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.