Aanschakelen met USB muis/keyboard

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05 20:26
(nog maar een vraagje)

Ik probeer nu al een tijdje mijn pc aan te krijgen dmv een druk op het toetsenbord of klik op de muis. Deze opties zijn aan te zetten in de bios maar lijken dus niet te werken.

De +5VSB-draad zit in de ATX-connector en is paars, volgens de ATX spec. v2.2.

Kreeg ik een tijdje geleden als als info dat deze aangesloten moest zijn maar dat is ie ook netjes. Zou het zo ie zo wel moeten werken via een NIET ps2 device?

Gaat om een GA-M57SLI-S4 gigabyte board..

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Volgens mij is het niet mogelijk om je systeem aan te laten gaan vanuit de "uit" stand (dus als er alleen 5V SB op je bord staat) d.m.v. toetsenbord en/of muis.

Uit suspend halen daarentegen is een ander verhaal.

Welke BIOSsettings bedoel je? (ben de manual aan het downen maar echt opschieten doet het niet....)

edit:

zie nu de beide opties idd in de manual. geen ervaring mee eerlijk gezegd.
Heb je het uberhaupt geprobeerd met een PS/2 muis of tobo?
Er wordt expliciet een PS/2 muis genoemd in dit verband. M.b.t keyboard is de manual iets vager...

[ Voor 28% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 13-08-2006 13:39 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• xon
CaPtAiNCaRnAgE schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:25:
Volgens mij is het niet mogelijk om je systeem aan te laten gaan vanuit de "uit" stand (dus als er alleen 5V SB op je bord staat) d.m.v. toetsenbord en/of muis.

Uit suspend halen daarentegen is een ander verhaal.

Welke BIOSsettings bedoel je? (ben de manual aan het downen maar echt opschieten doet het niet....)

edit:

zie nu de beide opties idd in de manual. geen ervaring mee eerlijk gezegd.
Heb je het uberhaupt geprobeerd met een PS/2 muis of tobo?
Er wordt expliciet een PS/2 muis genoemd in dit verband. M.b.t keyboard is de manual iets vager...
Ehmm nee heb het niet met ps2 geprobeerd maar het lijkt me dat ie usb ook gewoon zou moeten kunnen aansturen. Of ie nou op ps2 of usb een stroompje laat staan. Er staat overigens bij de optie niet bij dat het ECHt ps2 moet zijn. Zou het ook gek vinden overigens aangezien de gemiddelde " huisvader" ook usb devices heeft

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Mijn keyboard is aangesloten op PS/2, en op mijn Asrock939Dual-SATA2 werkt het wel... Ik weet niet hoe het zit met USB spul, maar mogelijk moet je hier nog een extra feature voor aanzetten in het moederbord (PS/2 krijgt automatisch stroom van de +5Vsb, USB echter niet volgens mij)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

dit is een bios optie bij de meeste moderne mobo.
mbv een muisklik of any key op het toetsenbord kun je de pc starten.
wake on lan, wake on keyboard enzo.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Meestal zit er in de bios nog ergens een optie waarmee je de usb controllers actief houd als de computer uit is, als je dat inschakelt dan zou het (in theorie) moeten werken

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Op mijn Asrock 775i65GV werkt het idd ook alléén met PS/2 tobo :'( .
Helaas met USB niet aan de praat te krijgen, ook niet met verschillende USB-instellingen.

Volgens de manual van het mobo werkt het standaard ook alleen met PS/2...

Als iemand toch een werkende oplossing weet zou ook ik zeer dankbaar zijn _/-\o_ !

P.S.: Ik heb het ook geprobeerd met zo'n verloopstekkertje van USB > PS/2, no luck!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 08:28 ]

• xon
Wolfboy schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:14:
Meestal zit er in de bios nog ergens een optie waarmee je de usb controllers actief houd als de computer uit is, als je dat inschakelt dan zou het (in theorie) moeten werken
Ja ook al geprobeerd..maar je kan het al raden..geen succes

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Theo

moederbord

Heb je op je moederbord geen jumpertje zitten waarmee je kan kiezen of je 5V of 5Vsb op je ps2 /usb poorten kan krijgen? Ik heb op mijn asusbord wel zo'n jumper zitten nl...

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1