Ik heb vandaag PHP4.4.3 geinstalleerd op mijn server (ISAPI). Op deze server draait ook een Exchange 2003-server.
PHP werkt goed, behalve de mail()-functie van PHP, toen ik die wilde uittesten kwam ik tot de ontdekking dat er geen mail naar buiten gestuurd kan worden. Als ik een email laat sturen naar mijn Exchange-domein dan komt deze wel aan, maar die werd lokaal bezorgd door Exchange.
Ik heb mijn php.ini al eens doorgenomen, de huidige mailconfiguratie:
Ik heb al getest door bij STMP = localhost in te vullen maar dit had geen effect.
Wellicht moet ik in de Exchange System Manager wat aanpassen aan de rechten, maar ik weet niet zo goed waar ik dat moet zoeken.
Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt.
PHP werkt goed, behalve de mail()-functie van PHP, toen ik die wilde uittesten kwam ik tot de ontdekking dat er geen mail naar buiten gestuurd kan worden. Als ik een email laat sturen naar mijn Exchange-domein dan komt deze wel aan, maar die werd lokaal bezorgd door Exchange.
Ik heb mijn php.ini al eens doorgenomen, de huidige mailconfiguratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [mail function] ; For Win32 only. SMTP = mail.<exchangedomein>.nl smtp_port = 25 ; For Win32 only. sendmail_from = no-reply@<exchangedomein>.nl |
Ik heb al getest door bij STMP = localhost in te vullen maar dit had geen effect.
Wellicht moet ik in de Exchange System Manager wat aanpassen aan de rechten, maar ik weet niet zo goed waar ik dat moet zoeken.
Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt.