Exchange 2003 & php mail()

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag PHP4.4.3 geinstalleerd op mijn server (ISAPI). Op deze server draait ook een Exchange 2003-server.
PHP werkt goed, behalve de mail()-functie van PHP, toen ik die wilde uittesten kwam ik tot de ontdekking dat er geen mail naar buiten gestuurd kan worden. Als ik een email laat sturen naar mijn Exchange-domein dan komt deze wel aan, maar die werd lokaal bezorgd door Exchange.

Ik heb mijn php.ini al eens doorgenomen, de huidige mailconfiguratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail.<exchangedomein>.nl
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = no-reply@<exchangedomein>.nl

Ik heb al getest door bij STMP = localhost in te vullen maar dit had geen effect.
Wellicht moet ik in de Exchange System Manager wat aanpassen aan de rechten, maar ik weet niet zo goed waar ik dat moet zoeken.

Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar WSS.

Een server != PNS ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Op Ex2k3 staat relaying standaard dicht.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:20:
Op Ex2k3 staat relaying standaard dicht.
Kun je me vertellen waar ik dat kan openzetten?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
pingelmonster schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:26:
Kun je me vertellen waar ik dat kan openzetten?
NOFI, maar als je dat niet weet, is de kans *te* groot dat je daarmee een open relay creëert.

Enniewee, het is een instelling van je SMTP-server, in je Exchange System Manager. En gooi dus niet relaying helemaal open, maar zet 't alleen open voor het ip-adres waarvoor het nodig is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
StevenK schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:29:
[...]

NOFI, maar als je dat niet weet, is de kans *te* groot dat je daarmee een open relay creëert.

Enniewee, het is een instelling van je SMTP-server, in je Exchange System Manager. En gooi dus niet relaying helemaal open, maar zet 't alleen open voor het ip-adres waarvoor het nodig is.
* Zwelgje geeft met alle plezier een gevaarlijk pistool aan het aapje dan (de ts in dit geval) :P

Setting up SMTP domains for inbound and relay e-mail in Exchange 2000 Server and in Exchange Server 2003

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1