Toon posts:

Router met controle over users m.b.t. internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op het moment een LinkSys BEFSR41, wat op zich een prima router is, al begaf 1 port het al na een paar maanden en is hij ook niet echt stabiel gebleken.

Deze router verdeelt een 20Mbit verbinding naar 5 gebruikers waarvan er 3 op een Switch zitten. Nu merk ik dat veel bandbreedte naar deze users gaat terwijl het users zijn die alleen een beetje hun mail checken en verder geen intensief van inet gebruik maken.

Waar ik naar op zoek ben is een router die als mogelijkheid heeft om in te stellen waar en hoeveel bandbreedte die user heeft m.b.t. het internet. Daarnaast zou het prettig zijn als er VPN mogelijkheid bij zit, ivm een vpn netwerk op m'n werk. Ook zijn we allemaal Wired, omdat ik nog steeds het idee heb dat WireLess trager is - of is WireLess al in het stadium dat het geen fluit meer uitmaakt? Anyway, we hebben allemaal een kabel en anders moeten we allemaal weer een WireLess NWkaart kopen - dus voorkeur gaat nog steeds uit naar Wired.

Nu ben ik geen netwerk guru en rommel ik maar wat aan totdat het werkt en kom ik er wel altijd uit, maar qua routers is er zoveel keus en zo weinig die echte controle geven dat ik graag even wat input van de netwerk guru's zou willen hebben.

Dus kan iemand me een (Wired) router aanbevelen met een max van +-100 euro? (8 porten zou prettig zijn, geen must).

Alvast bedankt!

Xs.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 11:43 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Draytek Vigor 2900

Goeie router, met goeie management opties, ook VLAN opties en VPN meuk erin.

Link naar de fabrikant

Is wel een eindje duurder dan jouw budget toelaat, maar dan heb je ook wel wat he ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Ik kan met mijn firmware van DD-WRT op mijn Linksys WRT54GL wel zeggen van: zoveel krijgt die en die poort... en Priority instellen. (simpel QoS dus).

Weet niet of er een DD-WRT soort firmware voor jou router is?

Deze advertentieplaats is te huur!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DD-WRT is voor wireless routers dacht ik, hij heeft een wired ding.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
open-wrt dan, en dan gebruik je een distro die er is voor een wired functie... De wireless distro kan trouwens ook de bedraade poortjes beheren hoor!

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 17:54

Willem2

Ω is futile

Als er veel bandbreedte naar deze users gaat terwijl ze alleen maar wat email ophalen, heb je dan niet een ander probleem te pakken (virus, spyware, etc.)? Die enkele attachment die ff de volle bandbreedte pakt kan toch niet echt het probleem zijn lijkt me?

Ik had vroeger een Asus WL500G waarvan de laatste firmware update (halverwege 2005) de optie had om kB/s per IP adres in te stellen. Betaalbare router en precies wat je zoekt denk ik.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1