E6600, GA-965-P... doet nog minder dan niets..

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 16:50
Hoi ik heb
- Intel Core 2 Duo E6600
- Kingston KVR533DN4K2/2G
- Gigabyte GA-965P-DS4

in 'n
Antec Sonata II kast gedaan,.

Maar, endoch, hoewel ik zeer verheugd boven mijn systeem keek, om het grote moment van vernieuwing te verwachten..

Op het moment dat ik mijn "power on" Knop indruk aan de voorkant, hoor ik 1 keer een hoog geluidje uit de voeding komen, wat ongeveer gelijk is met 't geluid wat je wel eens hoort in een crt bakje als je die aanzet, zo'n soort "Hoogspanning" geluidje.

Heel soms (echt heel soms) gaat de systeem fan een halve kartslag draaien..

Maar daarna houd het toch echt op.

De CPU + Memory waren door de leverancier op 't bord geprikt, en daar getest.. dus ik zou er vanuit mogen gaan dat dat in orde zou zijn.

Maar ik vind 't een beetje te bizar om aan te nemen dat me voeding DOA is.

Hardisks, etc als ik die aansluit gaan ook niet draaien. Het lijkt bijna wel alsof alles in slaap stand is.

(meanwhile)
Ik heb de voeding op een oud moederbord nog geprobeerd.. maar daar zelfde effect.

Heeft er iemand ervaring met de sonata II kast ?

Ik ga zo heel even de atx voeding uit me eigen pc er in schroeven..
mocht u niets meer horen, dan is die ook dood gegaan :/

(finally)
Eind conclussie : Voeding dus zo dood als het maar kan.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Lijkt me overduidelijk een voeding probleem....Maar, laat wel wat weten hoe dit afloop.

Of probeer een testopstelling eerst...aangezien mem, cpu door de leverancier geplaats c.q getest is..
Mischien dat je ergens idd sluiting maakt in je kast

[ Voor 47% gewijzigd door silitek op 13-08-2006 12:01 ]

Tubes....It's what make music music!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Grote kans dat het idd de voeding is, maar het kan ook goed zijn dat je gewoon ergenskortsluiting hebt en dan doet een systeem ook niet veel.

• tser
Zow, daar ben ik weer... jullie hadden 't allemaal goed ..

Het goede nieuws : de combinatie moederbord +cpu werkt inderdaad wel vlekkeloos met een andere voeding..

Het slechte nieuws, me Antec SP-450P voeding is dus doa :(

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01 21:19
tser schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:06:
Zow, daar ben ik weer... jullie hadden 't allemaal goed ..

Het goede nieuws : de combinatie moederbord +cpu werkt inderdaad wel vlekkeloos met een andere voeding..

Het slechte nieuws, me Antec SP-450P voeding is dus doa :(
Gelukkig heeft Antec een goede service. Stuur hem op, en je kriijgt een nieuwe retour!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Plurk. schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:15:
[...]

Gelukkig heeft Antec een goede service. Stuur hem op, en je kriijgt een nieuwe retour!
Jup, heb ook een piepende voeding gehad ooit van Antec die verder ook heel onstabiel was, en had al vrij snel een nieuwe gekregen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• tser
Goed om te horen dat Antec zo'n goede service heeft.
Ik denk wel dat ik eerst ga proberen 'm bij de webshop doa te claimen,
De voeding is nog geen 24 uur in me huis.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Dan inderdaad een DOA bij je leverancier claimen. Die zouden in principe de voeding (of de hele kast) vrijwel direct / binnen enkele dagen om moeten kunnen ruilen :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hou dit in het achterhoofd voor mensen die dit bordje willen kopen,dat deze voeding niet goed samen werkt met het asrock 939dual-sata mobo misschien hebben we nog een mobo wat niet samen werkt met smartpower 2.0. Dus als je deze combo koopt en hij niet wilt opstarten dat je eerst naar de voeding kijkt en een andere voeding bij de hand houd. ;)

• tser
Inmiddels werkt het systeem naar behoren. De voeding is vervangen. Behoorlijk minpuntje voor azerty is trouwens dat mijn voeding met een half gescheurde garantie sticker, en een nogal beschadigd zijkant terug kwam.. ik weet niet wat ze er mee gedaan hebben.. maar goed hij werkt ;)

Onder XP Stoomt deze combinatie. Vista heeft er (nog) iets meer moeite mee : Op mijn Build [5308] Ging steeds 1 explorer process naar ""50%" van de load ( 1 core dus) . Geluidsdrivers werden niet herkent nog, alsmede de smbus.

Ik kreeg het systeem stabiel en eenvoudig overgeklokt tot 2.5GHZ :) :)

[ Voor 35% gewijzigd door tser op 23-08-2006 10:08 ]

Pagina: 1