Toon posts:

The Filmmachine - geluid encoden

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net voor 't eerst een Divx omgezet naar DVD-formaat en gebrand op een DVD. Beeld is perfect, alleen het geluid is van slechte kwaliteit, bij harde/hogere tonen lijkt het alsod de speakers te hard staan; ze kraken.

Heeft iemand een tip voor mij welke instellingen ik in The Filmmachine moet gebruiken om goede geluidskwaliteit te behalen? Ik zie staan DPSGUru, Ligh, Tera en de opties Boost Audio Mode (deze staat standaard aangevinkt) en Audio Downsample 48 -> 44.1.

Wat moet ik aan en uitvinken etc.?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou gewoon even gaan spelen :) Pak een stuk van de film waar je het geluid niet voldoende vindt; en apply daar tien verschillende filters / opties op (wel even bijhouden welke je op welke sample hebt uitgeprobeerd). Kijk wat het beste werkt en je bent er :) Algemene tips op dit soort vragen zijn niet te geven aangezien het per filmm speakerset; en persoon verschilt welke instellingen je nodig hebt om tevreden te zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.