Metamodbotje ging uit varen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
En gaf mij een penalty

Na mijn naar voorbeeld flamebait -1 moderatie heeft poster in kwestie een edit gedaan waarna de reactie uit op 0 flamebait uitkwam en ik op een penalty.
Het lijkt me over het algemeen niet eerlijk dat als er na tijdstip moderatie een edit plaatsvindt het resultaat een penalty veroorzaakt aangezien de moderatie op het origineel was gericht.
Kan aan het botje die heuristiek toegevoegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die ge-edite reacties zijn inderdaad een probleem. Om de metamodbot daar rekening mee te laten houden lijkt me bijzonder ingewikkeld, dus dat zal voorlopig wel niet gebeuren. Nou heeft vrijwel niemand ooit last van dat botje, omdat je het wel heel erg bont moet maken om een significante penalty op te lopen. Alleen omdat jij nog maar één moderatie gedaan hebt, is het meteen raak. Je kunt het beste nog flink wat moderaties doen en die penaltyratio zakt onmiddellijk weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Zou het een oplossing (niet nu voor mij het gaat hier om het idee) zijn dat je na een edit je moderatie mag herzien, tenslotte als een metamodbot je posting kan beoordelen kan hij hem ook identificeren.
Dus dat bij je punten een linkje komt voor die moderaties die een negatieve invloed op je scores hebben (of penalty geven) en die ge-edit zijn, en dat je die dan kan hermodereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het hoeft op zich niet lastig te zijn. Aannemende dat van elke moderatie bijgehouden wordt wanneer die moderatie gedaan is, laat je de metamodbot gewoon alle moderaties van voor het editmoment negeren. Uiteraard heb ik de code nog nooit gezien, maar erg complex zou het niet hoeven zijn, denk ik. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
-NMe- schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:53:
Het hoeft op zich niet lastig te zijn. Aannemende dat van elke moderatie bijgehouden wordt wanneer die moderatie gedaan is, laat je de metamodbot gewoon alle moderaties van voor het editmoment negeren. Uiteraard heb ik de code nog nooit gezien, maar erg complex zou het niet hoeven zijn, denk ik. :)
Ja ik had hier ook aan gedacht maar aangezien er veel wordt ge-edit zouden al die moderatie punten genegeerd worden. Het meta modbotje wordt getriggered op basis van groot verschil tussen een negatief oordeel en de uitkomst in dat specifieke geval zou negeren wel goed zijn lijkt me. Misschien bedoelde je dat negeren ook zo.

Een hoog positief resultaat zou dmv edit misbruikt kunnen worden om een flame of troll te plaatsen, heb ik nog niet voorbij zien komen, zal ook het metamodbotje niet triggeren volgens de beschrijving.

Mijn idee geeft de mogelijkheid to her moderatie, wat wel een goede afhandeling van zo'n situatie lijkt als de inhoud zo veranderdt dat je een andere moderatie zou plegen.

edit: nauwkeurigere beschrijving van het een en ander.

[ Voor 36% gewijzigd door EnderQ op 15-08-2006 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Het lijkt mij een goed idee, dat een ge-edit bericht automatisch een score krijgt van 0 en dat deze alleen nog door een powermod evt. kan worden aangepast. Dat lijkt me een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Wil je het powermodteam overwerkt hebben? ;)

In basis lijkt het een goed idee :Y) Ik denk aan een automagische reset naar 0 na een edit van ** (5?) letters.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dus als je op -1 Troll staat even editen en je bent in ieder geval weer terug op nul. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

polaris schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:45:
Dus als je op -1 Troll staat even editen en je bent in ieder geval weer terug op nul. :P
Het hele idee is toch om de reactie op normaal niveau te houden, de users een beetje opvoeden zogezegd, dus waarom zou dit een probleem zijn? Voorschrijdend inzicht toch? Moet uiteraard de edit wel zinvol zijn, dus misschien is 5 tekens niet de juiste norm..

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Idd polaris, als je een troll plaatst en vervolgens deze score middels een reset weg-edit, dan is de eerstvolgende moderatie ook weer een mogelijke troll als de reactie an sich een troll blijft. Verder lijkt het een taak voor FPA's en powermods om misbruik in de gaten te houden.

De insteek is natuurlijk om, net als hufkes aangeeft, om de schrijvers een beetje op te voeden.

Over het aantal letters zal idd goed nagedacht moeten worden, maar dat is nu nog niet nodig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1